Lekkende seals bij voorvork

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Eh... ik denk vanwege mijn lompe pogingen tot het maken van mooie wheelies zijn de seals van mijn voorvork overleden..... ;(

Die lekken nu dus een beetje olie. In hoeverre is dit ernstig?

Om die seals te vervangen, moet dan de hele vork uit elkaar? Dus dan ook nieuwe olie e.d.? Dan kan ik mijns inziens beter gelijk een setje WP veren monteren.

Wat denken wij ervan?
 
Klinkt inderdaad als gescheurde zegelringen. Zou ik mee oppassen als ik jou was. Ik neem aan dat je geen upside/down hebt anders had je denk ik al meer problemen. Waar ik in ieder geval mee op zou passen is nu een wheelie maken. Stel dat ie echt goed barst en er komt olie op je remschijven..... Dan wordt je niet vrolijk met alleen je achterrem en met 100km per uur op een auto of bocht af stormen...

Je kunt de zegelringen laten vervangen maar dat kost volgens mij redelijk wat geld. Dan meoten ze hem opnieuw vullen en weer op druk brengen dacht ik. Heb er niet super verstand van maar wel vaker wat over gehoord. Reviseren is echter wel goedkoper dan een nieuwe voorvork.
 
Ja, moet helemaal los om bij de ringen te kunnen komen. Dus als je nieuwe veren wilt is dit wel een geschikt moment.

Niet te lang mee doorrijden in verband met mogelijke lekkage zoals WK al zegt. Olie en remmen zijn nog steeds geen goede combinatie.
 
Ik heb het ook al gehad en ik heb wel een usd-vork. Da's best spannend bij het remmen en in de bochten :P
Zo snel mogelijk ff (laten) repareren, voor je op je plaat ligt. En WP is nooit weg. Je hoort altijd van iedereen dat het goed spul is, dus waarom zou je ze niet monteren?
 
Ik heb dus ook een up side down vork. Ik denk dat dit een mooi moment is om naar de motorkelder te gaan. http://www.motorkelder.com Onder begleiding zelf je motor repareren. Altijd goedkoper als laten doen.

Ik denk dat de brommer vanmiddag maar naar binnen gaat en pas weer naar buiten komt als ze gerepareerd wordt. Ik heb nog schade van de laatste valpartij..... dat is wel genoeg.
 
Net de motorkelder even gebeld, daar kan ik even mij vorkkeerringen gaan vervangen. Gewoon zelf doen e.d. even olie bijvullen en dan op afspraak een keer de binnen veren doen. :)

Gaat het dan toch nog goed komen. Ik gebruik de motor voor woon-werk verkeer dus kan ik haar niet lang missen. :)
 
tis niet zo'n probleem om er mee door te rijden, zo'n keerring springt niet zomaar kapot/eruit dus hij zal niet plotseling harder gaan lekken ofzo.

Vervangen is niet moeilijk, vorige week ook voor het eerst gedaan :) met behulp van Haynes :}

Daar staat de voorpoot van de gsx-r 750 ook in.
En die is hetzelfde als die van jou en nog simpeler om te doen als de RS up voorvork.

Suc6
 
tis niet zo'n probleem om er mee door te rijden, zo'n keerring springt niet zomaar kapot/eruit dus hij zal niet plotseling harder gaan lekken ofzo.

Vervangen is niet moeilijk, vorige week ook voor het eerst gedaan :) met behulp van Haynes :}

Daar staat de voorpoot van de gsx-r 750 ook in.
En die is hetzelfde als die van jou en nog simpeler om te doen als de RS up voorvork.

Suc6


Oke, maar waar kan ik dat ding bestellen voor de TL.... hebben ze um wel voor de TL? Kom hem op www.haynes.com dus niet tegen...
 
haynes heeft geen werkplaatsboek voor TL

het enige wat je kunt doen als je persee een boek wilt hebben is een orginele kopen, en deze kost rond de 250 / 300 gulden. (ben zelf ook aan het rondvragen/kijken geweest)
 
Ik ben dus ook de klos....niet doordat ik wheelies heb geprobeert te maken, maar ben een beetje te snel over een (achhter af toch wat hoge) drempel heen geknald....
Is makkelijk zelf te doen btw. :)
 
Controleer in ieder geval de glijbussen in de vorkpoten op slijtage en speling en hou de juiste hoeveelheid olie aan.
Voor goede montage van de vorkkeeringen heb je wel speciaal gereedschap nodig, meestal een passende bus die over de vorkpoot heen kan is voldoende.
 
Paar weken geleden heb ik het zelf gedaan. "t is wel makkelijk als je een takel in de buurt hebt, of je moet gaan klooien met een krik o.i.d. Gaat bij mij wel om een conventionele vork bij een ouwetje, maar principe zal 't zelfde zijn. Middagje (goor) werk en je rijdt weer als een tierelier!

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan