lekkende toerenteller-gever

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
Op m'n Honda CBX 550 F2 lekt de gever van de toerenteller een klein beetje olie als de motor loopt.
Zo'n oliedruppel valt dan precies op een van de uitlaatbochten wat nogal gaat stinken.

full

Hoe kan ik hier wat aan doen? moet ik een van die schroeven aandraaien, of m ff helemaal loshalen? kan dat zomaar (als leek dan :-)

Zachtjes afwassen met een doekje diesel, evt na een uur of een dag nog 1 of 2 x.

Dan voorzichtig proberen of je het zooitje zonder schroefdraad-beschadiging los krijgt; waarschijnlijk is er een nieuw stukje buitenkabel nodig, òf een compleet nieuw kabeltje als dat niet demontabel is, dat kan ik zo niet zien.

hoi,

Controleer ook of er een afdichtring of pakking in de toerenteller aansluiting zit (of hoort te zitten)
Heb zelf het zelfde probleem gehad met mijn Guzzi, hier zit geen afdichting in de toerenteller aansluiting en is het dus de eerste en snelste indicatie van een te hoge carterdruk door bijvoorbeeld een verstopte carter-ontluchting (in mijn geval een nogal suffe geknikte slang) of versleten zuigerveren.

Als er dus geen afdichting in jouw kabel zit; effe compressie meten en als die goed is je ontluchting systeem nalopen.
Zit er wel afdichting in de aansluiting dan zou vervangen daarvan genoeg moeten zijn als het blok verder gezond is

succes

Steven

Terug
Bovenaan Onderaan