lekkende vloeistof

Status
Niet open voor verdere reacties.

nithwith

MF veteraan
23 apr 2007
5.199
0
mierlo
Hallo allen.

eergisteren heb ik mijn Kawasaki z1000 uit 2010 gewassen. dit doe ik met de hogedrukspuit. maar wel voorzichtig zeker van voren in verband met de radiateur.

wel spuit ik dan de cover af maar wel geheel van de zijkant.

nu zette ik gisteren mijn motor van de achterbok af en kwam hij dus scheef te staan op de standard. toen kwam er een heldere vloeistof bij mijn radiateur af. in eerste instantie dacht ik aan de rest water van het wassen. het rook ook nergens naar.

toen ik mijn pak aan ging doen en terug kwam druppelde nog steeds flink water. ik in de stress dat mijn radiateur lek is. na een klein stukje rijden (naar de tank en terug is 1 km)
kwam ik thuis en toen liep het er met een redelijke straal uit. dus ja hop motor weer op de bok. ik moet weg dus kon er niet naar kijken. maar ik dacht echt radiateur.


ik wil net de radiator los gooien. maar als ik aan een aantal slangen zit om los te maken dan komt er gewoon echt de groene kleur van de koelvloeistof door.

dit is ook echt een andere kleur dan dat hij lekte. (dat was echt water kleur)
ik heb nu ook beter zicht op het koelvloeistof reservoir en ik dacht hem gisteren leeg te zien maar hij zit gewoon netjes tussen de twee streepjes.

ik weet het niet meer.
 
ik denk dat ik te paniekerig was. want nu na 5 min stationair lopen is er niks te zien of te voelen van vocht??

dus volgende stap toch maar even een stukje rijden.
 
Als je bang bent voor de hogedrukspuit, test dan eens met je hand de waterstraal.
Je zult zien, dat op korte afstand van de nozzle de snelheid er al uit is.


Dat is een goede tip.
Als je een goede hd spuit heb dan blaas je de gaten in je huid en dat zijn hele smerige wonden.
Heeft mijn vader eens gedaan.
 
nou ja het liep er best wel uit. Maar dan zou het koelvloeistofreservoir leeg moeten zijn.
en ergens anders zit geen water basis waar dit uit komt lopen.

de motor moet volgende week toch een grote beurt krijgen. dus ik laat hem daar even goed na kijken.
ik heb er te weinig verstand van om maar wat te gaan beunen.

mensen bedankt voor het mee denken.

hier kan denk ik wel een slotje op.
 
@nithwith: je doet nickname in ieder geval eer aan.

Kan best zijn dat het KVS-systeem niet meer goed werkt en derhalve geen vloeistof kan aanzuigen vanuit het reservoir.
 
Dat het bij 1 of meerdere koelvloeistofslang aansluitingen iets lekt zou heel goed kunnen. Ik heb de slangenklemmen bij mij Z750 2008 ook al eens iets aangedraait omdat er 1 lekte.
Ik had het idee dat het zaakje niet vast genoeg aangedraaid was.
 
Dat is een goede tip.
Als je een goede hd spuit heb dan blaas je de gaten in je huid en dat zijn hele smerige wonden.
Heeft mijn vader eens gedaan.

Weet je gelijk dat je hem verder dan dat van je motor moet houden.
Maakt wel een duidelijk verschil of je een gewone vernevelaar of een vuilfrees erop hebt zitten. Maar die laatste kun je ook beter niet voor je motor gebruiken.
 
niveau in je kvs tank kan best hetzelfde blijven terwijl je koelsysteem is leeggelopen, dit is een expansievoorziening, geen buffer.

Maar water is minder plakkerig dan kvs, ruikt ook niet. misschien is dat een hint? ;)
 
eergisteren heb ik mijn Kawasaki z1000 uit 2010 gewassen. dit doe ik met de hogedrukspuit. maar wel voorzichtig zeker van voren in verband met de radiateur.

Pas je ook op in de buurt van lagers e.d. ?

Ik gebruik altijd alleen hoge druk om mijn bak af te spuiten. De motor altijd maar gewoon met een emmertje en een spons, heb er nooit echt een goed gevoel bij om het geweld van een hogedrukspuit er op los te laten.
 
Pas je ook op in de buurt van lagers e.d. ?

Ik gebruik altijd alleen hoge druk om mijn bak af te spuiten. De motor altijd maar gewoon met een emmertje en een spons, heb er nooit echt een goed gevoel bij om het geweld van een hogedrukspuit er op los te laten.

Of een flinke afstand aanhouden met een hogedrukspuit.
 
Hallo allen.

eergisteren heb ik mijn Kawasaki z1000 uit 2010 gewassen. dit doe ik met de hogedrukspuit. maar wel voorzichtig zeker van voren in verband met de radiateur.

wel spuit ik dan de cover af maar wel geheel van de zijkant.

nu zette ik gisteren mijn motor van de achterbok af en kwam hij dus scheef te staan op de standard. toen kwam er een heldere vloeistof bij mijn radiateur af. in eerste instantie dacht ik aan de rest water van het wassen. het rook ook nergens naar.

toen ik mijn pak aan ging doen en terug kwam druppelde nog steeds flink water. ik in de stress dat mijn radiateur lek is. na een klein stukje rijden (naar de tank en terug is 1 km)
kwam ik thuis en toen liep het er met een redelijke straal uit. dus ja hop motor weer op de bok. ik moet weg dus kon er niet naar kijken. maar ik dacht echt radiateur.


ik wil net de radiator los gooien. maar als ik aan een aantal slangen zit om los te maken dan komt er gewoon echt de groene kleur van de koelvloeistof door.

dit is ook echt een andere kleur dan dat hij lekte. (dat was echt water kleur)
ik heb nu ook beter zicht op het koelvloeistof reservoir en ik dacht hem gisteren leeg te zien maar hij zit gewoon netjes tussen de twee streepjes.

ik weet het niet meer.

Ik wel. Gewoon water wat in de ruimtes tussen/op je blok/radiateur is blijven staan na het wassen. Zodra je hem van de achterbok af haalt en op de zijstandaard zet, gaat dat er tussenuit lopen.

Je koelvloeistof is groen heb je zelf al gezien, benzine ruik je wel dus was gewoon waswater.

Volgende keer na het wassen goed rondje rijden, is alles verdampt en weggelopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan