Lekker aan het lijntje..

Zippo

MF'er
8 jun 2005
148
0
Bunde
Ik moet mijn leed toch wel even delen ;)
Ik ben al een hele tijd aan het lessen en mijn instructeur zegt dat ik zeer zeker klaar ben voor het afrijden. Het is momemteel zo dat als ik les heb, we samen wat gaan touren. We rijden om beurten voorop. Dat is natuurlijk ook wel leuk, maar ja...
(bijzondere verrichtingen en theorie zijn reeds lange tijd terug in de pocket). De Honda staat ook al in de schuur, alles voor elkaar dus. Maar nu de vrienden van het CBR...

Er is hier in Maastricht (en ook in de rest van Limburg) blijkbaar een tekort aan examinatoren, de eerst mogelijke datum waarop mijn examen plaats kan vinden is pas in NOVEMBER -O- -O- -O-

Ik dacht eerst dat mijn rijschool me een beetje aant fokken was, maar nadat ik zelf het CBR en ook andere rijscholen heb gebeld, ben ik tot de conclusie gekomen dat er niets anders opzit dan braaf wachten.

En oh ja, ik heb nu vakantie. Had me dus gepland in september klaar te zijn en dan lekker te kunnen :]

domper..............
Maar ja, als het straks dan ook zo ver is, weer of geen weer ge :] wordt er!!!

Zijn er nog meer gedupeerden die wachten op examen en dus fijn blijven doorlessen?

Groet,
Zippo
 
dat cbr... :Z , ik moest ook stad en land afbellen voor een theorie examenplekje dat VOOR november is. :N
 
hmm dan heb ik geluk dat ik vorig jaar ben afgereden. Feit is wel dat er hier maar 2 examinatoren voor de motor zijn. bien en janssen geloof ik toendertijd. Jammer dat je zo lang moet wachten en dat terwijl het nu lekker weer is.
Bij wie les je?

Ik heb voor mijn theorie nooit een afspraak gemaakt. Ik ben gewoon op de bonnefooi gegaan en er waren nog plekken genoeg open. Dit terwijl toen ik voor een afspraak belde er pas 2 maanden laterplek was
 
Ik heb hetzelfde probleem.
24 aug gezakt voor mijn AVB.
Ik kan pas 16 oktober terrecht voor de herkansing B|
Dat is een wachttijd van 8 weken. Ik vindt dat toch wel een lange wachttijd voor een herkansing. :X

Maar goed ondertussen blijven we maar lekker lessen.
iig elke week een uur op de motor :P
 
In regio Utrecht is het zo druk dat er zelfs op zaterdag examens doen, om de achterstand die ze hebben weg te werken. Dus het CBR wil er wel echt wat aan doen. En mijn vriendin is er maar wat blij mee :)
 
Misschien bestaat er zoiets als last minute. Je hebt toch vakantie dus waarom niet. Succes in ieder geval met je examen "binnenkort".
 
In 30 jaar nog nix verbeterd, In '77 moest ik 5 maanden wachten tussen de aanvraag en het examen. Klojo's. Gelukkig had je toen nog oefenvergunningen. Kon je iedere dag 2 uurtjes rijden in 1 wijk van de stad.

We reden op een gegeven moment met zijn vijven daar. Bewoners blij...... ;)
 
Jemig, da's balen -O- !!!

Bedenk maar dat we in november en december vaak ook best wat zonnige dagen hebben *O* .


Ik hoefde voor mijn eerste examen maar 10 dagen te wachten en het 2e niet veel langer en dat in Amsterdam. Sommige rij-instructeurs "kopen" van te voren al plaatsen. Ik had dus veel mazzel én een goede rijschool *O*
 
had ik ook na mijn AVB (12-7) schijnt mijn AVD automatisch aangevraagt te zijn en nu kan ik 27 okt. pas afrijden, vanwege vakantie drukte _O-
 
Ik heb in Eindhoven examen gedaan, was iemand gezakt en die kon na een week alweer op. Weet niet of het een gaatje was of dat ze gewoon plek hebben, maar probeer het eens.
 
Ik heb al van alles geprobeerd, zoals ik al schreef: zelf CBR gebeld en bij andere rijscholen gepolsd of zij misschien een uitvaller hadden. Maar niks!
Denk dat ik idd maar moet wachten.

Jammer dat we die oefenvergunning niet meer hebben idd! Lijkt me wel lachen met een aantal buurtgenoten wat door de wijk corssen :Y
 
Dit verhaaltje komt me wel heel bekend voor haha.

Ik ben ook al een aardig tijdje aan het lessen en heb ook al een honda in de schuur staan :Y , AVB en theorie allebei op zak. Alleen AVD nog! Deze is direct ná het behalven van mn AVB aangevraagd. Mijn AVB had rond 15 juli.

Nou 2 weken geleden kreeg ik post van het CBR. 26 oktober is de datum,.. dat is 3 maand later terwijl het meteen aangevraagd was!!!

Maarja, komt vanzelf! :]
 
Het is toch een feit van algemene bekendheid dat je een behoorlijke periode moet wachten alvorens je examen kan doen??
Je mooet daarom ook niet wachten totdat je instructeur vindt dat je er klaar voor bent, maar een maandje of misschien twee daarvoor al aanvragen. Je instructeur mag volgens mij alleen verhinderen dat je het examen afneemt indien blijkt dat je op je examendatum er nog absoluut niet klaar voor bent.

Althans zo heb ik het gedaan.....en het scheelt weer een paar honderd euri's lesgeld!
 
Het is toch een feit van algemene bekendheid dat je een behoorlijke periode moet wachten alvorens je examen kan doen??
Je mooet daarom ook niet wachten totdat je instructeur vindt dat je er klaar voor bent, maar een maandje of misschien twee daarvoor al aanvragen. Je instructeur mag volgens mij alleen verhinderen dat je het examen afneemt indien blijkt dat je op je examendatum er nog absoluut niet klaar voor bent.

Althans zo heb ik het gedaan.....en het scheelt weer een paar honderd euri's lesgeld!

Daar waren we ook al achter...
Heb het examen dan ook ruim van te voren laten aanvragen. Loop mezelf dus ook al weken op te vreten dat het zo lang moet duren...
 
Zoals ik het begrepen heb:
De rijschool kan (ruim) van te voren examens kopen. Er is een speciale website van het CBR om dat te kunnen doen. De gegevens van de kandidaat hoeven als ik het goed begrepen heb niet direct worden vastgelegd. Als een rijschool te veel examens heeft gekocht, kunnen deze weer op de site worden gezet zodat een andere rijschool dit examen weer kan kopen.

Als je echt zit te springen om rijexamen te doen, kun je ook overwegen na te vragen of de wachttijden in andere regio's korter zijn.
 
ik kon vorig jaar na gezakt te zijn voor mijn avb na 3 weken opnieuw op. Heb mijn rijbewijs hierdoor op 3 maanden gehaald.
De rijschool waar ik bij reed (cordewener)koopt ook al vante voren examens op.

Lijkt me ook wel logisch dat de andere rijscholen dan die van jezelf die datums niet aan andere rijscholen gaan geven die dit niet van tevoren inkopen. Want hun eigen lessers tevreden stellen is altijd beter voor hun dan iemand van een andere rijschool
 
Terug
Bovenaan Onderaan