Lekker gereden, en nu?

Jeroenv

MF'er
11 nov 2001
58
0
Amsterdam
Hey allemaal!

Net ff een stukje gereden. Prima weer. Maar...onderweg toch stukken gepekeld wegdek gezien. De pekel was nog in vaste vorm. Hoe kan ik nu het beste mijn motor schoonmaken (veel water)? Of valt de \"schade\" nu wel mee doordat de pekel nog in vaste vorm op de weg lang?


mzzl,
Jeroen
 
Helemaal afspoelen met de tuinslang.

Laten opdrogen in de zon, of binnen en kijken of alle pekelresten weg zijn.
 
Wassen!
Een hogedrukspuit is handig voor plekken waar je niet goed bij kan komen, maar haalt niet alles weg. Wie alleen een hogedrukspuit gebruikt heeft binnenkort grouwe kleuren en geoxideert metaal. Dus gewoon na de spuit nogmaals schrobben. Oude tandenborstels zijn erg handig voor onberijkbare plekken. Metaal en vette plekken was ik met Dreft, plastic met Turte wash & wax.
 
KOUDwater!

Is mij iig een keer verteld, want als je warm water zou gebruiken zou het zout extra veel aantsten ofzo.
Heb ik gehoord he, weet niet of het ook echt waar is.
 
KOUDwater!

Is mij iig een keer verteld, want als je warm water zou gebruiken zou het zout extra veel aantsten ofzo.
Heb ik gehoord he, weet niet of het ook echt waar is.

Als de temperatuur van een proces omhoog gaat versnelt het proces...
Dit geldt voor het oplossen van het zout in het water maar ook voor het oxideren van het metaal...

Mijn conclusie het maakt niet uit of je warm of koud water gebruikt alleen met warm water ben je sneller klaar.

(ik weet natuurlijk niet of het oxideren en het oplossen even snel gaat).

En met een hoge drukspuit spetter je het zout alle kanten op en dan weet je helemaal niet meer waar het terecht is gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan