Lekker raggen (pics en films)

MZintruder

MF veteraan
23 jun 2006
1.365
0
NH
Wordt er hier af en toe nog door mensen (serieus) geragd met spannetjes??
http://home.student.uva.nl/johan.tillema/zijspanmiddag/html/default.html

Of
zptt1.jpg

smerigspan.jpg

*D
burn1.jpg

*D
 
Laatst bewerkt:
Toch wel leuk zo, denk dat ik maar eens ga uitkijken naar een ragfiets erbij 8-)

BTW
Is dat laatste plaatje toevallig bij de Hihglands in IJsselstein?
 
Zoiets heb ik ook wel eens heel erg fout zien gaan....toch ook wel weer knap om een Harley span binnen 2 seconden op z'n kop te leggen.

Zit zelf een beetje aan een rus te denken voor erbij 8-)
 
Zoiets heb ik ook wel eens heel erg fout zien gaan....toch ook wel weer knap om een Harley span binnen 2 seconden op z'n kop te leggen.

Zit zelf een beetje aan een rus te denken voor erbij 8-)
Een Harley span heeft geen stabilisatorstang :) (maar evengoed wel mogelijk denk ik)
Een rus? Ga gewoon voor een MZ joh! Veel betrouwbaarder! (kommaar kommaar kommaar :P ) en een stukje lichter qua gewicht denk ik O-) En qua prijs, zou het niet weten.
 
Een vraag aan de rusrijders...

Wat zijn de meer betrouwbare modellen en welke moet je beslist niet kopen?
ik wel zo'n exemplaar met aangedreven zijspanwiel.
een aankoop advies dus....
Hahaha, da's een goeie!

Tjah, waar moet je op letten ... de voordeligste keuze mét aangedreven zijspanwiel is een Dnepr MT16 (kopklepper dus). Koop in ieder geval een exemplaar mét ervaring, dus niet één met slechts enkele kilometers op de teller maar één waar in ieder geval de kinderziektes uit zijn. Ook moet je héél voorzichtig zijn met russen van poolse komaf (iedere rus-rijder is een prudsurt, maar de gemiddelde pool is wel héél erg hahahaha)

De type-goedkeur van de Dnepr is vervallen/verlopen (of zo iets ;) ), dus het gemakkelijkst is er één aan te schaffen die al voorzien is van nederlands kenteken (alles is op kenteken te krijgen, maar vraag niet hoe).

Heel informatief is deze site en natuurlijk deze ... maar nog beter is een bezoekje aan Gossie, trek er echter wel een hele middag voor uit ... maar dan weet je echt alles wat je weten wil hoor hahahahaha!
 
Een vraag aan de rusrijders...

Wat zijn de meer betrouwbare modellen en welke moet je beslist niet kopen?
ik wil zo'n exemplaar met aangedreven zijspanwiel.
een aankoop advies dus....
hoi.
de latere (90-ers) dnepr laten staan, de jaren 70(mt-10) zijn beter.
een dnepr is vaak al overhaald met betere onderdelen en soms zijn de fouten eruit gehaald(zie mijn stukje bij tech.tips, op www.udcn.nl-overhalen van een dnepr blok)
toch zijn er onderdelen die moeilijk te vervangen zijn. voor 3000 euro heb je een echte militaire versie, op een andere baan gemaakt, met (!) kwaliteitscontrole.
veeel beter. van de mislukte onderdelen werden de burgerdnepr onder meer gemaakt.
verschillende bedrijven hebben ze te koop alleen contact krijgen met die mensen blijkt moeilijk
gossie is erg duur en hebben dubieuze sleutelpraktijken en veel mensen hebben erg veel vervelende ervaringen met ze.als je toch meer geld wil uitgeven en garantie wil hebben dat ze ook nakomen, is ural-team oberhausen misschien een idee.
ural heeft ietrs minder last van slechte kwaliteit qua uitvoering, maar overhalen is geen luxe. ook weer vrij bouwjaarafh.
ural heeft een gedateerder blokontwerp en heeft wat minder vermogen onderin.
dnepr is meer alu-uitgevoerd en minder gevoelig voor oververhitting, terwijl ural's nog wel eens stuk lopen op een steile helling met heet weer..
een dnepr is wat lomper maar ook weer stabieler dan een ural.
de nog oudere zijkleppers zijn erg mooi, maa zuipen erg en hebben een bescheiden vermogen voor al dat ijzer wat ze moeten voorttrekken. ook erg hittegevoelig
ik heb na lang wikken en wegen mijn dnepr te koop, omda ik zijkleppers toch erg leuk vind, maar denk ook over een ander project...
 
ja was lache, toen het 2 jaar geleden zo veel had gesneeuwd, waren wij de enige die het dorp uit konden komen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan