lekker rijden in de regen..

daytona® Travel Star GTX

2_travelstargtx.jpg


The magazine motorradfahrer tested ten waterproof boots for price and quality in their Februar edition. "Result: Comfort, fitting and security - the Daytona boot beats them all. The price is justified."
Moreover, the Travel Star GTX was the only boot solely judged positive in every single category.

Motorradfahrer 02/03

zie website http://www.daytona.de/english/boots_e/gore/2_travelstargtx.html
 
als doorrijder, zweer ik echt bij goretex. je kunt zeggen wat je wilt, maar feit is dat ik verschillende 'tex-en' heb gebruikt, en alleen bij gore écht droge handen en voeten heb gehouden.


Heb handschoenen van GoreTex, maar met de regenbuien van vorige week bleven die echt niet droog.
Moet wel bekennen dat ik het hele jaar met zomerhandschoenen rijd.
 
dienstkisten, goed gepoetst, gevet en ingespoten.
Kurkdroog en je kan er in voorkomende gevallen nog flink mee trappen ook. ;)
 
heb zelf forma's type revenge.
goede waterdichte race laars met kunststof delen voor de besherming. rijd degelijks min 70 km ww verkeer

succe met het vinden van een passende laars
 
Het maakt niet zo veel uit welk merk je neemt, als er maar een gore-tex membraam inzit. Gegarandeerd waterdicht. Heb ook laarzen gehad met een w-tex memebraam :r eerste de beste natte rit kreeg ik al zeiknatte voeten...
 
ik geloof dat die daytona's wel zo ongeveer de beste laarzen zijn, maar ook tyfus duur. ik heb al 2 paar uvex laarzen versleten van het type monza, ik heb in beide paren nog nooit natte voeten gehad terwijl die toch al aardig wat regen hebben gezien. deze kosten geloof ik maar 139 euro ofzo.
wel ff regelmatig het leer invetten.
 
Ik heb deze (BMW Kalahari):
bmwkalaboot.gif


Dik leer, goede steun, gore-tex, klittenband en snelgespen, GÉÉN ritssluitingen, duurzaam en absoluut lekvrij. De metalen plaatjes op de neus heb ik verwijderd.
 
alpine star met gore-tex. Ondanks de regen van afgelopen tijd heb ik nog steeds droge voeten :)

Ik had dienstkisten die perfect waren gepoetst (alleen dan zijn ze waterdicht ...). Een prima en goedkope oplossing maar nu toch voor laarzen gekozen omdat deze hoger zijn (ook bij een opkruipende broek) en ik toch een beetje bang werd voor een veter tussen de ketting ...
 
Ik heb zelf de Alpinestart smx goretex.
Nog nooit natte voeten mee gehad, tijd geleden veel in de regen gereden (van Utrecht naar Ameland, continu regen) en hele weg droge voeten, op het eind wel een beetje vochtig, maar niet zo erg dat je er echt last van had, heerlijke laarzen dus :9
alpinestars_smx-goretex_blk.jpg
 
Ik rij met rubberen snowboots.
Niet supersteving maar wel waterdicht en sterker dan schoenen tot over je enkel.
Niet beter dan een motorlaars natuurlijk maar elke keer kouwe of natte voeten is ook nix.
 
eerst had ik budget laarzen (van triumph), die droog waren, nu standaard Sidi laarsjes gekocht, ook nog steeds droge sokken :)
 
zo, bedankt allemaal, ik twijfelde tussen sidi en daytona, dat is nu wel duidelijk. Straks dus lekker droge voetjes!!!
 
...met DROGE voeten???!!!

Na anderhalf jaar geleden de aanschaf van "waterdichte" motorlaarzen dacht ik eindelijk van het natte voeten probleem verlost te zijn, echter bleken deze laarzen niet echt waterdicht (woon werk in alle weersomstandigheden, het wil dus wel eens 50 km regenen). Na ruilen en een volledig nieuw paar, is ook dit paar sinds een poos niet meer "waterdicht". Ik ga dus nieuwe laarzen kopen, maar wil graag enkele adviezen. Nu weet ik dat er hier veel mooi weer rijders zijn, maar ook heel veel die-hards die ook altijd doorrijden. Welke laarzen hebben jullie en zijn deze waterdicht?

Hoi,

Ik rij ook praktisch iedere dag woon-werk, ook in de regen. Zelf heb ik hele goede ervaringen met mijn huidige paar laarzen. Zowel qua veiligheid (heb er al mee geschioven :X ) als qua draagcomfort en waterdichtheid. Het enige nadeel is dat ze na 15.000 km lelijk worden, maar dat zie je toch niet als je rijdt. En ze piepen als je loopt, maar wat WD-40 en het is voor maanden voorbij ;) .

Het zijn Oxtar TCS Sport Gore-Tex laarzen. Kijk hier eens voor meer info: http://www.oxtar.com/oxtar/uk/prodotti/catalogo/scheda_prodotto.php-type=racing&cod=7630-G.htm

Groeten,

Peter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan