lekker rijden in de regen..

Calimero

MF'er
28 jan 2003
238
0
Gouda
...met DROGE voeten???!!!

Na anderhalf jaar geleden de aanschaf van "waterdichte" motorlaarzen dacht ik eindelijk van het natte voeten probleem verlost te zijn, echter bleken deze laarzen niet echt waterdicht (woon werk in alle weersomstandigheden, het wil dus wel eens 50 km regenen). Na ruilen en een volledig nieuw paar, is ook dit paar sinds een poos niet meer "waterdicht". Ik ga dus nieuwe laarzen kopen, maar wil graag enkele adviezen. Nu weet ik dat er hier veel mooi weer rijders zijn, maar ook heel veel die-hards die ook altijd doorrijden. Welke laarzen hebben jullie en zijn deze waterdicht?
 
De mijne zijn leer met kunstof kappen in de schenen. Vrij standaard spul dus.

Nu is mijn ervaring dat dit waterdicht blijft, mits je het leer regelmatig even inpuit met zo'n leer-waterdicht-spuitbus.
 
Alpinestar Roam met een labeltje "waterproof". Eerste paar is in garantie vervangen door het tweede paar, en dat heeft de eerste bui goed doorstaan. De tweede bui moet nog komen.

[edit: typo]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb half hoge van Hein Gericke en die zijn voldoende waterdicht.
Enkel als je 40 of 50 km door de stromende regen rijdt lekken ze wat door.
Voor echt 100% waterdicht moet je denk ik op zoek gaan naar een motorlaars model kaplaars.
Dus zonder ritsen of iets dergelijks.
 
misschien van die overlaarsjes kopen ? kan je gewoon je normale laarzen gebruiken zondar dat deze nat worden
 
kheb gewoon standaard sidi's, geen problemen.
ik heb wel speciale sokken, die water afvoeren, maar dat doe ik meer voor KOUDE voeten voorkomen...

ik zelf heb meer problemem met regen in mijn hanschoenen die van mijn jas naar beneden drupt.
 
Je kan er eventueel nog een paar Gore-Tex sokken bij dragen. Blijven je voeten gegarandeerd warm (&droog?). Kosten: iets van 50 eurie.
 
kheb gewoon standaard sidi's, geen problemen.
ik heb wel speciale sokken, die water afvoeren, maar dat doe ik meer voor KOUDE voeten voorkomen...

ik zelf heb meer problemem met regen in mijn hanschoenen die van mijn jas naar beneden drupt.

Je zou natuurlijk bij (dreigende) regen je mouwen over je handschoenen kunnen doen ipv standaard andersom :+
 
Mijn Daytona's (met Goretex, weet het type niet meer) waren meer dan 5 jaar waterdicht. Mijn huidige Sidi's met Sympatex waren binnen 2 jaar niet meer waterdicht.
 
Daytona Road Stars GTX, waterdicht

Heb ik nu ook. Volgens mij 1 van de beste laarzen. In de afgelopen winter heb ik doorgereden met Daytona Journey laarzen. Ook met Goretex. nooit koude voeten gehad en waterdicht.

3a_journeygtx.jpg
 
Koop laarzen met Gore-tex en, indien ritssluiting, velcro-overlappingen. Duur maar efficiënt.
 
Ik heb laarzen van Gearne, type o.i.d. zou ik niet weten. Op de jaarbeurs gekocht een jaar of twee geleden. Ze schijnen niet waterdicht te zijn. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ze zo'n 400 km rijden in noodweer perfect doorstaan. Meer last van zweetvoetjes, dan van doorlekken. Prima laarsjes dus, voor een beurs-aanbieding!

*D
 
...met DROGE voeten???!!!

Na anderhalf jaar geleden de aanschaf van "waterdichte" motorlaarzen dacht ik eindelijk van het natte voeten probleem verlost te zijn, echter bleken deze laarzen niet echt waterdicht (woon werk in alle weersomstandigheden, het wil dus wel eens 50 km regenen). Na ruilen en een volledig nieuw paar, is ook dit paar sinds een poos niet meer "waterdicht". Ik ga dus nieuwe laarzen kopen, maar wil graag enkele adviezen. Nu weet ik dat er hier veel mooi weer rijders zijn, maar ook heel veel die-hards die ook altijd doorrijden. Welke laarzen hebben jullie en zijn deze waterdicht?
Ik had er van BMW en die waren echt waterdicht. In de gietende regen 40 km rijden en geen spatje nat. Waren er met een Goretex membraam.
 
Ik heb al 2 jaar laarzen (deels kevlar en deels leer) van MQP en zijn nog steeds waterdicht. Maak dagelijks ruim 65 km ww-verkeer.
 
als doorrijder, zweer ik echt bij goretex. je kunt zeggen wat je wilt, maar feit is dat ik verschillende 'tex-en' heb gebruikt, en alleen bij gore écht droge handen en voeten heb gehouden.
 
daytona road star gtx

zijn wel redelijk duur maar wel de beste te koop vin ik

gore-tex is een must als je waterdicht wil zijn, en lekker warm in de winter en niet al te heet in de zomer
 
Terug
Bovenaan Onderaan