Lekker slingeren

Je zoekt volgens mij al in de goede richting.
Het lijkt er op dat de rem zuiger bij je rem handle vast zit in de cilinder.
Dan gebeurt het zelfde als wanneer je de rem ingeknepen houdt.
Ik heb alleen geen ervaring met het los maken van zo een zuiger.
Ga in ieder geval uiterst voorzichtig te werk.
Dus niet even met schuur papier schoon maken maar even een deskundige vragen. :}
Die zuiger zelf is nix mis mee. Volgens mij zit de stelschroef te ver ingedraait.
 
Ik ga eers ff de remhendel losser stellen. En als dat het probleem niet oplost vraag ik het wel aan jullie :)
Ik heb effe thuis gekeken, maar bij allebei m'n cb's zit de hendel zo los, dat die schroef die 't zuigertje indrukt, helemaal los komt van 't zuigertje. De hendel gaat dus aan 't uiteinde 'n kleine halve cm vrij op en neer, voordat 't remmen begint.

Zolang je de remhendel niet helemaal tegen 't handvat kunt knijpen is 't goed. Sowieso kun je 't remmen beter doseren als de remhendel wat dichter 't handvat nadert. (vingers minder gestrekt)
 
Ik heb het bij mijn BMW ook wel eens gehad, was zo erg dat de remmen op een gegeven moment vastliepen op de snelweg. Ook geen aanrader trouwens. Alles losgehaald, schoongeblazen met perslucht, nieuwe remblokken erop, later nieuwe remschijven (waren krom getrokken door de hitte ;( ), klaar.

Maar zoals RDZ zegt: begin maar met goed afstellen, beetje speling hoort erop, heeft mijn CB ook. :)
 
Ik heb effe thuis gekeken, maar bij allebei m'n cb's zit de hendel zo los, dat die schroef die 't zuigertje indrukt, helemaal los komt van 't zuigertje. De hendel gaat dus aan 't uiteinde 'n kleine halve cm vrij op en neer, voordat 't remmen begint.

Zolang je de remhendel niet helemaal tegen 't handvat kunt knijpen is 't goed. Sowieso kun je 't remmen beter doseren als de remhendel wat dichter 't handvat nadert. (vingers minder gestrekt)

De rem heb ik een paar dagen geleden afgesteld. dus een kleine halve cm vrije slag in de remhendel. Maar de ene dag loopt de rem vrijwel geheel vrij, en de andere dag loopt de rem weer aan. :( Dus morgen haal ik de remcilinder open en kijken hoe het werkt, en kijken of het goed werkt.

Mijn baas zit al zijn hele leven in de harley's en hij zij dat het ook mogenlijk was dat de remzuiger in de remklauw scheef zat t.o.v het remblokje. En dat in combinatie dat het voorspatbord van plastic i.p.v metaal is, wat er voor zorgt dat de onderpoot van de voorvork ietsiepietsie kan draaien, zodat de hele boel bij het remmen (een beedje overdreven) schots en scheef in elkaar wordt gedrukt. :?

Vandaag heb ik trouwens de voorvork uit elkaar gehaald. En de linker poot was vrijwel geheel droog. Maar ik heb de boel schoongemaakt, nieuwe keerringen erin en nieuwe olie. En mijn 1e indruk is dat het stukken soepeler veerde en dempte.
 
1
Maar de ene dag loopt de rem vrijwel geheel vrij, en de andere dag loopt de rem weer aan.

2
dat de remzuiger in de remklauw scheef zat t.o.v het remblokje.

3
En dat in combinatie dat het voorspatbord van plastic i.p.v metaal is, wat er voor zorgt dat de onderpoot van de voorvork ietsiepietsie kan draaien
1
Da's idd vreemd :? Je remzuiger was oké toch? Kijk eens op zo'n moment dattie blijft hangen naar dat zuigertje bij de remhendel. (Ietsje schaaft 't blokje altijd wel tegen de remschijf.)

2
Heb zoiets gehad. Fijne monteur (vorige eigenaar?) had remzuiger uit de klauw ge-monteerd met een griptang. De rand die 't remblok duwt & dus vlak moet zijn, zat vol uitsteeksel & deuken. Uiteindelijk waren er nog slecht 2 punten die kontakt maakten met 't remblok. Oplossing: slijp-steentje.

3
Ik geloof toch echt dat de kroonplaten (boven&onder 't balhoofd) afdoende zijn om de voorvork recht te houden. (Er rijden genoeg chopper apparaten rond met giga lange voorvorken, met zonder voorspatbord.)
 
Vandaag gesleuteld, de remklauw uit elkaar, de remzuiger was recht. Dus de boel weer in elkaar en toen keek mijn baas (ik was in de werkplaats van hem) naar de remblokken en begon heel hard te laggen! Nou de remblokken waren helemaal scheef afgesleten, de ene kant was die versleten tot het indicatie streepje van dat ie op is, en aan de andere kant zat ie nog 2,5 mm voor dat streepje! Dus mijn baas en de bromfietsmonteur wisten vrij zeker dat dat de oorzaak is. Dus morgen nieuwe remblokken halen.
En de remklauw opnieuw afstellen. Weet nog niet 100% zeker hoe dat moet, maar mijn baas weet dat wel dus dat doen we (donderdag) in zijn werkplaats.

He, RDZ bedankt voor je waardevolle Reacties! :}
 
1
de remblokken waren helemaal scheef afgesleten

2
En de remklauw opnieuw afstellen. Weet nog niet 100% zeker hoe dat moet, maar mijn baas weet dat wel dus dat doen we (donderdag) in zijn werkplaats.

3
He, RDZ bedankt voor je waardevolle Reacties! :}
1
Waarschijnlijk door 't aanlopen toen de remhendel te strak stond afgesteld.

2
Als de remvloeistof niet is afgetapt, maar alleen de remklauw in 2en is gedeeld hoeftie alleen maar weer in elkaar. Door een paar keer in de rem te knijpen gaat alles vanzelf in de goeie stand. (Niet in de rem knijpen, terwijl klauw uit elkaar ligt!)

3
Dasgeenmoeite. :)
 
Mijn motor is nu al een poosje helmaal goed (mede dankzij jullie) :)
Hij slingert helemaal niet meer :)
De remmen zijn helemaal in orde :) :)
De snelheid op snelweg is helemaal goed.

Alles doet het, het vrij-standslampje doet het zelfs zo goed dat ie nooit meer uit gaat (word wel wat minder fel als de motor in de versnelling staat).
En nog iets, de snelheidsmete slaat ontzettend uit als je harder dan bijv. 80km/u gaat, ik d8 dat het de kmtellerkabel was en die heb ik vervangen maar de teller bleef uitslaan (bijv als je 90 rijd gaat de wijzer heen en weer tussen de 90 en 120 km/u).

Dat van het vrijstands lampje is vast en zeker een draadje die massa oid maakt, maar ik heb al een halve dag zitten zoeken maar geen oorzaak kunnen vinden.

En wat zou ik kunnen doen aan die km-teller?
 
1
Dat van het vrijstands lampje is vast en zeker een draadje die massa oid maakt, maar ik heb al een halve dag zitten zoeken maar geen oorzaak kunnen vinden.

2
En wat zou ik kunnen doen aan die km-teller?
1
In 't blok zit ergens een schakelaar geschroeft. Die zal wel schoongemaakt moeten worden oid. (Links onder kapje bij ketting-voorste-tandwiel, geloof ik.)

2
In klokje werkt geloof ik met magneten ofzo. Waarschijnlijk wordt 't opgelost met sloop klokje.
 
Op maandag 19 augustus 2002 08:32 schreef roestendoenze het volgende:1
2
Ik weet dat die schakelaar voor het voor-tandwiel zit, maar daar heb ik dus al mee lopen kutten, en ik herinner me net dat als je het draadje uit die schakelaar haalt, het vrijstandslampje gewoon door blijft branden, maar hij zou eigenlijk uit moetten gaan... Ik denk dat ik volgend weekend maar eens met de multiemeter ga meten :9

Dat van die km-teller is jammer. Nouja ik denk dat ik gewoon door blijf rijden, en misschien toch proberen om dat ding open te halen. En kijken hoe dat ding nou werkt :)

Toch bedankt *D
 
Ik weet dat die schakelaar voor het voor-tandwiel zit, maar daar heb ik dus al mee lopen kutten, en ik herinner me net dat als je het draadje uit die schakelaar haalt, het vrijstandslampje gewoon door blijft branden, maar hij zou eigenlijk uit moetten gaan... Ik denk dat ik volgend weekend maar eens met de multiemeter ga meten :9
Goed plan. ;)

Maar ik herinner me ook iets...

doe die diode onder 't linkerkapje eens eruit trekken, gaat 't lampje dan wel uit? En meet die diode eens door, misschien laat die in 2 richtingen door ipv 1. Die diode heeft iig ook met vrijstand te maken, hij zit nl. in het circuit waardoor je alleen kunt starten alsie in z'n vrij staat.
 
ennn, lampje al uit???als die in de versnelling staat ????

Nope, ik heb net ff gecontroleerd of ie uit gaat als je diode eruit trekt.
Maar het lampje blijft vrolijk branden :(

Het is dus waarschijnlijk dat de isolatie van de stroomdraad ergens is doorgesleten, toch?

Ik ga het zeker zondag opzoeken.

MAAR, ik heb net ook een spuitbus gekocht.

1 x raaden wat van keur.....









Yepzz het is mat zwart.

[me]mark burger denkt dat ie morgen zijn motor een andere kleur geeft }) }) }) [/me]
 
Op donderdag 22 augustus 2002 20:00 schreef mark burger het volgende:

1 x raaden wat van kleur.....

Yepzz het is mat zwart.


[me]mark burger denkt dat ie morgen zijn motor een andere kleur geeft }) }) }) [/me]

'k ga de buurt in de gaten houden of ik ineens een zwart monster ergens voorbij zie knallen ;)
 
'k ga de buurt in de gaten houden of ik ineens een zwart monster ergens voorbij zie knallen ;)


Haha idd, er moet wel wat aan die uitlaat gebeuren. Hij is me nu veel te stil, terwijl het achterste schot er al uit ligt, nouja een gat van 3 cm... Maar ik ben opzoek naar een boor van langer dan zo'n 15 cm, dan kan ik aan het volgende schot beginnen. :9
 
Haha idd, er moet wel wat aan die uitlaat gebeuren. Hij is me nu veel te stil, terwijl het achterste schot er al uit ligt, nouja een gat van 3 cm... Maar ik ben opzoek naar een boor van langer dan zo'n 15 cm, dan kan ik aan het volgende schot beginnen. :9
kan je wel een verlengde boor lenen ;) , ehww diameter??? })
 
ehh serieus.

Tussen de 5 en 7 mm please :)
'k ga morgen wel ff hobbien op het werk, enne dia meter zeg het maar :)

ehww ik las dan een boor op een stukje as, de kleinste as die we hebben is rond 10 mm, maar die past altijd in de boormachine. dus wil er met alle plezier ff een boortje rond 5,6 of 7 oplassen :P , halve maatjes kan natuurlijk ook ;)

[edit] 'k zat net te denken heb ook nog wel een tapeindje M6 liggen dus heb je geen ruimte wil ik ze daar ook wel oplassen :)
 
Laatst bewerkt:
heb ik laatst ook gedaan (na OBT 2 ) vond hem ook wat stil ,4 gaten geboord van een mm of 10 .
steeds met kleine stapjes voorboren met 6 en steeds een gat erbij .
komt nu een beetje zwaardere brom uit, binnenkort nog maar eens wat groter boren :P .een collega heeft meteen ff meegedaan met zijn cbr 600 (89er) maakt nu ook een wat " vriendelijker geluid " :P
kanonne( zwaarder bier, hmm ook zwaarder geluid???? ;) )
[edit] en idd wil je zwaarder geluid, begin dan met kleine gaatjes, opboren kan alijd :)
 
Laatst bewerkt:
kanonne( zwaarder bier, hmm ook zwaarder geluid???? ;) )
[edit] en idd wil je zwaarder geluid, begin dan met kleine gaatjes, opboren kan alijd :)

Ja ik begon ook met een gaatje van 4 mm, en eindigde met een gat van 30 mm :)


Maar voordat jij je boren gaat verlassen ga ik eerst op mijn werk zoekken naar een boor die lang genoeg is.


OOOOOO!! straks a ik mijn motor zwart spuiten.

Wat zal ik doen? Alleen de tank en kapjes zwart maken?
Of de hele motor zwart, dus de tank, kapjes, velgen, naven, uitlaat, kettingkastje, stuur, spatborden, carbs, rem/schakel pook en koplamp?

Ik ga voor de hele motor, wat vinden jullie?
 
Ja ik begon ook met een gaatje van 4 mm, en eindigde met een gat van 30 mm :)


Maar voordat jij je boren gaat verlassen ga ik eerst op mijn werk zoekken naar een boor die lang genoeg is.


OOOOOO!! straks a ik mijn motor zwart spuiten.

Wat zal ik doen? Alleen de tank en kapjes zwart maken?
Of de hele motor zwart, dus de tank, kapjes, velgen, naven, uitlaat, kettingkastje, stuur, spatborden, carbs, rem/schakel pook en koplamp?

Ik ga voor de hele motor, wat vinden jullie?

Je gaat toch niet deze helemaal zwart spuiten hoop ik?

honda_2jpg
 
Je gaat toch niet deze helemaal zwart spuiten hoop ik?

honda_2jpg

Jawel joh, is toch leuk.

Ik heb de tank, de kapjes, de schokbrekers, achterspatbord, achterlicht en de knipperlichten achter matzwart.
Ik ben zeer tevree maar ik had maar 1 spuitbus gekocht en die is nu op, dus morgen koop ik een nieuwe spuitbus en ga vrolijk verder.

Het voorspatbord, stuur, knipperlicht voor en het blok en kettingkast moeten zeker nog zwart worden. De rest zie ik later wel :)

Ik maak morgen wel een piccie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan