Lekkere warme handen, eindelijk !!!!!

suzuki gsx600f

Die hard MF'er
25 feb 2003
913
0
Capelle aan den IJssel
Eindelijk geen koude handen meer op de motor.
Ben nu in het bezit van elektrische handschoenen.

ZAAAAAAllllllllliiiiiiiiigggggg.

Ben niet zo'n techneut en had de boel in 10 minuten gemonteerd op mijn Soes.

Handschoenen zjn niet echt dik en zijn lekker soepel. En dat vind ik belangrijk want je moet wel nog snel kunnen reageren op je hendels.

Er zitten 2 standen op. De 2e stand voor als het dadelijk echt koud wordt.
Mijn handen gaan niet zweten of iets. en juist aan de buitenzijde van je hand wordt lekker warm.
Had al van alles uitgeprobeerd, van handsvatverwarming tot dubbele handschoenen over elkaar heen.
En niets werkte afdoende.

Gisteren mijn gewone winterhandschoenen aangehad, echt een wereld van verschil.

Simpele aansluiting van 2 polen op de accu, met een smeltzekering ertussen.
Kabeltje achter mijn kuip naar het balhoofd.
En klaar.

Ze zijn van het merk Giali, Kevlar Heating System (K.H.S) Thermoflex.
 
http://www.motorcycle-uk.com/gialiuk.html

Prijs zal ik navragen bij mijn collega, daar heb ik ze van gekregen.
Das natuurlijk helemaal een wereldprijs. :+

Dit staat op het net met foto:
Gloves £109.99 $169.99
The gloves are leather outer with reinforced patches on the back of the hand and the fingers and a long cuff. They have an integral waterproof membrane and a thinsulate inner making them a warm glove even before the power is connected. The heating element runs across the back of the hand and down to the end of each finger ensuring that the finger tips stay warm.
Cordura £89.99 $139.99
 
hglvs.gif


ze zien er comfortabel uit
 
poe da's een beste prijs wel...alhoewel..niks duurder dan goede handschoenen + handvatverwarming...hmzzzz...
 
Ben zo bang dat die dingen snel stuk gaan met al die (gesoldeerde) contactjes. En die snoeren is dat niet vervelend. Ben bang dat je vroeg of laat vergeet de stekker eruit te trekken en dan het spul kapot trekt als je van de motor af stapt. Of kraam ik nu onzin uit :? .
 
Ik heb geen last dat de kabels in de weg zitten of zo.
En als het te warm is kan je de stekkers eraf halen en in je zak stoppen.

Je moet je eigen wel aanleren dat je de handschoenen pas aan sluit na het starten en uitdoet voor je afstapt.

Op zich geen probleem daar ik de aansluiting bij mijn balhoofd heb zitten, dus naast mijn contact sleutel.

Trouwens een beetje handsvatverwarming kost al gauw 100 euro, dus de prijs valt best mee.Teminste als je het moet laten aansluiten.
Zeker als je weer van motor ruilt is dit makkelijk mee te nemen.

En ja, ze zijn ook makkelijk aan te doen zonder aan te sluiten.
Het lukt mij zelfde om dan het stekkertje er nog in te doen.
 
nja, zoiets zou ik mss ook wel willen op m'n gsx-f maar het is een luxe en luxe wordt betaald met geld en geld....dat is er nou net niet bij mij '(

btw heb je nog fotos van je gsx-f ?
 
Vandaag gekocht verwarmde handschoenen Giali K.H.S. heerlijk.
Alleen er zit geen regeling bij, was het prijsje ook naar.
Is het mogelijk mij op te geven wat de plus en wat de min is op het aansluitsnoertje?
Of maakt het niet uit hoe de aansluiting zit?
Lijkt me aardig om met warme handen te rijden.
 
Ik had vorig jaar verwarmde handvaten...

Heb ze er af gemieterd kreeg allerlei vreemde klachten.

Gelijk over..

En weet je wat maf is ..mijn handen bevriezen niet meer...very weird..hoe koud het ook is.

Ik gebruik tegenwoordig een krantje voor mijn borst werkt toch het beste..met thermo broek en thermo shirt.
 
poe da's een beste prijs wel...alhoewel..niks duurder dan goede handschoenen + handvatverwarming...hmzzzz...

Ja zal wel maar ik heb alleen maar gehoord dat die handsvat verwarming niet helpen! verschillende merken.
Ik zelf heb binnen hanschoen verwarming met 1 stand en zodra het tegen 0 graden is kan ik ze aanzetten. Ik heb grid winter handschoenen waarvan ik de binnehandschoenen eruit kan halen en de verwarmde binnen handschoentjes erin kan doen. Dat werkt pas goed ik heb ze al meer dan 5 jaar en het werkt perfect .Gekocht bij motoport Den Haag voor 150 gulden. Nooit meer kouwe klouwen :}
 
Ja zal wel maar ik heb alleen maar gehoord dat die handsvat verwarming niet helpen! verschillende merken.
Ik zelf heb binnen hanschoen verwarming met 1 stand en zodra het tegen 0 graden is kan ik ze aanzetten. Ik heb grid winter handschoenen waarvan ik de binnehandschoenen eruit kan halen en de verwarmde binnen handschoentjes erin kan doen. Dat werkt pas goed ik heb ze al meer dan 5 jaar en het werkt perfect .Gekocht bij motoport Den Haag voor 150 gulden. Nooit meer kouwe klouwen :}

Handvatverwarming werkt de 1e 40 km hierna is het weer als vanouds.

Maar ik heb nu geen last meer van bevroren klauwen, snap er niks van gisteren nog gereden. Normaal zijn ze altijd bevroren...

Wellicht ligt dat aan het krantje op mijn borst onder mijn leren jas?
 
ja k weet er alles van! bij mijn rijschool hebbe ze die ook! en een thermojas (verwarmde jas) voor onder de 'gewone' jas. Echt heerlijk! Kan me nie voorstelle da ik met dit bagger weer/temperaturen mn vingers er af zou moete vriezen..
 
Sorry, ben zomaar binnen komen vallen zonder voor te stellen.
Wordt al geruime tijd Henk genoemd, ben gek van 2 en driewielig gebeuren.
Rij verschillende motoren oud spul (sparta 200 cc,AWO 200 cc. )
russisch (dnepr en ISH) maar ook japans Yamaha GTS 1000 solo en ook een met zijspan.
Mijn vraag was eigenlijk rijd er nog iemand met deze Giali hanschoenen en kan hij of zij me vertellen op welke zijde de plus en min is aangesloten?
Of is er wellicht een regelaar met aansluiting te koop?
 
Aangezien het gewoon weerstandsdraad is wat erin zit maakt de polariteit niet uit. M.a.w: je mag de 'plus en 'min' gewoon omdraaien.

Offtopic: ik heb ook handvatverwarming op m'n R1100GS zitten, maar ik vind het maar vrij waardeloos. Het zat erop, maar als dat niet zo was zou ik er geen cent aan uitgeven. Eigenlijk verwarmt dat spul alleen de muis van je hand en een stukje van je vingers, of je moet je stuur krampachtig vast gaan houden. En dan ook nog eens alleen de onderkant.

Een verwarmde jas werkt veel beter dan alles bij elkaar. Als ik m'n jas aanzet, dan heb ik de handvatverwarming niet meer nodig. Ook niet met die -10 van laatst.

@haviksoog: dat zal bij jou dus ook wel zo zijn. Een krantje tegen je borst werkt uitstekend. Een tijdschrift niet, trouwens :P

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan