Lekstroom Nieuwegein/IJsselstein/Houten/e.o. 19

Hoi Mensen!
Ik ben Michael 28 jaar woonachtig in Waardenburg. Op moment rij ik vaak alleen op de motor, alleen het lijkt mij leuker om zo nu en dan met meerdere te rijden. Ik dacht probeer het eens via deze weg. Zijn er mensen die het leuk vinden om keer samen te rijden, dan hoor ik het graag. Ik hou zowel van sportief rijden als lekker genieten van het weer en een rustig rondje. Wie weet is er al een Whatsapp groep of iets dergelijks of misschien staat er iets al op de planning (: Ik ben benieuwd!
Groetjes Michael
 
Misschien leuk om eens een dag te prikken ja!

Mijn rijstijl ligt nogal aan de motor waar ik op zit. Dijkrijden met de Monster 900 gaat al snel te hard. Gelukkig heb ik ook nog een XJ550 waar je gillend 60 mee kan rijden :Y
 
Als we "onze" dijk willen blijven berijden, dan liever geen blèrende en gillende uitlaatpijpen aub
Loud pipes save li- :+ Alles standaard hier hoor, woon zelf aan de lekdijk.

Wat ik bedoel is dat een motor als de Ducati M900ie leuk is op N wegen en harder waar je door kunt rijden. De dijk is veels te druk tegenwoordig en dan is een motor zoals een XJ550 veel meer in zijn element. Kun je zelfs lol mee hebben in een 30 zone.
 
Loud pipes save li- :+ Alles standaard hier hoor, woon zelf aan de lekdijk.

Wat ik bedoel is dat een motor als de Ducati M900ie leuk is op N wegen en harder waar je door kunt rijden. De dijk is veels te druk tegenwoordig en dan is een motor zoals een XJ550 veel meer in zijn element. Kun je zelfs lol mee hebben in een 30 zone.
Dat blijft een gelul, loud pipes saves lifes..... |(
Beter eens op je rij- en vooral kijktechnieken letten. Valt veel meer mee te behalen als dat ze je horen aankomen.
Heb ondanks mijn legale motorgeluid, nooit geen last van dat ze mij "moeten".
Wellicht dat ik mij anders gedraag op de weg, blijf bewegen (duidelijk laten zien wat je wilt doen en niet te snel en volgbaar), zicht haal, in spiegels blijf en daarmee mijn voorganger laat zien dat ik er ben. Geen geluid voor nodig.
Ja, en slapers heb je altijd. Ook onder motorrijders....
Door dat gelul, gaan onze dijken dicht. En als dijkbewoner wil ik daar, en moet ik daar met de motor kunnen blijven rijden.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt allemaal, Houten is ook vanaf 3,5 ton. Heb wel een (kleine) eengezinswoning nodig, want 3 kinderen die ik straks om de week heb.
Ben bezig met een huis van een motorrijder in Nieuwegein (schuur en tuin aangepast voor stalling :) ) dus hopelijk wordt dat wat.

Afgelopen weekend vond ik het nog behoorlijk druk met motoren in de omgeving, ik vond het nog te fris. Paasweekend lijkt wel aardig te worden.
Succes met de woning ;-)
 
O-)
 

Bijlagen

  • 195887606_10224561385372310_3967543415463773505_n.jpeg
    195887606_10224561385372310_3967543415463773505_n.jpeg
    105,5 KB · Weergaven: 12
#afzien
 

Bijlagen

  • 8D0C7383-3AF8-483B-B237-37CB024B0624.jpeg
    8D0C7383-3AF8-483B-B237-37CB024B0624.jpeg
    316,9 KB · Weergaven: 11
Helaas is mijn woning in Houten niet uitgerust met een garage. Hierdoor dien ik het onderhoud op straat uit te voeren wat niet ideaal is en wat ervoor zorgt dat sommige zaken blijven liggen. Ik ben dan ook op zoek naar een locatie waar ik dit onderhoud binnen kan uitvoeren. Ik heb contact gehad met de sleutelclub maar die kunnen hier niet bij helpen, een bedrijfspand om de hoek is al verhuurd en heeft geen ruimte over en een garagebox bij de meerpaal heeft geen water en afvoer.

Misschien kunnen jullie helpen?

Ik heb niet heel veel wensen:
  • Plaats om motor neer te zetten voor grotere projecten
  • Mogelijkheid om in en uit te lopen wanneer ik zelf wil ('s nachts zal niet gebeuren :) )
  • Goed bereikbaar vanaf Houten Noord-Oost
Het gezamenlijk huren van een ruimte zodat de kosten overzichtelijk blijven is ook een optie. Zeker wanneer de locatie goed te bereiken is en er afspraken over het gebruik van gereedschap e.d. worden gemaakt.

Mochten jullie een ruimte hebben waar best een motor (en klusser) bij kan dan hoor ik het natuurlijk ook graag. Zoals gezegd is een kleine vergoeding voor het gebruik geen probleem.
 
We gaan goed met de Corona. Ik denk 2000 km in twee jaar op mijn bike... gaat nergens over. Hopelijk snel verbetering en meer km. :)
 
Ik herken het, ook weinig km's gereden sinds ik oktober 2019 een andere motorfiets kocht.
Volgens mij nog geen 3000km, komt ook door ander werk maar zeker ook covid.

Gister nog wel een leuk ritje door betuweland gereden. Wat ik wel mis hier is kennis over lekkere bocht routes in onze streek.
Weten jullie wat leuke lekkere bochten routes, korter of langer of desnoods in een industrieterrein als het verlaten is?

Ben 4,5 jaar geleden vanuit het haagse naar het veeeul mooiere Houten verhuisd maar weet eigenlijk niet goed waar je hier fijn bochten kunt rijden, hoeft niet hard te gaan de bocht maar wel overzichtelijk.
 
Geinig, ik woon hier nu ook zo'n 4 jaar en van ver gekomen. Maar meer uit praktische overwegingen hoor, de kust is mooier wat mij betreft.

Ik rijd vaak in de avond korte rondjes in de buurt, heb er twee die je kan proberen. Eén naar beneden en één de hoogte in.

Maar mijn focus ligt laatste jaren meer op buitenland, afgelopen zondag weer voor het eerst sinds mijn motorvakantie in juni gereden.

GPX viewer

GPX viewer

GPX viewer
 

Bijlagen

  • Rondje Heuvelrug_1,5 uur_ 85km.gpx
    82,2 KB · Weergaven: 22
  • Avondrit Culemborg-Tiel-Leerdam .gpx
    91,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Geinig, ik woon hier nu ook zo'n 4 jaar en van ver gekomen. Maar meer uit praktische overwegingen hoor, de kust is mooier wat mij betreft.

Ik rijd vaak in de avond korte rondjes in de buurt, heb er twee die je kan proberen. Eén naar beneden en één de hoogte in.

Maar mijn focus ligt laatste jaren meer op buitenland, afgelopen zondag weer voor het eerst sinds mijn motorvakantie in juni gereden.

GPX viewer

GPX viewer
 
Heb die van Culemborg iets aangepast, was met ander doel gemaakt.
Een aantal van mijn andere 'vaste' rondjes zijn beetje om zeep geholpen door wegversperringen. Zo is er volgens mij nog steeds één op de Lingedijk bij Kedichem, en is de Waaldijk van Haaften richting het westen dicht. En ook nog steeds op de Lekdijk onderdoor de A27 bij Vianen. Zijn allemaal nét lekkere stukjes, alsof ze het erom doen :P

Ik heb ook nog een DELUXE variant van het rondje heuvelrug in de aanbieding, langer maar ook meer bochten.

GPX viewer
 

Bijlagen

  • Rondje_heuvelrug_DELUXE_2,5uur_130km.gpx
    123,3 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan