Lelijke sticker onder blanke lak. Hoe weg ??

Cecotto

MF veteraan
6 jun 2002
1.429
10
Oisterwijk
Hoi,

De vorige eigenaren van mijn fiets vonden het leuk om onbenullige stickers op de stuurkuip te plakken (Yacht Design en promo stickers voor de legalisering van mariuhana). Nou ben ik geen tegenstander van dat laatste, maar in Nederland is dit al wel geregeld. Fiets is ergens midden '90 uit Italie ingevoerd.

Die stuurkuip is (vorige eigenaren :j :j )overgespoten met blanke lak, met de stickers er gewoon op. Glimt en blinkt allemaal weer wel, maar ik durf die stickers er niet af te peuteren, want het resultaat zou wel eens kunnen zijn dat die hele stuurkuip afgeschuurd moet worden.

Iemand ervaring mee (sticker verwijderen, en plaatselijk weer een blanke lak nevel eroverheen leggen met een spuitbus) ??

cu,
John

Update: Op verzoek, 2 piccies:
stickers1.jpg

stickers2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sorry 2 say..forget it.. krijg je nooit meer zo mooi als het moet zijn.

Blanke lak word er namelijk al opgespoten binnen enkele minuten/tientallen minuten nadat de kleur laag er over heen zit.

Je krijgt altijd kleur verschil. Ook al ga je het waxen en met colormagic doen..

Maar waarom blanke lak over de stickers |(

Als het een stukje kuip is wat los te halen is ofzo..helemaal op nieuw spuiten incl. blanke lak..of wegbrengen $$$$

[bedenk me net iets][edit]
Wat je evt. kunt proberen..

- stukje afplakken om de sticker heen.
- sticker eraf halen.
- beetje opschuren.
- nieuwe kleurlaag er over heen
- blank lak erover heen (juiste tijd moet je ff navragen.. weet ik zoniet meer)
- met commandant de naden weg werken..

ik denk dat dat het mooiste word.


 
Hoi,

Alvast bedankt voor de waarschuwingen. Die blanke lak is er jaren later als extra laag overheen gekomen (niet origineel), brik is 20 jaar oud. Dit wordt meer gedaan om krasjes en zo te verdoezelen. Piccie komt eraan. Vanavond.

Ik weet ergens een motorrijdende spuiter te zitten, die wil vast wel gratis advies uitbrengen.

cu,
John
 
Op donderdag 13 juni 2002 08:59 schreef Cecotto het volgende:
Hoi,


Ik weet ergens een motorrijdende spuiter te zitten, die wil vast wel gratis advies uitbrengen.

cu,
John

Kijk maar uit, straks wordt je hash-sticker vervangen door een injectienaald :+

Helemaal spuiten of een sticker er overheen lijkt me inderdaad de enige oplossing
 
Sorry 2 say..forget it.. krijg je nooit meer zo mooi als het moet zijn.

Blanke lak word er namelijk al opgespoten binnen enkele minuten/tientallen minuten nadat de kleur laag er over heen zit.

Je krijgt altijd kleur verschil. Ook al ga je het waxen en met colormagic doen..

Maar waarom blanke lak over de stickers |(

Als het een stukje kuip is wat los te halen is ofzo..helemaal op nieuw spuiten incl. blanke lak..of wegbrengen $$$$

[bedenk me net iets][edit]
Wat je evt. kunt proberen..

- stukje afplakken om de sticker heen.
- sticker eraf halen.
- beetje opschuren.
- nieuwe kleurlaag er over heen
- blank lak erover heen (juiste tijd moet je ff navragen.. weet ik zoniet meer)
- met commandant de naden weg werken..

ik denk dat dat het mooiste word.

Hi Emiel,
Ik ga je laatste tip proberen op een mini kermis Suzuki stickertje (met van die vleugels links en rechts) wat ook nog ergens op de kuip zit.
Keep U posted.
cu,
John

Oh ja, heb de eerste entry in dit topic voorzien van piccies.
 
heren stikkers kunnen alleen onder de blanke laklaag worden verwijderd met schuren en helaas word het er niet mooier op dus zal het moeten worden overgespoten .
Bijnevelen word nooit mooi en is geld verspilling en blijft zichtbaar dan zou ik er een stikker over heen plakken is wel het goedkoopste en het is ook erg moeilijk om bij zo"n ouwe kuip de juiste kleur weer te krijgen ,want er zal wel geen kleur nr aan wezig zijn !!
 
Nou, hier komt dan de uitslag: FORGET IT
Dat wordt dus niks. Ben aan het peuteren geweest bij zo'n klein kermis stickertje, lak aan het randje eerst voorzichtig weggekrabd (vanaf het stickertje), en ben voorzichtig gaan trekken (aan het stickertje... ). Trek ik dus ook blanke lak weg buiten de sticker. De schade is beperkt gebleven, superlijm achter puntje en het zit weer.

En wat leren wij hiervan:
WIL IEDEREEN DIE EEN NIEUWE MOTOR HEEFT DAAR NIET VAN DIE ACHTERLIJKE STICKERS OPPLAKKEN, ZODAT WIJ BRIKKERS DAAR OVER 15 JAAR GEEN LAST VAN HEBBEN !! })

cu,
John
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan