LEM crossertjes, kent iemand ze?

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
"LEM" minicrossers zien er wel gaaf uit, komen uit Italie. Kosten 2x meer dan vergelijkbaar Chinees spul. Maar goedkoper dan een Yamaha PW50. Wie kan er wat zeggen over de kwaliteit?
 
Laatst bewerkt:
Shit hee, wat een groot plaatje, is daar wat aan te doen?

edit: plaatje verkleind
 
Laatst bewerkt:
full
 
Kwil der bijna zelf op ;)
Deze ^^^^ blauwe Îtaliaanse schone kost 900 euro.
Een Chinese 4takt met 110 cc Loncin (=soort Honda) blokje kost de helft:
naamloos[1].jpg

Ook wel mooi.
 
Ga eens kijken bij een jeugdwedstrijd dan zie je alleen KTM.
Als de LEM zo goed is als ze zeggen zou je dit terug moeten zien op de cicuits.
 
Dat je bij wedstrijden KTM ziet geloof ik graag. Het gaat mij echter niet om wedstrijdgebruik, maar om recreatief. Af en toe met de kinderen wat crossen. Ik heb nu een supergoedkope Chinese, maar ze blijven het leuk vinden. Ze worden wat groter, dus ik zoek wat groter/sneller spul.
 
Uit ervaring zeg ik dan nog :koop een gebruikte KTM ipv een ander op zich goedkoper merk.
KTM heeft alles op voorraad en ze blijven bij juist onderhoud heel (en lopen bloedje snel.)
 
Zijn morini blokjes = goed. Rijwiel gedeelte weet ik niet.

Volgens mij gebruikt ktm ook morini blokjes trouwens.
 
OK Zot, bedankt.
Hoe ben jij gevaren trouwens? Jij was ook op zoek toch? Oh nee, je moest eerst je vrouw overtuigen dat kinderen + crossen = safe :)
 
Ik zou een chinese pitbike van ca 900 euro nemen, kwalitatief best goed en de 4takt blokken zijn gewoon van goede kwaliteit en wat minder onderhoud dan een 2takt., alle onderdelen zijn goed verkrijgbaar.
 
Zijn morini blokjes = goed. Rijwiel gedeelte weet ik niet.

Volgens mij gebruikt ktm ook morini blokjes trouwens.
De oude KTM luchtgekoelde motortjes zijn van Morini ,de nieuwere waterkoelers zijn van Beta.
Uit ervaring (ik heb ze beiden in de garage staan n.l.) sla ik de nieuwere KTM veel hoger aan ,ook qua vermogen (ong.6pk tegenover 12pk).
De modellen van Morini hebben vaak last van een gescheurd carterdeksel bij de kickstarter en lopen veel rauwer dan de Beta blokjes.
De koppelingsschoentjes zijn in beide blokjes hetzelfde en hebben allebei veel service (onderhoud) nodig.
 
Kwil der bijna zelf op ;)
Deze ^^^^ blauwe Îtaliaanse schone kost 900 euro.
Een Chinese 4takt met 110 cc Loncin (=soort Honda) blokje kost de helft:
http://www.sjrbikes.nl/files/products/naamloos[1 (.jpg](Afbeelding))
Ook wel mooi.
Ik vind het geen vergelijk.
Behalve zwaarder, en niet een echte cross setup qua vering, zitten er ook hele andere vage banden op. O-)

Ga eens kijken bij een jeugdwedstrijd dan zie je alleen KTM.
Als de LEM zo goed is als ze zeggen zou je dit terug moeten zien op de cicuits.
Hoeft niet eens de kwaliteit te zijn, behalve naamsbekenheid doet KTM ook erg veel aan promotie in de kindercrossmarkt.
De hele bike is nagenoeg hetzelfde, even snel gezien -behalve de kleur en het blokje.
 
Nou, deze dan, 550 euro, watergekoelde KTM replica:
200511291859Dirt_Bike.jpg

sjr22-2[1].jpg
 
heb een Lem en een Honda te koop staan, zie gezocht en gevonden.edit ..aangeboden bedoel ik

lem 50cc 2takt
Honda 70cc 4takt ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan