Lemstra Afzetters? banden?

Als jullie een prijs willen weten van een band, kan ik altijd even
aan mijn broer vragen.

Mzzl... ;)


Nou, ik ben onderhand aan een nieuwe bt010 120/60 17" en een bt020 160/60 17" toe, dus laat maar horen. Voor goedkopere banden ben ik altijd in, en als het echt scheelt wil ik er ook nog wel moeite voor doen. Maar als ik 100km moet rijden voor E10 voordeel dan ga ik wel weer bij Edgar Stijner langs ;)
 
Nou, ik ben onderhand aan een nieuwe bt010 120/60 17" en een bt020 160/60 17" toe, dus laat maar horen. Voor goedkopere banden ben ik altijd in, en als het echt scheelt wil ik er ook nog wel moeite voor doen. Maar als ik 100km moet rijden voor E10 voordeel dan ga ik wel weer bij Edgar Stijner langs

Grappen maker :]
 
Ik haal mijn banden bij de bandenhandel(geen motorzaken of dealers dus).voor mijn michelin pilot sport 180/50/zr17, E155 betaald+motage (25% korting).bij de dealer zelfde band (25% korting)koste E185.
 
krijg ze tegen inkoop, ex werknemer van zaanstad motoren. altijd makkelijk. maarre lemstra geeft ze wel voor nix als ie je in je kont mag naaien, vieze homo!!!!
 
krijg ze tegen inkoop, ex werknemer van zaanstad motoren. altijd makkelijk. maarre lemstra geeft ze wel voor nix als ie je in je kont mag naaien, vieze homo!!!! })
 
Ik haal mijn banden bij de bandenhandel(geen motorzaken of dealers dus).voor mijn michelin pilot sport 180/50/zr17, E155 betaald+motage (25% korting).bij de dealer zelfde band (25% korting)koste E185.

Kijk dat is nog eens interressant. Noem eens een banden handel. Ik heb me inmiddels bedacht en wil ook michelin pilot sports ipv bt010/020.
 
Je haalt motorbanden natuurlijk NIET bij een motorzaak (op een enkele uitzondering na misschien)!!!

A de omzet in motorbanden is véél te laag, daardoor ook weinig keuze.

B je betaald natuurlijk die luxe tent net als een GSM abonnement die je 3x zo goedkoop op internet koopt en niet in een luxe telefoonwinkel.

Je gaat dus gewoon naar een bandenCENTRALE die gespecialiseerd is in motorbanden en die tientallen banden per week (of misschien wel meer) afzet.

Hier in de buurt heb je de Molen banden in Reek, ook goedkoop is de Viborg vestiging in Helmond.
 
Dat heb ik tot nu toe bij die Dunlops en die BT 010's gehad.
Toch netjes 6300 km met achterband.
Ik laat gewoon die michelins erop liggen.
En als het niks is kan ik hem nog altijd opburnen *D

Opburnen? Je zult versteld staan, ik heb er toch 8:30 mee kunnen rijden op de Nordschleife, uitstekende band die Michelin Pilot Sport (na 100 jaar ook de eerste fatsoenlijke Michelin trouwens...). Hij heeft me nooit verrast met een glijder maar omdat de Ring nou eenmaal geen foutjes toelaat ben ik voor de zekerheid overgestapt naar de Metzeler Rennsport al zit de MPS nog mooi om de voorvelg, die rijd ik eerst op.

Volgens alle magazines is de MPS de beste regenband, prima grip in het droge, vrijwel geen verschil als je hem vervangt (wordt dus niet vierkant of slap in de wangetjes) én de levensduur is verbazingwekkend...
 
Ik wil er even dit over zeggen.....

In deze topic wordt maar weer een bewezen hoe erg het motorvolk kan zeiken.
Jullie doen net of jullie coureurs zijn met dat gezeik over compount dit en dat.
Over het algemeen kom je erg weinig motorrijders tegen die echt kunnen rijden. En die dat wel kunnen zul je daar ook niet vinden want die zijn zo slim om zich niet met dit gezeik bezig te houden.

En over Lemstra Motoren

Ik ben er nog nooit klantonvriendelijk behandeld. En zijn altijd zeer soepel. Komen altijd binnen no-time je motor halen als je stilstaat.
En weet je waarom jullie korting krijgen op banden bij motorzaken,
omdat die arbeidsloon rekenen als ze een bandje omleggen.
En bij lemstra zul je dat niet hebben.
En ze spannen altijd even je ketting, en spuiten hem ff in als je voor iets kleins komt en smeren alles ff in.
Maar het is nooit goed, want als de stoere mannen vragen om een super zacht compount staan ze na 5.000 kilometer weer op de stoep bij de dealer omdat hij niet lang meegaat.
En over kortingen....
Korting geven doe je aan mensen die regelmatig komen en ook voor een leuk bedrag.
Maar de motorrijders die om korting vragen zijn vaak de sportieve motorrijders die 5.000 per jaar rijden en 1x in de 2 jaar een bandje komt halen en een setje remblokken.
En als ze al die mensen die denken dat ze een vaste klant zijn die regelmatig komen nou eens korting gaan geven. Precies dat werkt niet.
Kijk als je 15.000 per jaar rijdt vind ik het een heel ander verhaal maar in de meeste gevallen bij jullie is dat niet zo.

Dat wilde ik ff kwijt.
En als jullie nou ooit eens op hoog niveau gaan racen ofzo gaan dan pas over je compount praten.

Gegroet,

Bart
 
Ik wil er even dit over zeggen.....

In deze topic wordt maar weer een bewezen hoe erg het motorvolk kan zeiken.
Jullie doen net of jullie coureurs zijn met dat gezeik over compount dit en dat.
Over het algemeen kom je erg weinig motorrijders tegen die echt kunnen rijden. En die dat wel kunnen zul je daar ook niet vinden want die zijn zo slim om zich niet met dit gezeik bezig te houden.

En over Lemstra Motoren

Ik ben er nog nooit klantonvriendelijk behandeld. En zijn altijd zeer soepel. Komen altijd binnen no-time je motor halen als je stilstaat.
En weet je waarom jullie korting krijgen op banden bij motorzaken,
omdat die arbeidsloon rekenen als ze een bandje omleggen.
En bij lemstra zul je dat niet hebben.
En ze spannen altijd even je ketting, en spuiten hem ff in als je voor iets kleins komt en smeren alles ff in.
Maar het is nooit goed, want als de stoere mannen vragen om een super zacht compount staan ze na 5.000 kilometer weer op de stoep bij de dealer omdat hij niet lang meegaat.
En over kortingen....
Korting geven doe je aan mensen die regelmatig komen en ook voor een leuk bedrag.
Maar de motorrijders die om korting vragen zijn vaak de sportieve motorrijders die 5.000 per jaar rijden en 1x in de 2 jaar een bandje komt halen en een setje remblokken.
En als ze al die mensen die denken dat ze een vaste klant zijn die regelmatig komen nou eens korting gaan geven. Precies dat werkt niet.
Kijk als je 15.000 per jaar rijdt vind ik het een heel ander verhaal maar in de meeste gevallen bij jullie is dat niet zo.

Dat wilde ik ff kwijt.
En als jullie nou ooit eens op hoog niveau gaan racen ofzo gaan dan pas over je compount praten.

Gegroet,

Bart

nou nou, niet mis.

maar ik denk dat voor de normale man op de normale weg de compound toch ook wel belangrijk is... alleen worden dit soort dure termen niet veel gebruikt.
als ik een nieuwe band nodig heb verdiep ik me wel eerst in de specs enzo...

en over Lemstra: ik ben daar een keer geweest en voelde me er allerminst op mijn gemak en werd al helemaal niet serieus genomen. nou ja, genoeg andere zaken... mij hoeven ze niet als klant te verwachten.
 
Ik wil er even dit over zeggen.....

In deze topic wordt maar weer een bewezen hoe erg het motorvolk kan zeiken.
Jullie doen net of jullie coureurs zijn met dat gezeik over compount dit en dat.
Over het algemeen kom je erg weinig motorrijders tegen die echt kunnen rijden. En die dat wel kunnen zul je daar ook niet vinden want die zijn zo slim om zich niet met dit gezeik bezig te houden.

En over Lemstra Motoren

Ik ben er nog nooit klantonvriendelijk behandeld. En zijn altijd zeer soepel. Komen altijd binnen no-time je motor halen als je stilstaat.
En weet je waarom jullie korting krijgen op banden bij motorzaken,
omdat die arbeidsloon rekenen als ze een bandje omleggen.
En bij lemstra zul je dat niet hebben.
En ze spannen altijd even je ketting, en spuiten hem ff in als je voor iets kleins komt en smeren alles ff in.
Maar het is nooit goed, want als de stoere mannen vragen om een super zacht compount staan ze na 5.000 kilometer weer op de stoep bij de dealer omdat hij niet lang meegaat.
En over kortingen....
Korting geven doe je aan mensen die regelmatig komen en ook voor een leuk bedrag.
Maar de motorrijders die om korting vragen zijn vaak de sportieve motorrijders die 5.000 per jaar rijden en 1x in de 2 jaar een bandje komt halen en een setje remblokken.
En als ze al die mensen die denken dat ze een vaste klant zijn die regelmatig komen nou eens korting gaan geven. Precies dat werkt niet.
Kijk als je 15.000 per jaar rijdt vind ik het een heel ander verhaal maar in de meeste gevallen bij jullie is dat niet zo.

Dat wilde ik ff kwijt.
En als jullie nou ooit eens op hoog niveau gaan racen ofzo gaan dan pas over je compount praten.

Gegroet,

Bart

Er werd hier ook uitgegaan van een basis prijs van de banden. Een andere dealer die geen korting geeft is nog vele malen goedkoper!

En je hoeft echt niet op hoog niveau te racen om over compound te praten. Ik heb voor een (metzeler rennsport)SC1 compound en achter een SC2. Zie je ik kan erover praten 8-) . En ik heb er echt wel wat aan...

Wat voor banden heb je zelf?
 
bla bla..heel verhaal van bartjuh..

2x zo duur zijn de banden daar...en er zijn wel meer klachten over ze...lees maar op www.motordealer.info

en al krijg je korting kom je nog niet aan de prijs die een jos smit of een koppes rekent...

218 voor een band bij lemstra(voorband)
124.50 ex montage bij koppes in alkmaar ....
en montage is 10 euro..+ een bak koffie...

en nog een leuk gesprek ook nog...
dus meneer lemstra moet 50% korting geven...en koppes spuit en spant ook je ketting, ...dus ...zo speciaal is die lemstra niet hoor.. :(

1 troost...ik was de topic al weer vergeten...nu staat ie weer boven aan...voor die nieuwe mensen op het forum...kennuh ze tenminste lezen dat ze niet naar lemstra moeten...

Koppes in alkmaar...of jossmit..de place voor je banden... :)
 
Jos Smit rekent achteraf gewoon de montagekosten en de ventieldopjes etc..
en uiteindelijk betaal je gewoon hetzelfde!
 
ik weet nog vorige jaar...was lemstra die 600cc aan het preppen voor de race op assen...(toen ik daar dus was met daniel)...

die gozer..ik weet dus niet of hij het is...maar heeft zeker de eerste bocht gehaald en toen lag ie eraf...
dus of het aan het prepareren van de fiets ligt of de coureur ..ik weet het niet...?
 
Terug
Bovenaan Onderaan