Lengte, belangrijk?

9 apr 2003
32
0
Hoi hoi

Ik ben van plan om in de toekomst (als ik mijn rijbewijs gehaald heb) een gixxer 600 te kopen (2001+).
Ik ben niet echt groot, zo'n 1.75 en ik zou graag willen weten of ik goed op deze motor pas en of ik de motor goed kan houden met mijn benen als ik moet stoppen want dit lijkt mij toch wel belangrijk? hebben er misschien een paar mensen hier met ongeveer dezelfde lengte als mij ervaring op deze fiets? en de 600/750/1000cc gixxers zitten allemaal hetzelfde?

Oja, ik ben trouwens nieuw op dit forum (ben nu 20), ik kijk wel al een tijdje mee en heb al aardig wat opgestoken uit sommige topics op dit forum, ik hoop dan ook zeker in de toekomst met zo'n mooie fiets te kunnen rijden, maaruuhh.. alvast bedankt! :)

SG.
 
niet echt groot?
1.75???

in verschillende landen is dat groot te noemen...

er zijn hier zat mensen van onder de 1.70/1.65 waaronder ik...

je zult echt geen problemen hebben, op geen enkele fiets denk ik
 
1.75 is lang zat voor een gixxer. Ik denk zelf dat dat in de buurt van de perfecte lengte voor een SS komt :P
 
Dat wou ik net zeggen: ff testen bij een motorzaak :)
Dan weet je meteen of het past of niet, het hangt natuurlijk grotendeels van je beenlengte af en dan zegt totale lengte niet zoveel.
 
Ik pas met mijn 1.70 met korte beentjes op een gsx-r 600. Gewoon even erop gaan zitten in een motorzaak, heb ik ook gedaan(ik mag er toch nog niet op rijden).
 
Hmm.. sorry ik dacht echt dat dat vrij klein was voor een motor, als ik tegenwoordig al mijn vrienden etc. om me heen zie tenminste :(

Trouwens bedankt voor de snelle reacties, het is me duidelijk! ;)
 
Ik ben ook 1.75m, en kan in principe op veel motoren zitten en toch mijn benen aan de grond houden :)
Wat je waarschijnlijk wel tegen kan komen is dat je de motor moeilijk van de bok af kan krijgen (vooropgesteld dat je dan al op de motor zit).
De FJR 1300 van mijn vriend krijg ik bijvoorbeeld niet van de bok af, terwijl ik er op zit (mijn pootjes bengelen dat een beetje) en veel kracht met één teen aan de grond kan je niet zetten :?

Probeer het maar uit in de showroom en veel plezier alvast :]
 
Geen probleem.
Ben zelf ook 1.75m en heb ook wel eens het gevoel dat ik klein ben als ik zo om mij heen kijk.
Maar gemiddeld is het 1.80m en dat is maar 5 cm langer. ;)
 
Met 1.75m moet een GSX wel lukken, ik ben 1.70m en heb geen problemen met mijn GSXR600. Moet hem alleen niet zodanig parkeren dat ik hem achteruit een heuveltje op moet duwen...
 
1.75 is toch bijna de gemiddelde lengte van de man dacht ik, dus de fabrikanten gaan hun bikes voor die lengte ontwerpen...
dus mag da zeker geen probleem zijn, tenzij da ge maar 20kg weegt, want dan zijde weg bij een goed windstootje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan