Lengte berijder

ZünRob

MF veteraan
25 mrt 2008
4.557
1
Hallo;

Ik ben nog druk bezig met lessen, maar heb afgelopen weekend wel al een Yamaha XJ600S gekocht, die nu wordt omgebouwd naar 25kw.
Nu heb ik 1 vraagje: ik ben zelf ongeveer 1.88 meter lang en ik had het idee dat mijn knieën niet helemaal in de tankinkepingen pasten. Nu heb ik niet echt gereden op de motor, dus misschien mag ik hier helemaal niks over zeggen, maar mijn vraag:

Zijn er mensen die langer zijn dan mij en die geen problemen hebben met het zitten op deze motor? Dan kan ik in ieder geval gerustgesteld zijn. :-)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
 
[me="Fully"]steekt zijn hand op[/me]

Heb zelf een XJ600S gehad en ben een paar cm langer dan jij. Heb het zelf nooit als problematisch ervaren.
 
Jouw knieën vielen dus eigenlijk gewoon lekker in de tankinkepingen? Mijn motor is in ieder geval van 1994, weet niet of daar nog veel verschil in zit?
 
Lengte van de persoon zegt in dezen niet zo héél veel naar mijn mening .... sommige mensen hebben lange benen, anderen een lang bovenlijf.
 
Ik ben zelf 1,94 en val met m'n benen ook bij veel modellen net buiten dat mooie voorgevormde tankgedeelte. Dus en heb er maar eens een studie van gemaakt. Zie hier het resultaat na wat proefritten:

Yamaha TDM (850 en 900). Prima! Genoeg beenruimte en lekker hoog
Triumph Tiger (vanaf 98). Nog goed, maar duidekijk krapper
Triumph Sprint 900. Alle ruimte
BMW GS 1100. Prima
Suzuki Vstrom. Goed te doen
Yamaha FJ600 (bedoel de voorganger van Diversion). Redelijk te doen.
Honda CBF600. Past goed

Suzuki Bandit 650. Veel te klein
Yamaha Fazer. Eigenlijk ook nog te klein.
Honda CB500s, gaat net, maar met schakelen toch tegen de rand

Honda cb400 uit '79 (mijn huidige motor). Prima, want nog van voor de tijd dat een tank een beenvorm kreeg. :)
 
Ik ben zelf 1,93 m heb ook een xj600 gehad (als pekelfiets) en dat ging prima.
Het gaat niet zo zeer om de lengte in het algemeeen maar om de lengte van je benen.
Ik rij nu een CBF600S en dat zit als gegoten, heb ook een Fazer met kuip gereden en daar zat ik dus weer niet lekker op.

Kortom proberen, proberen, proberen. :] :] :]
 
Ik heb het een week geleden geprobeerd, en ik kon er gewoon op zitten. :-) En ook zijn de knie-inkepingen sowieso niet erg groot, dus dat helpt vast ook mee. :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan