Ik meet 1.62 meter en red me prima met een Yamaha XJR1200 en een Honda Transalp 600
Van de Yamaha heb ik de voorvorkpoten 20 mm door de kroonplaat laten steken en de Ohlins vering 20 mm ''in'' laten draaien, heel makkelijk, fluitje van een cent.
De Transalp heb ik voor ook 20 mm door laten steken en het zadel 30 mm verlaagd met behulp van het elektrieke broodmes van mama, bisontix van mezelf en de tacker van zwager Gert.
De vering van de alp staat achter op z'n comfortabelst. Bij beide motoren kom ik net met de ''bal'' v/d voet aan de grond.
Jij verneukt gewoon de hele geometrie van de fiets, hoe kom je met die transalp nog fatsoenlijk een bocht door met de veervoorspanning helemaal ingedraaid???
Ik ben 1m90, ideale lengte, maar rijd op een CB-1, en dat kan comfortabeler, maar met zo'n lichte en kleine motor ga je wel lekker door de bocht. Geeft een beetje het speelgoedeffect. Ik moet juist heel erg wennen als ik overstap op 'normale' motoren: hoog zwaartepunt, dikke banden, lange wielbasis, hoog boven de grond geeft ook met mijn lengte al minder vertrouwen.
Laatst bewerkt: