Lengte enzo.

Ik meet 1.62 meter en red me prima met een Yamaha XJR1200 en een Honda Transalp 600
Van de Yamaha heb ik de voorvorkpoten 20 mm door de kroonplaat laten steken en de Ohlins vering 20 mm ''in'' laten draaien, heel makkelijk, fluitje van een cent.
De Transalp heb ik voor ook 20 mm door laten steken en het zadel 30 mm verlaagd met behulp van het elektrieke broodmes van mama, bisontix van mezelf en de tacker van zwager Gert.
De vering van de alp staat achter op z'n comfortabelst. Bij beide motoren kom ik net met de ''bal'' v/d voet aan de grond.

Jij verneukt gewoon de hele geometrie van de fiets, hoe kom je met die transalp nog fatsoenlijk een bocht door met de veervoorspanning helemaal ingedraaid???

Ik ben 1m90, ideale lengte, maar rijd op een CB-1, en dat kan comfortabeler, maar met zo'n lichte en kleine motor ga je wel lekker door de bocht. Geeft een beetje het speelgoedeffect. Ik moet juist heel erg wennen als ik overstap op 'normale' motoren: hoog zwaartepunt, dikke banden, lange wielbasis, hoog boven de grond geeft ook met mijn lengte al minder vertrouwen.
 
Laatst bewerkt:
Jij verneukt gewoon de hele geometrie van de fiets, hoe kom je met die transalp nog fatsoenlijk een bocht door met de veervoorspanning helemaal ingedraaid???

Ik ben 1m90, ideale lengte, maar rijd op een CB-1, en dat kan comfortabeler, maar met zo'n lichte en kleine motor ga je wel lekker door de bocht. Geeft een beetje het speelgoedeffect. Ik moet juist heel erg wennen als ik overstap op 'normale' motoren: hoog zwaartepunt, dikke banden, lange wielbasis, hoog boven de grond geeft ook met mijn lengte al minder vertrouwen.
Nee hoor, doordat die voorvorkpoten 20 mm door zijn gestoken is de wegligging er juist op vooruit gegaan, klinkt idioot maar toch is het zo. Bij de transalp club nederland hebben ze dit ook al eens afgevraagd en er is iemand met een african twin die ook een verbeterde wegligging heeft door het doorsteken v/d poten. En die comfortabele achtervering,ik rij al 25.000 km zo en gaat allemaal prima, ik kan zo plat gaan als ik wil hoor.
Heb al eens mensen achter me gehad die zich afvroegen of ik nog nooit met de aluminium kofferbakken aan de grond ben gekomen. Gaan met die banaan...geen probleem :]
 
eb je nog achter de veervoorspanning op de uiterste stand staan, of iets anders op comfortabel gezet? Maargoed, als het werkt voor jou!
 
Heb nog een heel mooie GSX-R S rad staan in Corona uitvoering.
Op een nette manier verlaagd, heeft iemand van jou lengte op gereden.
 
IK ben 1.70, en heb een gsxr k4 750 en kom wel redelijk aan de grond. Niks verlaagd of dergelijke,

En had hiervoor een SRAD ook niet verlaagd of dergelijke. Maarja zal bij iedereen ook anders zijn,
 
Terug
Bovenaan Onderaan