Lengte enzo.

1.65 hier en pas dezelfde trucjes toe (m.u.v. die standaard uit bij 't stoplicht). Heb een Honda Hornet en die is volgens mij 810mm hoog. De totale lengte zegt alleen zo weinig, gaat natuurlijk om de lengte vanaf je hak tot aan je kruis. Ik kom in ieder geval met 2 tenen aan de grond of 1 voet plat. Mijn CBR hiervoor had ik 3mm verlaagd en kon ik met 2 voeten plat aan de grond.

Niet heel veel last van verder; gewoon opletten hoe je je voeten neer zet. Wel eens gehad dat ik bijna omdonderde omdat de motor begon te kantelen, dan is het lastig als je al met een compleet gestrekte poot staat omdat je dan weinig kracht kunt zetten.

Belangrijkste tip:

7dont-skip-leg-day-300x286.jpeg
 
bwa Hollanders zijn wereldvlak gezien toch het grootste volk dacht ik?
Misschien samen met Ijslanders.

Toen ik mijn moto examen deed was er een kleine meid bij die een gloednieuwe speciaal verlaagde Harley in de garage had staan.

Ik ging als eerste voor het examen en was er gewoon door met de manoeuvres (daarna de praktijk) iedereen deed eerst de parkourexamen, die kleine meid stapt wat twijfelachtig op de ER6-N (Kawa) en ze kon net met haar tippen aan de grond.

Bij het traag rijden tussen de lijnen laat ze iets te veel koppeling te snel los, motor valt stil, ze wilt haar voet zetten( iets dat 1 keer mag en dan krijg je een 2de kans om het parkour te doen.
Ze kan niet goed aan de grond en gaat met motor en al tegen de aarde.
Examen afgelopen voor haar.

Was wel spijtig want als ze nu ietsje groter was geweest had ze de moto kunnen tegenhouden en had ze een 2de kans kunnen krijgen.

Kheb ze achteraf niet meer gezien maar ik vraag me af of ze haar examen niet mag doen met die verlaagde Harley.
 
Laatst bewerkt:
kwestie van anticiperen in het verkeer toch? Nooit stoppen, nooit voetjes aan de grond :)

ik heb ooit eens gelezen van een motorambulance rij opleiding. Half uurtje door utrecht centrum zonder te stoppen, anders was je niet geslaagd. Iemand die dit verhaal ook (her)kent?

Het verhaal dat herken ik wel, alleen dan zonder rem. Ze mochten wel stil staan maar hun remlicht niet gebruiken. Maar hey dit heb ik van iemand gehoord, dus of dat nu zo betrouwbaar is.
 
Het verhaal dat herken ik wel, alleen dan zonder rem. Ze mochten wel stil staan maar hun rem/remlicht niet gebruiken. Dus moesten ze ook inschattingen maken met uitrollen e.d. Maar hey dit heb ik van iemand gehoord, dus of dat nu zo betrouwbaar is.
 
Met een motor die niet bij je lengte past kun je wel redden als het moet.
Vroeger als kleintje fietste ik wel eens met pa's fiets met 1 voet door het frame, omdat het zadel te hoog was.

In het vlakke Nederland gaat het wel, maar als je op een steile bergweg moet keren o.i.d. zul je toch beter bij de grond moeten kunnen.

Gezien de enorme keus en de mogelijkheden om een motor naar eigen wens aan te passen zou ik toch zorgen dat de motor qua lengte goed bij je past. Denk dat het meer plezier en ontspanning geeft als je een goed passende motor bestuurd.
 
als ik dan moet keren,stap ik idd wel af,in het uiterste geval en anders goede motorbeheersing,motorplatgooien en op de zijkant van 't zadel zitten,"gymkhana"style,hahaha!

 
Ik dacht dat lengte er niet toe deed maar dat de dikte juist bepalend was. :+

Tenminste, ik troost mezelf met die gedachte. '(
 
2.00m en een KTM 950 Adventure S past perfect!
Beter nog; een R1200GS, plenty ruimte.
Vrijwel alle andere fietsen vallen af; te laag, krap of kort.

Dus niet enkel kleine mensen hebben er last van ;)
 
2.00m en een KTM 950 Adventure S past perfect!
Beter nog; een R1200GS, plenty ruimte.
Vrijwel alle andere fietsen vallen af; te laag, krap of kort.

Dus niet enkel kleine mensen hebben er last van ;)
:^
Iedereen z'n eigen problemen. Hier 1.96, kan altijd prima bij de grond maar die knieën zitten in opgevouwen toestand flink in de weg. Nog nooit op een supersport gereden maar heb zo'n vermoeden dat dat niet voor mij is weggelegd.
Vroeger met m'n racemotor lookalike schakelbrommer zat ik op de duoseat :X
 
:^
Iedereen z'n eigen problemen. Hier 1.96, kan altijd prima bij de grond maar die knieën zitten in opgevouwen toestand flink in de weg. Nog nooit op een supersport gereden maar heb zo'n vermoeden dat dat niet voor mij is weggelegd.
Vroeger met m'n racemotor lookalike schakelbrommer zat ik op de duoseat :X


Ukkie ;p ga eens groeien ofzo... :+

2.06 hier ( jaaaa, meet-wedstrijd !! )

Probeer maar eens op zo'n moderne sport te zitten.. minibike !

Lessen was voor mij -de hel- , aangaande pionnen rijden.. probeer maar eens krap te sturen als je knieen je armen raken op zo'n cb'tje :) :)

Gelukkig was de instructeur en examinator vrij makkelijk als het ging om aangepaste houding.
 
Ik ben 1.58 en heb echt wel moeite met mn lengte. Ten eerste als je alleen met je tenen op de grond kan sta je toch onstabieler als met plattevoet. Zeker in de regen/winter als je iets uitglijd dan heb je daar geen ruimte voor met je teentjes. En het voor of achteruit steppen met alleen je tenen bij de grond is vrijwel onmogelijk, zeker als de weg schuin loopt. Op een gs500 ging het onaangepast prima. Mn ducati monster heb ik na 3 jaar toch laten verlagen door andere hyperpro vering. Het zwaartepunt speelt ook wel een grote rol vind ik.
 
1.63 met korte benen. Ik vind het dus vrij lastig. Ik rijd een HondaCBF600SA met zitting in laagste stand, + verhoogde (daytona)laarzen. Dat gaat goed.
Inderdaad stoppen in het gootje en goed anticiperen of je voet ergens aan de grond kan komen. En inderdaad heeeeel goed uitkijken of het niet een beetje glad is, want met alleen de bal van de voet sta je niet zo stabiel.
Maar bij het rijden in de bergen is het toch wel goed uitkijken. Als je ergens parkeert en het is maar minimaal scheef, dan is (omhoog) steppen er niet bij en moet ik eerst afstappen. Ook ben ik al eens omgevallen omdat het parkeerterrein toch ietsje scheef was en mn voet niet op tijd bij de grond kwam.Niet goed voor je ego...
Stander uitklappen lijkt heel aardig maar je moet ook een keer weer weg. De meeste hogere motoren krijg ik niet eens overeind. Allemaal niet zo'n punt want alles kan verlaagd, maar hoe maak ik in vredesnaam een proefritje op zo'n joekel? Zou ook erg genant zijn als je juist met een prachtige motor van de motorzaak met een proefritje omvalt!
 
Laatst bewerkt:
:^
Iedereen z'n eigen problemen. Hier 1.96, kan altijd prima bij de grond maar die knieën zitten in opgevouwen toestand flink in de weg. Nog nooit op een supersport gereden maar heb zo'n vermoeden dat dat niet voor mij is weggelegd.
Vroeger met m'n racemotor lookalike schakelbrommer zat ik op de duoseat :X

ik heb een een fireblade (954RR) maar dat past goed hoor. super comfortabele motor!
 
Ik meet 1.62 meter en red me prima met een Yamaha XJR1200 en een Honda Transalp 600
Van de Yamaha heb ik de voorvorkpoten 20 mm door de kroonplaat laten steken en de Ohlins vering 20 mm ''in'' laten draaien, heel makkelijk, fluitje van een cent.
De Transalp heb ik voor ook 20 mm door laten steken en het zadel 30 mm verlaagd met behulp van het elektrieke broodmes van mama, bisontix van mezelf en de tacker van zwager Gert.
De vering van de alp staat achter op z'n comfortabelst. Bij beide motoren kom ik net met de ''bal'' v/d voet aan de grond.
Het is uitkijken af en toe, en ja, vooral met zo'n zwaar beest moet je zeker als vrouw je motor op parkeerplaatsen zo neer zetten dat je ook weer leuk weg kunt rijden, vooral als de ondergrond niet mooi egaal is.
 
1.68 en rijdt op een off-road. Ik kan net met mijn tenen aan de grond.

Rijdend is dat allemaal geen probleem. Achteruit steppen is wel eens lastig.
Bij stoplichten tenen aan de grond, of met 1 bil er af om 1 voet op de grond te zetten. Het is ook een stukje gewenning denk ik? Ik weet niet beter. :P
 
ik heb bij m'n Vuurzwaardje ook voorpoten 1 cm door gestoken en de vering achter aangepast,maar nog wel dat ik wel strak door de bochten kan en beetje kan "stunten"met dat ding.
Verder het zadel nog aanpassen ivm racekont,dus,die zal ik ook zelf moeten maken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan