Lengte uitlaat berekenen t.b.v 4 takt diesel tuning

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.243
Assen
Even kort en zakelijk. Ik zoek een site/rekenhulp om de optimale uitlaatbocht/pijplengte te bepalen en evt welke parameters de demper in de buurt moet komen(zou een resonantiedemper moeten zijn heb ik begrepen)
Ik kreeg een tip voor een programma (topspeed van kamware) maar daar kun je geen inw. diameter van de pijp invullen en dat is wel belangrijk?
Ook zeer goed mogelijk dat ik logische kennis mis.

Wat data zodat men weet waar 't over gaat;
456cc 4 takt diesel max 3600 rpm
boring/slag 88/75mm
Uitlaatpoortdiam. 34mm (dus pijp moet dat ook zijn)
qydCJ2Q.png
 
Goed rond kijken op youtube. Daar is best veel te vinden over hoe je nu precies een kop flowt.

En met een dremel wil prima met zo'n rond schuurlinnen dingetje.
Niet spiegelglad polijsten maar gewoon korreltje 80 is genoeg. Spiegelglad zorgt er juist voor dat het niet goed werkt.

En tijdens het bewerken moet je jezelf blijven voorstellen dat ook lucht het liefst recht door stroomt dus als er bochten gemaakt moeten worden dan het liefst zo vloeiend mogelijk.

En een zo groot mogelijke inlaatklep wil ook wel helpen.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je te verliezen?
Dit was een sarcastische opmerking /reactie op de opmerking erboven waar wat denigrerend tegen me werd gedaan.. ;)
Ik heb wel eerder wat geflowed (BSA zijklepper.. best een uitdaging.. wel resultaat samen met goldstar nokken en 'normale'carburateur)
Ik heb inmiddels wat meer info gekregen over mijn hamvraag.. het precisiedings hierin blijft denk ik moeilijk.. ik zal eens rondvragen of er iemand in de buurt is met een testbank & gevoel voor humor.. (misschien mag de jawa er dan ook een keer op :9 )
 
Wat een ontzettend slap en onzinnig geouwehoer over een topic waar blijkbaar niemand iets van af weet.
Ik ga niet zeggen dat ik het allemaal weet.
Tuners zijn al vaker over elkaar gestruikeld.
Testbank geeft uitsluitsel.
Hou hoop!
 
Wat een ontzettend slap en onzinnig geouwehoer over een topic waar blijkbaar niemand iets van af weet.
Ik ga niet zeggen dat ik het allemaal weet.
Tuners zijn al vaker over elkaar gestruikeld.
Testbank geeft uitsluitsel.
Hou hoop!
Na een jaar of zes was de rest van mf er ook wel klaar mee.

Trommelrem is de nieuwe uitlaat :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan