Lengte van oliepijlstokjes bij verschillende moto

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Eh, rare vraag misschien, maar willen jullie even de lengte van je oliepijlstokje meten als je weer eens het pijl bekijkt?? Ik heb namelijk een olietemperatuur metertje (inschroeven in olievuldpop)besteld bij louis.nl, maar het voelstokje is te kort. Voor myn type motor is niet zon ding verkrijg baar dus ga ik hem zelf passend maken, het enige waar ik niks aan kan doen is de lengte van het stokje. Dus als er een andere iets commercieler model is waarvan het oliepijlstokje net zo lang is of iets langer dan bestel ik er een voor dat type, en maak ik hem zelf wel passend.
Ik zoek een lengte van om en nabij de 12 cm!! Thnx! *-)
 
Ik denk dat je aan deze thermo-meter niks hebt. Misschien een idee om een industriële te gebruiken. Zo\'n beetje alle lengtes en schroefdraad te bestellen.

BTW, het is idd een model met kwik (of kwik vervanger, kwik is/wordt verboden).

Verder; er gaat niet vanzelf een stroompje lopen bij thermo koppel (Pt 100) door reactie tussen twee metalen. Het is heel simpel het veranderen van de weerstand bij een veranderde temperatuur. Die weerstand kun je meten door er idd een stroompje door te laten lopen.
 
Geldt dit ook voor een motor met kuip, het Al. komt dan toch niet rechtstreeks in contact met de rijwind ?
Volgens mij komt je olie ook in de winter wel op temperatuur (wel niet zo snel als in de zomer), in tegenstelling tot de temp van je koelwater die veel meer wordt beinvloed door de rijwind.

zeker weten van wel je radiateur zit toch ook onder je kuip.
er zitten aan de voorkant van je kuip spleten om de rijwind weer af te voeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan