Lenzen op de motor

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.498
180
Oss
Sinds een paar weken heb ik lenzen. Ben bezig met m'n probeer setje zachte lenzen van een maand en ik moet zeggen, het bevalt me best goed. Op de motor ben ik nog wat benauwd: stel dat je stof ofzo in je oog krijgt, of stel dat je lens door de luchtstroom uitdroogt...

Zijn er meer lenzen dragende motorrijders hier en gaat dat wel goed op de motor? Kun je bijvoorbeeld lang met je klep open rijden?
 
ik draag zachte lenzen.

Maar altijd zorgen dat er geen stof in je ogen komt. Stof van het wegdek bevat veel bacterieen en kan serieuze ontstekingen veroorzaken.

Zorg ook dat je altijd schone handen hebt bij het inzetten en uitnemen.
 
Ik heb zelf ook lenzen, en merk wel dat ik niet al te lang met de klep compleet open kan rijden. Wel kan ik de klep een stukje open doen, zodat de luchtstroom op mijn neus komt om het zo te zeggen. Maar heb nog nooit stof in mijn lens gehad, en hoop ook neit dat het gebeurd. Enige wat wel lastig kan zijn is dat je vaker moet knipperen. Als ik een stuk heel ingespannen rijd (op bijv het circuit) dan wil ik nog wel eens te weinig knipperen en droogt de lens uit. Ik heb nu nieuwe tweewekelijkse lensen, en die zijn wel een stuk beter dan mijn oude maandlensen. Ze drogen veel minder snel uit, en ik kan er zelfs mee slapen mocht ik dat willen. Kon met die oude ook, maar dan had ik de eerste 3 minuten daarna slecht zicht, en met de nieuwe is dat geen probleem.
 
Ik draag ook al jaren lenzen op de brommert en de motor, nooit ergens last van gehad. Als je iets in je ogen krijgt kan je dat zo weg knipperen, dus dat is ook geen probleem (bij harde lenzen schijnt dat lastiger te zijn als je wat in je oog krijgt :N )
 
Ik heb geen problemen met lenzen tijdens het rijden, ik heb zachte daglenzen (die ik meermaals gebruik) en rij regelmatig met het visier op een kiertje. Ik heb dan geen problemen met de luchtstroom of met stof, het bevalt mij gewoon heel goed :)
 
Ik ben er eens eentje verloren in de rijwind. Maar dat was pure pech.

Tegenwoordig draag ik een bril en met zonnig weer een zonnebril op sterkte.
 
Ik heb er nog geen problemen meegehad, 80 gereden met vizier open, en nog voelde ik nix, als je stof oid in je ogen krijgt, gewoon wat vaker knipperen en probeer te gaan tranen, dan is het er zo uit. lens valt niet zomaar uit je oog, je zou er zelfs mee onderwater kunnen zwemmen met ogen open (volgens een vriend, nog niet geprobeerd ben bang dat ik hem kwijt raak :P )
 
Sinds een paar weken heb ik lenzen. Ben bezig met m'n probeer setje zachte lenzen van een maand en ik moet zeggen, het bevalt me best goed. Op de motor ben ik nog wat benauwd: stel dat je stof ofzo in je oog krijgt, of stel dat je lens door de luchtstroom uitdroogt...

Zijn er meer lenzen dragende motorrijders hier en gaat dat wel goed op de motor? Kun je bijvoorbeeld lang met je klep open rijden?

[me]It's just me heeft zachte lenzen ja :} nee lang rijden met open vizier zou ik nooit doen... droge ogen enzo[/me]
 
Ik rij zelf ook met zachte lenzen en heel vaak met open vizier.
Maandje terug op mn lazer gehad van mn opticien dat ik roesplekjes!!! -O-
op mn lens had. (tijd voor pekel lenzen :+ )

Maar even serieus over die roestplekjes. Ik maak mn lenzen altijd netjes
schoon enzo, maar het schijnt toch dat met vizier dicht toch beter is.
 
ik hou totaal geen rekening met mijn lenzen. over het algemeen is dat ook niet nodig.


je merkt wel dat veel zonlicht of veel stof (stuifmeel) vervelend kan worden. bij mij betekent dat dat de lenzen wat droog aan gaan voelen en iets gaan irriteren. niet onoverkomelijk, als ik thuis ben gaan ze gewoon even uit, kan dat niet, dan is het meestal niet erg genoeg om er moeilijk voor te doen. (normaal draag ik ze dus ongeveer 2 weken non-stop)
 
Hy
Ik draag lenzen en rij motor vanaf m'n 18e, ben nu 61, nog nooit echt last gehad. Je kan je wel voorstellen dat tig jaar gelden de helmen/motorbrillen niet zo tocht vrij waren. Ik draag harde lenzen om de 2 jaar controle door opticien/oogmetrist. Ik heb niet zo op zacht lenzen die je bij het kruidvat oid kan kopen, de kans op ontstekingen of erger is veel groter. Maar op de motor ideaal geen gekloot met een bril, helmen zijn brille killers, lekker knipperen, vuiltje gewoon je vizier ff een beetje open je ogen gaan tranen het vuiltje gewoon weer weg.
 
K rij ook altijd met lenzen, overdag geen probleem
maar savonds als mn lenzen en ogen door het rijden droger worden is het zicht slechter, door licht van tegemoet komend verkeer...
Heel erg irritant!
 
Heb er niet meer last van als op de fiets _O-

Maar ik heb al extreem droge ogen dus dan is een bril eigenlijk handiger, maar dat rijdt nog irritanter :X
 
harde lenzen < zachte lenzen


Ik rij vaak met zonnebril op.. maar met vizier open houd ik het ook niet lang vol. Zijn die 2week lenzen en dag lenzen wat? ik zit op -6 in beide ogen en bril vind ik niet fijn op de motor, het licht is te scherm naar mijn mening.. daar begin ik al van te tranen. Helemaal als de zon schijnt
 
Heb er niet meer last van als op de fiets _O-
(..)
Heb op de motor minder last, want ik fiets meestal niet met integraalhelm en vizier. :Y

Verder ooit een om een zache lens heengekrulde wesp (vice versa) uit mijn colletje gehaald, maar rijd tegenwoordig alleen nog maar hard.
















Met harde lenzen dus. :] 8-)
 
Sinds een paar weken heb ik lenzen. Ben bezig met m'n probeer setje zachte lenzen van een maand en ik moet zeggen, het bevalt me best goed. Op de motor ben ik nog wat benauwd: stel dat je stof ofzo in je oog krijgt, of stel dat je lens door de luchtstroom uitdroogt...

Zijn er meer lenzen dragende motorrijders hier en gaat dat wel goed op de motor? Kun je bijvoorbeeld lang met je klep open rijden?

ik heb hydravision lenzen (soort van zachte) en rjid in de zomer lange tijd met een zonnebril en de klep open. Nergens last van.
Snelweg rijden met de klep open doet iemand zonder lenzen ook niet, die krijgt er ook last van de ogen.
 
Ik heb het wel eens zo gehad, dat toen ik knipperde, de lens IN mijn oog schoot, zo net onder het vliesje. Dat deed me toch een partij pijn, niet normaal.

Ik heb harde lenzen btw
 
ik heb zachte lenzen en rij altijd met me vizier op een kiertje. warm of koud weer het maakt niet uit maar ik heb nog geen een keer last gehad.

oh ja je moet ze alleen niet binnenste buiten indoen en dan gaan rijden O-)
 
Ik heb zachte (maand) lenzen en rij onder de 120 altijd met open vizier. Wel met zonnebril. Zolang ik die zonnebril maar draag heb ik nergens last van. Reed vroeger een sjopper, had zelfs een helm zonder vizier. Ging ook prima. Ook wel met zonnebril. Zelfs op de trapfiets heb ik een zonnebril nodig anders drogen de lensjes uit, beginnen ze te prikken en ik krijg ze dan ook niet goed meer uit.
 
ik heb harde lenzen maar tijdens motorrijden gewoon bril hoor, want tijdens lessen op de snelweg en je lens schiet onder je ooglid en je hebt -6.75 is geen pretje :) dus ja me instructerur vond het wel beter met bril op :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan