Leo de Haas moet weg bij Blik op de weg

Wegmisbruikers is een moralistisch programma en daarnaast ook nog indoctrinerend.

Blik op Weg heb ik altijd als informatief en objectief beschouwd.
Een goed programma zonder waardeoordeel over de bestuurders die daar in beeld kwamen.
:^

BodW vind ik echt leuk om te kijken, bij wegmisbruikers zit ik me de helft van de tijd te irriteren aan de opmerkingen van Koos en Andre :r
 
Erg jammer dat Leo de Haas het veld ruimt voor iemand anders. Hij is toch hét gezicht van Blik op de Weg en het zal lastig zijn dat beeld te vervangen, laat staan te overtreffen of zelfs maar te evenaren. Sissing gaat daar een zware kluif aan krijgen.

In tegenstelling tot Wegmisbruikers is Blik op de Weg een heerlijk rustig en informatief programma. Weinig extreme muziek, opgehitste beelden etc. Wegmisbruikers is wat het is: een programma over wegmisbruikers maar dan op een typisch infantiele SBS6 stijl.

Ben benieuwd hoe het zal lopen voor Blik op de Weg nu de Haas weg zal zijn.
 
helemaal mee eens!

bij wegmisbruikers erger ik me aan het geleverde commentaar en de manier van omgang door de agenten, ook lijkt het alsof ze alleen maar de extreme gevallen eruit pikken en uitzenden, omdat het anders niet interresant spectaculair genoeg is!

bij blik op de weg worden veel meer verschillende dingen behandeld, en laten ze je meekijken hoe het er bij andere weggebruikers aantoe gaat (bijvoorbeeld dat ze eens laten zien wat een beroepschauffeur allemaal meemaakt tijdens het beoefenen van zijn beroep

jammer dat ze leo het niet meer laten presenteren, ik vondt zijn manier van presenteren en het geven van commentaar prima!

:^

Bij Blik op de Weg had je ook wel eens van die stukjes over oefeningen van de politie, bijvoorbeeld de begeleiding van een ambulance. Dat zijn ook gewoon eens leuke stukjes om te zien. Wegmisbruikers is daarentegen alleen maar zoveel mogelijk sensatiezoeken. Een irritante kutkabouter zonder inzich in hetgeen zijn programma probeert te tonen, met bij alles een veel te overdreven oordeel.

Ik got dat BodW dat ook wel zal worden nu, ze hebben de kabouter met krulletjes in elk geval al gevonden...
 
Ik keek het laatst weer eens en zag dat zijn programma met allemaal oude filmpjes gevuld werd. Dat is wel een hele goedkope manier van tv maken.

Ze moeten het programma gewoon 2.0 maken. Gewoon wat weggebruikers een HD cam geven en die verschillende verkeerssituaties laten filmen.
 
Bij Blik op de Weg had je ook wel eens van die stukjes over oefeningen van de politie, bijvoorbeeld de begeleiding van een ambulance. Dat zijn ook gewoon eens leuke stukjes om te zien. Wegmisbruikers is daarentegen alleen maar zoveel mogelijk sensatiezoeken. Een irritante kutkabouter zonder inzich in hetgeen zijn programma probeert te tonen, met bij alles een veel te overdreven oordeel.

Ik got dat BodW dat ook wel zal worden nu, ze hebben de kabouter met krulletjes in elk geval al gevonden...

Inderdaad, kwaliteit ipv kwantiteit. Doe mij maar Blik op de Weg!
 
De laatste keer dat ik Leo op tv zag leek ie wel 100 jaar ouder geworden....of lag het aan de herhalingen van die ouwe meuk.
Maar echt lekker vlot is anders....
Tja en dan word je vanzelf vervangen.
 
Leo de Haas verscheen in het eerste seizoenen van "Blik op de weg" altijd strak in een 3-delig pak met stropdas en stond het programma bol van de moraliserende adviezen.
Later werd het pak vervangen door vrijetijdskleding en werd de toon cynischer en spottend tot op het sarcastische toe.

Bij Frissel Sissel..uhhh...Frits Sissing...zal "Blik op de weg" op een theatraal achtige wijze gepresenteerd gaan worden.

In "Wegmisbruikers" laten ze veel onbeschoft en aso rijgedrag zien en is de titel van dit programma een eufemisme maar vind presentator André van der Toorn en Jurist Koos Spee het goed doen.
 
Ik las net op internet dat Leo de Haas (het boegbeeld van BODW) het veld moet ruimen voor Frits Sissing.
Weet niet of Frits zijn motorrijbewijs heeft, maar hopelijk wordt het niet een programma als Wegmisbruikers.

Hoe denken jullie er over ?

Bron

Het wordt tijd dat je een poll plaatst zou ik zeggen. Als de uitslag zich er toe leent kunnen we altijd nog aan Maurice de Hond vragen of hij het iets groter wil opzetten.
 
Ik zag Leo net weer in de herhaling. Top .... da's veel beter. Ik heb de Avro maar weer eens een berichtje gestuurd met de vraag om Leo terug te vragen als presentator. Wie olgt?
 
Soms is het tijd voor verandering. en ik moet toegeven dat die nieuwe presentator ( kan ff niet op zijn naam komen) het ook best aardig doet.

Zolang het maar niet zo'n vreselijk sensatie programma wordt zoals blik op de weg.
Daar kan ik dus echt niet naar kijken.
 
Soms is het tijd voor verandering. en ik moet toegeven dat die nieuwe presentator ( kan ff niet op zijn naam komen) het ook best aardig doet.

Zolang het maar niet zo'n vreselijk sensatie programma wordt zoals blik op de wegweg misbruikers.
Daar kan ik dus echt niet naar kijken.
:+ :+ :9
 
Weer een goed programma om zeep geholpen door een incompetente (AVRO-)baas. Afschieten dat soort figuren.

Je moet je boterham kaas eens wegleggen en ham proberen...

Leo werd oud en grijs en zijn ingetogen verhaaltjes klonken steeds hetzelfde...
Het werd tijd voor een fris gezicht, dat heet vooruitgang... :P
 
Je moet je boterham kaas eens wegleggen en ham proberen...

Leo werd oud en grijs en zijn ingetogen verhaaltjes klonken steeds hetzelfde...
Het werd tijd voor een fris gezicht, dat heet vooruitgang... :P

Ik ben het hier niet mee eens. Maar als je goed luistert hoor je dat Frits exact de teksten van Leo verteld. Dus ..... volgens jouw mening vertelt Frits dus dezelfde ingetogen verhaaltjes die elke keer hetzelfde klinken.

Er wordt al zoveel aan tv geprogrammeerd met mensen die geen verstand van zaken hebben maar wel de presentatie/deskundigheid doen/hebben. Nu hadden we eindelijk iemand met heel veel verstand van z'n vak en moet 'ie weg voor de allround Avropresentator die toevallig Blik-op-de-weg-teksten van auto-cue kan lezen en nauwelijks weet waar hij het soms over heeft.

Begrijp me goed .... ik heb niets op Frits Sissing tegen maar ik vind 'm niet geschikt voor B.O.D.W..
 
Terug
Bovenaan Onderaan