Leo-vincy of Bos dempers

Ik denk dat de bos dempers minder luid zijn.

Bosjes maken een mooi diep geluid, wel de db killer er uit laten.
Maar het mooiste klinken de Yoshimura's.
Koop geen carbon, maar alu of titanium. Carbon kan slecht tegen de hitte en de drukpulsen van een twin.
 
Ik heb een setje BOS titanium er onder liggen, klinkt (vooral zonder dB-killers) erg lekker...


full


 
Ikzelf hoorde ook van een maatje van me met een (gewezen)VTR, dat de leo's echt lekker klinken. En ik moet zeggen dat hij geen ongelijk had. Maar er gaat nix boven een Yoshi
 
heb een week of 3 geleden een setje nieuwe bos alu dempers aangeschaft voor mn TLS, en prima geluid. Wat ik begrepen heb, worden nu alle dempers van bos geleverd met E-keurmerk[?], zo ook die van mij. De DB killer zit dan vast met een boutje/moertje, alleen zit er op het boutje een klein lasje, dat vrij simpel door te zagen is met een baby-ijzerzaagje [of dremel] zonder te beschadigen. Heb inmiddels de DB killers er weer in gezet...vond het geluid op de een of andere manier te ,,scherp,, en had het idee dat de motor nogal schokkerig/inhouderig ging lopen. Is met DB killers een fractie beter, maar niet optimaal!! Kosten.....E-keur setje, 605.- en bij mn dealer nog 15% korting eraf gekletst.
 
Het inhouden is een logische reaktie, bij het monteren van een open demper of systeem wordt de motor armer.

Waardoor deze in bepaalde toeren kan gaan dippen.

Een powercommander kan uitkomst bieden.
 
Ik heb zelf een Leo maar vind het geluid behoorlijk tegenvallen (maar misschien ben ik al doof aan het worden :+ ) Het geluid met de originele pijp klinkt als een stofzuiger maar dat met een Leo klinkt als een bromvlieg. Als ik jou was zou ik eerder voor een Devil of een Two Brothers gaan. Dat schijnen echte blerpijpen te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan