LeoVince Evolution II

Wreckerrm

MF'er
11 mrt 2002
203
0
Muntendam
Zijn er mensen die ervaring hebben de Leovince Evolution II? Deze demper heeft een E-keurmerk met een verwijderbare db-killer. Het is in feite een open pijp. Als je de killer verwijderd, vervalt het E-keurmerk. :}

Klinkt deze pijp zonder db-killer net zo als een race pijp van Leovince of zo dit toch nog anders zijn?
 
Met een "E" keurmerk is ie streetlegal. Zonder db-killer vervalt dit. Het staat enkel in de papieren en het merkje blijft wel op de demper staan Leovince verkoopt ook nog normale race dempers. Volgens mij is een evo II demper zonder db-killer aardig gelijk aan een normale race demper.
 
Idd goed te vergelijken. Zeer behoorlijke sound óók met Db-killer.

Officieel hoort er ook nog een 'flens' met 4 gaten gemonteerd te worden maar die was ik al meteen vergeten O-) (stond ook niet op de montagetekening)

Het E-keurmerk vervalt al zodra de originele schroef waar de Db-killer mee vast zit wordt verwijderd. Bij sommige merken is dat een popnagel bij LeoVince is het een schroefje wat alleen aangedraaid kan worden... (maar met een tangetje is tie zo los :X )

Ben er zeer tevreden over (heb de carbon) :}

En mocht je interesse hebben http://www.motorapeldoorn.nl/index2.html (klikkerdeklik op actie's)
 
Laatst bewerkt:
Iemand verder nog aanraders qua blerpijpen voor een YZF750R? Heb er nu een Ixil onder hangen maar dies me nog te braaf })
 
Idd goed te vergelijken. Zeer behoorlijke sound óók met Db-killer.

Officieel hoort er ook nog een 'flens' met 4 gaten gemonteerd te worden maar die was ik al meteen vergeten O-) (stond ook niet op de montagetekening)

Het E-keurmerk vervalt al zodra de originele schroef waar de Db-killer mee vast zit wordt verwijderd. Bij sommige merken is dat een popnagel bij LeoVince is het een schroefje wat alleen aangedraaid kan worden... (maar met een tangetje is tie zo los :X )

Ben er zeer tevreden over (heb de carbon) :}

En mocht je interesse hebben http://www.motorapeldoorn.nl/index2.html (klikkerdeklik op actie's)

Voor mijn Aprilia SL1000 Falco wordt de carbon versie stevig afgeraden ivm scheuren van het carbon. Volgens mij is de EVO II er niet eens in Carbon voor de Falco Bij Kalsbeek zijn ze trouwens met 20% korting goedkoper dan bij Motorapeldoorn met 25%.

Ik wil trouwens alleen een db-killer als het echt eens stil moet zijn. VRO, TT oid. Verder natuurlijk zonder. Er zijn niet veel merken die een demper met db-killer voor de Falco maken. Dan kom je al snel bij Leovince.

Greetz
 
Idd goed te vergelijken. Zeer behoorlijke sound óók met Db-killer.

Officieel hoort er ook nog een 'flens' met 4 gaten gemonteerd te worden maar die was ik al meteen vergeten O-) (stond ook niet op de montagetekening)

Het E-keurmerk vervalt al zodra de originele schroef waar de Db-killer mee vast zit wordt verwijderd. Bij sommige merken is dat een popnagel bij LeoVince is het een schroefje wat alleen aangedraaid kan worden... (maar met een tangetje is tie zo los :X )

Ben er zeer tevreden over (heb de carbon) :}

En mocht je interesse hebben http://www.motorapeldoorn.nl/index2.html (klikkerdeklik op actie's)
full


Noem je dit een flens dan? Het zat bij de doos in tussen de lagen karton (wel met plastik erom) Kom ik nml. ook niet tegen op de constructie tekening
 
(Afbeelding)

Noem je dit een flens dan? Het zat bij de doos in tussen de lagen karton (wel met plastik erom) Kom ik nml. ook niet tegen op de constructie tekening

Yep

Ik neem aan dat het de bedoeling is om die tussen de demper en de bocht te plaatsten maarja dat stond niet op de tekening O-)

Vond trouwens die gaatjes wel errrrugh klein |( maar ik kan me ook niet voorstellen dat die zonder dat plaatje maar mét DB-killer aan de E-keur voldoet qua geluid... :9
 
met dat plaatje zal het geluid misschien net boven het standaard geluid aanzitten.

Alle onderdelen zakjes waren genummerd. Behalve dan daar waar die flens in zat, (lees tussen zat). Het zouden wel schijn bewegingen zijn om ze toch met ABE en tüv te kunnen verkopen.

Ik vind het prima hoor! *D
 
met dat plaatje zal het geluid misschien net boven het standaard geluid aanzitten.

Alle onderdelen zakjes waren genummerd. Behalve dan daar waar die flens in zat, (lees tussen zat). Het zouden wel schijn bewegingen zijn om ze toch met ABE en tüv te kunnen verkopen.

Ik vind het prima hoor! *D


Met een beetje mazzel is mijn 'flens' ook al gerecycled ;)
 
Ok, dit wordt dan denk ik de demper voor mijn CB600F !
Hij moet wel hard gaan maar dat doet ie toch?
En de DB-killer is ook makkelijk te monteren?

Dit lijkt me wel wat :)

edit:
mailtje van Motor Eibergen:
Code:
Een LeoVince voor de Honda CB600F`99 kost:
 
Aluminium: €274,-
Carbon en Titanium: €361,-
 
levertijd +/- 10 dagen
 
 
 
Alternatief:
 
Laser ovaal carbon: €439,-
                 titanium: €415,-
 
Laatst bewerkt:
Voor iedereen die op zoek is naar een sportpijp, in de MOTO73 van deze week staat een vergelijkingstest van een groot aantal sportuitlaten. De vergelijking wordt gedaan met een Kawasaki ZX 6R. Alle vergeleken uitlaten zijn "straatlegaal".

Bij vergelijking is gelet op:
-Het afgegeven vermogen
-Het geluidsniveau van de demper
-Kwaliteit en afwerking

De waarden van de standaard uitlaat zijn als uitgangspunt genomen.

Teven een tweetal echte racepijpen als referentie in de vergelijking meegenomen.

Conclusie:
Erg intressant artikel met een op z'n minst wonderlijke uitkomst.

Veel zogenaamde sportpijpen blijken minder :? geluid te geven en een aantal zorgt zelfs voor vermogensverlies :?
 
db killer met tang demonteren. is er makkelijk uit te nemen.

Er zijn idd veel dempers die vermogensverlies geven. Zal nog een link met uitlaatdynos posten, later
 
hier een duitse demper test ..http://www.l-mehl.de/6-101test-auspuff.htm (www.l-mehl.de/6-101test-auspuff.htm)
 
Voor iedereen die op zoek is naar een sportpijp, in de MOTO73 van deze week staat een vergelijkingstest van een groot aantal sportuitlaten. De vergelijking wordt gedaan met een Kawasaki ZX 6R. Alle vergeleken uitlaten zijn "straatlegaal".

Bij vergelijking is gelet op:
-Het afgegeven vermogen
-Het geluidsniveau van de demper
-Kwaliteit en afwerking

De waarden van de standaard uitlaat zijn als uitgangspunt genomen.

Teven een tweetal echte racepijpen als referentie in de vergelijking meegenomen.

Conclusie:
Erg intressant artikel met een op z'n minst wonderlijke uitkomst.

Veel zogenaamde sportpijpen blijken minder :? geluid te geven en een aantal zorgt zelfs voor vermogensverlies :?
Toevalig gisteren gekocht *D

Maareh, ze hebben (volgens mij) verder niks afgesteld aan die Kawa en MET DB-killer getest, zou dat het dan niet zijn?
 
ik heb net een nieuwe leoVince gemonteerd en de bewuste db killer eruit gesloopt(wel mee onder het zadeltje natuurlijk)en hij klinkt erg lekker
wat mij betreft :lekker doen joh !!!!!
 
De leovince geeft ook in deze test (motor73) weer een vermogenstoename. Daarbij was de uitlaat 1 vd 4 uit de groepje van 13. 9 uitlaten hadden vermogensverlies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan