LePensZeur goes Andalusie & Sierra Nevada

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.967
10.493
Op reis
Facebook
Heb je hem ook weer, waar heeft hij nou weer uitgehangen ?
Nou, voornamelijk 'Wanneer' dit keer.
Gezien vloggen mij nog steeds niet gebeten heeft qua virus en daar al heel veel mensen druk mee bezig zijn, iets wat ik onderweg liever niet ben en niet doe , is er wel het risico dat je na de reis geen tijd of zin hebt om daar nog een verslag van te maken.
En dat je zinnen veel te lang worden.

Maar ik ben dus begin 2017 naar portugal om vanuit daar met een classic xj750 een rondrit te maken met als 'bestemming' de Sierra Nevada, waar ik in 2013 voor het laatst, maar ook
het eerst was geweest.
Eind 2016 heb ik die motor naar Portugal gereden wat in mijn andere reisverslag wel beschreven staat, inclusief een stukje offroad rondom Andorra :

LoNg WaY xJ rEiSvErSlAg SpAnJe PoRtUgAl LePeNsZeUr Xj750

Toen was ik nog niet single dus niet al het weerzien van eerder bezochte plekken was even leuk, maar om dan maar niet meer te gaan zou half Europa uitsluiten qua reisbestemming :$.
Bij aankomst op Faro motor ophalen en dan eerst maar naar de camping die ik al ken en zelfs al een stukje richting de Spaanse grens ligt en waar vorig jaar de rit eindigde.
Vernoemd naar het natuurgebied waar het in ligt Camping Ria Formosa .
Een leuk echt portugees restaurantje, wat inhoud dat er witte velletjes op tafel liggen net als bij de chinees , witte TL verlichting, maar wel erg lekker typische lokale kost.
Alleen was deze dicht, zoals wel meerdere tentjes en ben toen beland bij een plaatselijk zeer geliefd restaurant Casa do Polvo .

portugal spanje 2017 005.JPG

portugal spanje 2017 007.JPG



Het ontbijt de volgende morgen is wat minder sjiek maar niettemin een goed begin vd dag.
portugal spanje 2017 010.JPG


Eenmaal onderweg stop ik bij een Decathlon omdat het afgelopen nacht toch wel wat fris was in de slaapzak die zij aangeven dat die tot 10 graden gaat, maar eerder dat je hem vanaf 10 moet gebruiken, zoiets veel te koud en net iets te klein.
Uiteraard is het de dag van de Arbeid in Spanje en wat zou je die dag dan niet doen ....
portugal spanje 2017 018.JPG


als je de andere kant opkeek zag je een parkeerplaats met de afmetingen waar de gemiddelde nederlandse Ikea jaloers op zou zijn, een landingsbaan, helemaal leeg...

Ik rijd grotendeels binnendoor, hoewel het toch best grote doorgaande wegen zijn, maar soms zit je ook vlak bij de natuur :
portugal spanje 2017 020.JPG


bovenstaande vind ik zelf nog steeds een vakantie kiekje, maar als je nu echt nergens op let dan krijg je dit :

portugal spanje 2017 019.JPG


Zelfde plek, zie de prullenbakken op de achtergrond . Maar vond de bloemen wel mooi maar ook bijzonder hoe men dan ze een modern hekwerk plaatst om dan vervolgens de natuur het te laten overgroeien ( en het hek niet dicht doet ) .
Nee , vroeger, toen bouwde men gewoon een grote stenen muur :
portugal spanje 2017 023.JPG


Als je op de tekst zoekt gaat het over een geloof met een soort 2e / contra Paus, alsof we aan 1 nog niet genoeg hebben, google maar op " Orden de los carmelitas de la santa faz "
Of neem het maar gewoon aan ;)
Er zit hier een een groot saai stuk weg in de route maar dat is hier niet zo goed te ontkomen.
 
op de 1e dag al 2 posts nodig om de dag te beschrijven ? , nee heb geen zin meer op er bij de 11e afbeelding erachter te komen dat er niet meer passen, dus ik pak wel een nieuwe als het qua story line goed uitkomt , en zo niet , dat klinkt toch in ieder geval een stuk sjiekerderdur .
De weg naar Arcos de la Frontera kenmerkt zich door een licht glooiend landschap met een soort van gladde akkers.

portugal spanje 2017 026.JPG
portugal spanje 2017 029.JPG


En voor het contrast ook af en toe een kleurtje .

portugal spanje 2017 027.JPG


en om te laten zien dat ik egt wel keij romansies kan seijn een voto van mein met roosze .
portugal spanje 2017 031.JPG


zal het niet meer doen hoor ;)
portugal spanje 2017 036.JPG


en nog even mooi het meer links van Ronda, de eindbestemming voor deze eerste dag.
portugal spanje 2017 043.JPG


net 3 km buiten Ronda vind ik deze aparte camping :


IMG_20170501_180756.jpg


en een lekkere hap voor 8 euro inc drinken.
ik heb ook nog een foto gemaakt van de tent, de auto vd camping waar inmiddels kippen in woonde (wrak) en een spanjaard op een R1 die de ochtend op die dag was weggereden vanuit Madrid en er dus 1000 km op had zitten.
Maar dat is op de terugweg, dus met die cliffhanger houd ik op voor vandaag ;)
 
Laatst bewerkt:
Begint weer te kriebelen... gelukkig zit ik over een weekje weer in Spanje ;) Echter zolang de Vespa daar niet af is en dus ook niet op kenteken staat kan ik er nog niet mee rijden....
 
Gelukkig weer een reisverslag! Dat een zo'n lelijke vent zo leuk kan schrijven en zo'n fraaie foto's kan maken, tis en blijft een godswonder _O-_O- (is grapje....)! Maar ga vooral zo door!
 
Na een prima maar erg koude nacht besluit ik Ronda in te gaan voor een andere slaapzak.
Best eigenaardig omdat overdag de zon schijnt en alles heel zomers overkomt, zeker in Ronda met alle toeristen ,maar 's nachts is het ronduit koud en onprettig om buiten te zitten zodra het onder de 10 graden komt.
Als je nu binnenshuis zit en de verwarming staat op 16 vind je het al koud, dus het is allemaal betrekkelijk, maar in een goede slaapzak moet je gewoon in je ondergoed kunnen liggen en niet in allerlei warme kleding, zeker niet omdat je slaapzak te klein is en niet dicht kan.

Ronda is vooral bekend om de hoge brug en soortement van rots waar de stad op ligt.

Google Maps


portugal spanje 2017 054.JPG


portugal spanje 2017 055.JPG


Fout geparkeerd voor een veelste duur hotel, maar de sport/kampeer artikelen winkel zat een paar meter verder op.
portugal spanje 2017 056.JPG


Blij dat ik geslaagd ben met een slaapzaak die tm het vriespunt kan rijd ik Ronda uit en strijk neer bij een leuk wegrestaurant.

portugal spanje 2017 057.JPG



portugal spanje 2017 058.JPG


en krijg nog even visite die ik dan ook maar wat geef.
portugal spanje 2017 060.JPG


Met het heerlijke zonnige weer is het natuurlijk gebruikelijk om buiten te eten, maar zodra je naar het toilet gaat is het wel handig om je camera in de aanslag te houden om de klassieke uitrusting van de restaurants op de foto te zetten.
portugal spanje 2017 061.JPG


Er zit toch wel een verschil tussen gelegenheden waar de inrichting echt authentiek is of waar men maar zoveel mogelijk oude spullen overal en nergens neer zet om zo een geschiedenis te suggereren. Dit leek mij toch wel in de eerste categorie te vallen.

Waar in nederland e.a vaak licht/lampen worden gebruikt om aan te geven of een gelegenheid open is, doet men hier niet aan.
vaak is het allemaal al wat minder open , qua ramen , zijn ze er al dan zit er een gordijn of vitrage voor .
Dan blijft het een kwestie van even kijken of er iemand is en of men uberhaupt serveert als je buiten aan een tafel (gaat) zitten .

Ik zit nu te kijken of ik een screenshot zal plaatsen van de route die ik heb gereden.
Bedenk mij opeens hoe de dames met het reisverslag wat net klaar is dit met een soort van vogelvlucht op maps hadden gezet mbv een app :

Girls only 2018: the wet feet edition

ik zit nu te hannesen met google foto's , weet gelukkig dat het Mei 2017 was en kan dan een foto 'openen' en als dr gps gegeven instaan die kopieren en als waypoint in de route zetten.
Zet je alleen een link in dit topic dan vermoed ik dat velen dat niet aanklikken ( zeker op smartphone) en moet je dus eigenlijk zodra de route in beeld is daar de screenshot van plaatsen...
Je mag wel bijna op vakantie gaan zodra je een reisverslag hebt geschreven ;)
Afijn, zoiets zal het geweest zijn :

ronda naar Sierra Orgiva.jpg


Het was best behoorlijk doorrijden en als ik op de camping aankom is het restaurant gesloten.
Ik rijd naar de dichtstbijzijnde stad die vol met hippies is vanwege een bekend hippiedorp daar vlakbij, Beneficio
Eigenlijk heb ik over hippies niet zoveel te zeggen behalve dat ze net zo kunnen verschillen als alle mensen onderling kunnen verschillen.
Het is meestal de klederdracht en haardracht dat je kan zien dat ze op een bepaalde manier in het leven staan.
Ikzelf vind de vrouwen meestal wel leuk omdat ze erg natuurlijk overkomen en er uit zien en aangezien ik zelf niet zo van de gezichts begroeiing ben mogen de mannen wel wat vaker naar de kapper/barbier, maar daar hoef je tegenwoordig geen hippie meer voor te zijn.
Het eten is nogal teleurstellend, zelf voor de veredelde ijskraam wat het café is waar ik zit ,maar ik heb iig iets naar binnen.

Maar de eerste beelden van het begin van de Sierra Nevada heb ik inmiddels te pakken en heb er al zin in.
jammer dat de buurman wat raar is en opeens praat 's nachts waardoor ik even wakker lig.
portugal spanje 2017 074.JPG


Geen ortlieb , vanguard, north face, Givi of kappa maar een perry sport plastic tas voor de slaapzak.
Het eigenaardige is dat ik bij terugkomst in Portugal precies bij de grens een kwartier lang een enorme plensbui te verduren krijg, maar alles is nog relatief ongebruikt dus het meeste water rolt er zo af en binnen een half uur is het meeste alweer opgedroogd.


portugal spanje 2017 073.JPG


Mede door de rare buurman heb ik geen zin om daar nog een nacht te staan , ook dat ik niet weet of ik wel op de camping terug kan zijn aan het eind vd dag.
In 2 dagen ben ik naar het 'begin' van de Sierra Nevada gereden en ga morgen een grote rondrit erdoor heen maken en/maar weet nog niet waar ik zal slapen, preciezer dan 'Spanje' kan ik het niet maken, hoewel ik een sterk vermoeden heb dat het ook wel Andalusie zal zijn, wat ook weinig zegt vanwege zn omvang.

Overigens had ik deze reis ook een el cheapo helmcamera op mijn helm.
uiteraard dien je zoiets eerst een paar keer te proberen en af te stellen, nog meer uiteraard had ik dat niet gedaan waardoor sowieso in het begin de foto's overbelicht waren.

Ook zal de regelmatige lezer van mijn reisverslagen wel gemerkt hebben dat ik iets met fotograferen heb en mijn bezwaar tegen foto's / beelden van de helmcam is , dat je niet precies weet waar je een foto van neemt, je kijkt ergens heen en een gedeelte staat er op.
Nog meer een probleem is dat er veel meer op staat als dat je op dat moment met je ogen bekijkt, vrijwel alles in groothoek, dus terwijl je ogen gefocust zijn op de zwerfhond die je op de foto wil zetten moet je later goed kijken om te kunnen zien dat dat ene stipje als zijnde een hond, te herkennen.
Het menselijk oog word vergeleken met een brandpunt van 50 mm terwijl de meeste compact camera's daar standaard onder zitten, dus je moet standaard al een stukje inzoomen om te zien wat je zelf ook ziet en zodra je hem uitzet trekt de lens weer in en kan je het de volgende keer weer opnieuw doen.
Afijn.

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Gaaf man,
Je bevindt je nu in het gebied waar ik een paar keer per jaar vertoef.:9~

De rivier "rio guadalfeo" vanaf Torviscon naar Orgiva is mijn favoriete offroad pad.

Jammer dat je volle bepakking hebt anders had je bovenlangs* kunnen rijden.
Zijn licht offroadpaden met mooie uitzichten.
*Orgiva - Bibion en Berchules -Ferreira
 
ik wist niet meer of ik nou wel over deze trip had geschreven maar kwam met het zoeken op andalusie en sierra nevada al een paar van jouw berichten tegen en herinnerde me ook zoiets uit het XT topic ;) .
door die rivier met die keien zou ik ook niks zwaarders willen dan zo een 250, lekker hoor :P
 
Tja en dan ben je 3 dagen na aankomst al opeens aan de voet van de bergketen waar je voor ging.
Zelfs aan het begin zijn de hoge besneeuwde bergtoppen al te zien in de verte.

portugal spanje 2017 078.JPG

portugal spanje 2017 079.JPG


portugal spanje 2017 081.JPG


portugal spanje 2017 087.JPG

portugal spanje 2017 093.JPG


Dit is langs de hoofdweg en hier was ik net naar het noorden aan het rijden om dan onder Quadix ( ja van het circuit) terug midden door de Sierra te rijden.

Hier staat de hele berm in bloei, het duurde en het duurde en bedacht me dat ik dan wel moet stoppen om het op de foto te zetten.
Als dat een paar km duurt gaat het je bijna duizelen als je de intentie hebt er naar te kijken, als een filmpje van een dagje keukenhof die op fastforward staat en je er binnen 5 minuten door bent.

een aantal km later ligt de hele weg vol met kleine rupsachtige dingen en als ik wat langzamer rijd zie ik dat ze bewegen.
portugal spanje 2017 104.JPG


Hiervoor geld hetzelfde als de bloemen, het zijn er miljoenen maar als je dan stopt lijkt het ( op de foto in iedergeval) nogal mee te vallen.
portugal spanje 2017 103.JPG


En bij het terug de Sierra inrijden zie je al snel het grote kasteel op een berg(je) staan : Calahorra


portugal spanje 2017 105.JPG


Een hele mooie slingerende weg volgt , waarbij ik geen goede plek kan vinden om stil te staan, daarnaast ook wel even lekker om door te rijden als er van die
fijne bochten liggen, bovenaan ligt dan Puerto de la Ragua op 2000 meter hoogte.
van het kasteel tm het uitkijkpunt een erg mooie weg, de A337 .

bij de afdaling zijn de kleuren haast herfstachtig, maar gezien de hoogte is het misschien meer de soort bomen die hier groeien en niet binnen 1 maand leegvallen.
portugal spanje 2017 116.JPG
 
Het is inmiddels wel tijd om een hapje te eten en na een lang verlaten stuk kom ik zowaar in een dorpje met een pomp en een restaurant.
Met een erg mooi uitzicht, ik weet dat ik dat vaker zeg..

IMG_20170503_122618.jpg

IMG_20170503_122921.jpg



portugal spanje 2017 122.JPG


Balcon de alpujarra staat er op, maar zo staat het niet op Google Maps

even snel de afgekloven olijvenpitten er af knippen :
IMG_20170503_124156.jpg


Vol goede moed/kip , dat is eigenlijk hetzelfde gaat het weer verder.
portugal spanje 2017 123.JPG


stukje offroad zo nu en dan (nee sta gewoon op asfalt ;) )

portugal spanje 2017 127.JPG


Ook bizar om te zien hoe goed en groot alles hier groeit door het goede klimaat en veel zonlicht.

Groene asperge :

portugal spanje 2017 131.JPG


ouwe troep racing © :
portugal spanje 2017 132.JPG


een erg mooi en vooral groen stuk dit.


portugal spanje 2017 133.JPG


Erg gevarieerd gebruik van het landschap ook.


portugal spanje 2017 141.JPG
 
En een uitzichtpunt wat erg mooi was en ik nog herinner van de vorige keer. Google Maps

portugal spanje 2017 144.JPG

portugal spanje 2017 146.JPG


En via Trevelez gaat het zo verder en kom ik ongeveer richting het punt waar ik vanochtend ben vertrokken.

portugal spanje 2017 148.JPG
portugal spanje 2017 156.JPG


Na een erg intensieve rijdag wil ik toch nog een stukje terugweg beginnen en kom uiteindelijk uit bij een kleine camping aan het eind van de boulevard.
Toch nog een goede 50 km erbij .

Google Maps


IMG_20170503_202700.jpg

IMG_20170503_202829.jpg


Na tent opzetten, douchen en omkleden maar even richting strand en boulevard en vind daar een leuk eettentje.
alsof je op de costa del sol zit, maar dat is het ook :P
IMG_20170503_181753.jpg

Vind dit zelf wel een erg goed gelukt plaatje.

IMG_20170503_183727.jpg

IMG_20170503_185139.jpg


De omgeving is vrij rustig en dat valt vooral op als de omgeving is ingericht om duizenden toeristen in het hoogseizoen van een plaatje te kunnen voorzien.
toch is zo een enorm bebouwde omgeving met 4 baans snelwegen wel een heel contrast met de boerenweggetjes van vanmiddag.
Zo kan in 1 dag dan om zijn waar je al een hele tijd mee bezig was qua plannen en wat dan sinds de vorige keer dat ik er was al een wens was, om hier nog eens terug te komen.
Gelukkig komt er nog genoeg moois aan , inclusief een stukje natuur wat ik niet gepland had en bij terugkomst natuurlijk ook nog wat dagen Portugal wat nooit een straf is.
 

Wij Nederlanders kennen de Aloë Vera alleen van een klein plantje.
In Spanje groeien ze tot een metertje of 5 hoog.
Aan het eind van het seizoen valt de hoge stam om en blijft alleen de plant op de grond over.
In het voorjaar begint het weer van voor af aan.

aloë-vera-desert-scene-8420312.jpg


Je maakt wel een geweldig mooie trip daar.
Wat is je einddoel, je ging toch emigreren?
Zoek je een stek voor vestiging of trek je rond om veel van Spanje te zien?

Bij je uitzichtpunt zat je vlak bij mijn amigo in Alcutar.
Daar staat mijn TTr te wachten op de volgende vakantie.
 
Goh ik dacht echt dat het asperge was ;)
Geen idee waar je vandaan hebt dat ik ga emigreren, maar het idee is wel meerdere keren bij mij opgekomen.
maar loondienst in Portugal levert niet veel op en om opnieuw voor mezelf te beginnen als ik de taal nog niet machtig ben is ook zo wat.
Onlangs was er even sprake dat ryanair niet meer op eindhoven ging vliegen en toen ik dat controleerde was er niks te boeken voor januari of februari.
Een dag later was dit verandert en kon je voor 5 euro heen en 25 euro terug. onbegrijpelijk als je met de motor als gauw 150 euro verder bent aan alleen benzine, hoewel je dan wel wat meer beenruimte hebt ;)
Mocht dit ooit een keer ophouden dan word het natuurlijk (ook voor jou misschien) een ander verhaal, maar tot die tijd hoef ik niet voor mezelf met de motor door de oersoep te rijden wat men hier in Nederland ook wel '' winter weer' tracht te noemen.

Waar de XJ logeert is de bewoner ook wel zeer geïnteresseerd in offroad rijden wat in die omgeving net zo makkelijk te vinden is als asfalt.
Maar het is volgens mij goedkoper om een portugees kenteken te hebben dan een NL , het voertuig is vaak , bij motoren, dan wel weer wat duurder. Keus is ook een beetje of je iemand kent die je genoeg vertrouwt om een motor met een bepaalde waarde op zijn naam en ,dan dus, buitenlands kenteken te zetten.

En een andere nederlander die daar woont zei weer dat het een Agave is... ;)
 
Na een paar dagen met de nieuwe slaapzak merk ik dat hij zo warm is dat je hem opengeklapt kan gebruiken.
niet de handigste manier voor een mummy model, maar ze hadden niks anders wat tegen lagere temperaturen kon.
Inmiddels ligt deze thuis en is er een grote dikke dekenmodel voor in de plaats gekomen.
Ik probeer binnendoor te rijden vanaf de camping maar die ligt echt aan het eind vd boulevard en waar ik heen gestuurd word weet ik niet, maar opschieten doet
het niet.
wel interresant om te zien .

portugal spanje 2017 158.JPG


Achteraf zie ik dat ik door het natuurgebied Sierras de Tejeda, Almijara y Alhama Natural Park ben gereden .

portugal spanje 2017 159.JPG


portugal spanje 2017 166.JPG

portugal spanje 2017 174.JPG



Na de lunch bij de poezenboom duurt het even eer ik weer een foto maak en zie dat de natuur hier heel ruig is en erg verlaten, de navigatie zegt dat ik al bijna bij Ronda ben, maar hier is op geen manier iets van te zien en lijk ik minimaal 30 km van de beschaving af te zitten.

en middageten :

IMG_20170504_154041.jpg


Google Maps

portugal spanje 2017 182.JPG


portugal spanje 2017 184.JPG



portugal spanje 2017 193.JPG

portugal spanje 2017 194.JPG


portugal spanje 2017 195.JPG
 
Laatst bewerkt:
Het bleek ook 2 uur rijden en 126 km te zijn , waarbij je de enorme vrachtschepen in de haven van Malaga kon zien liggen.
Vanaf het restaurant van het middag eten, op de afbeelding te zien gaat het verder binnendoor tot Ronda.

route terug naar Ronda.jpg


Ik had van tevoren geen plaatsen , campings of wegen opgezocht of iets van een route gemaakt.
Er is altijd wel een risico dat je dan langs iets op rijd wat een bezienswaardigheid is, maar er is zoveel te zien dat ik dat altijd maar zie als een excuus om een keer
terug te gaan.

portugal spanje 2017 198.JPG


slechts 30 minuten van de camping vandaan..

portugal spanje 2017 205.JPG

portugal spanje 2017 210.JPG


En uitpakken en opbouwen maar weer.
en even een rondje over de camping met de camera ipv papier of tandenborstel.

portugal spanje 2017 213.JPG


een ecologisch statement dat men de vervuiler teruggeeft aan de natuur, of luiheid ....

en de dag afsluiten met een chippie en bier.

IMG_20170504_202923.jpg
 
Laatst bewerkt:
Blijft leuk om te lezen en te kijken. Is de XJ in Nederland verzekerd of in Portugal? Ik zit er ook wel eens aan te denken om in Spanje een extra motor weg te zetten (als ik wat centjes over heb) maar heb geen idee hoe hoog wegenbelasting en verzekering in Spanje zijn.. en als een motorfiets op NL kenteken het hele jaar door in Spanje staat... moet je dan in NL wegenbelasting betalen?
 
heb even wat info in een pb gezet.

Deze dag rijd ik terug naar de camping in Tavira, dat was op de heenweg ook goed te doen, toch wel leuk als je weet waar je uit gaat komen voor de afwisseling.

psst, zwembad koope ?

portugal spanje 2017 214.JPG


Altijd een goed idee om je producten goed uit te stallen, ik zie de MP advertentie al, nu slechts X , maar ZELF ophalen :P

Ik neem een alternatieve route terug maar heb geen enkele foto met de telefoon gemaakt dus geen coördinaten om terug te zoeken.
portugal spanje 2017 216.JPG


Maar Jubrique kan ik me nog herinneren Google Maps

ik zou zeggen , zoek het uit :
portugal spanje 2017 223.JPG


Maar inderdaad , Google Maps

portugal spanje 2017 233.JPG


Maar ik houd niet van puzzelen dus hier laat ik het bij.

portugal spanje 2017 239.JPG


portugal spanje 2017 244.JPG


en na een aantal keren hele stukken berm vol met wat lijkt op rode klaver , beslis ik bij de volgende plek te stoppen, km's lang opeens geen plukje meer....

portugal spanje 2017 246.JPG


toch nog geluk(t).

Iets wat je ook veel in Portugal ziet ( zit nog net in Spanje) zijn de kleine zwarte varkens.
In het portugees Porco Preto.

portugal spanje 2017 247.JPG


Eenmaal wat meer op de doorgaande weg zie ik dit in de verte :

portugal spanje 2017 256.JPG


Portugal is nog 50 km rijden en precies die kant op ...
Ik krijg inderdaad een gigantische bui over mij heen, maar volgens mij is die al wel weer klaar voor ik de grens over ben, herinner mij vaag iets van eten net voor de grens.
Alles is iig weer snel opgedroogd en zie zowaar eens regenplassen liggen in Portugal, dat komt niet vaak voor.

de rest van de dag weet ik niet meer, verbaast me nog wel even over de kunst op een huur camper :

IMG_20170505_202408.jpg
 
Tja , dan ben je weer terug in Portugal en de terugvlucht is over 4 dagen.
Wat Moet je daar nou mee met die tijd ;)
In ieder geval even langs de Decathlon in Faro, maar wel via de toeristische weg , Sao bras de alportel en Loulé .
Het 'buitengebied ' wat grotendeels gewoon boven de N125 ligt, de doorlopende weg door de Algarve die grotendeels 50 km/hr is geworden.
Zeker vanaf Faro naar het westen, met een wit doorgetrokken streep en hele stukken zelfs paaltjes op het midden van de weg, heeft het weinig meer weg van een stuk asfalt waar je zelf met een voertuig over rijd, het lijkt vaak echt meer treintje rijden.
Nu ik een keer hoogseizoen heb meegemaakt is het er zelfs file staan...
maar daarboven word het dus al een stuk rustiger en wat meer natuur.

portugal spanje 2017 268.JPG

Even pauze onderweg.

portugal spanje 2017 271.JPG


Ook onverhard is er hier genoeg te zien.
Er zijn ook erg veel pick ups hier, voornamelijk boeren, maar men gebruikt ook rustig een honda vision 50 ook al woont men midden in de 'rimboe'
Rijd je daar kei stoer met je offroad door de natuur en kom je op een zwaar stuk gewoon een boerderijtje tegen met een vision en een peugeot 205 tegen...

portugal spanje 2017 272.JPG



portugal spanje 2017 274.JPG


portugal spanje 2017 280.JPG


portugal spanje 2017 287.JPG


Ja in Mei staat hier veel in bloei.
Bij het offroaden rijd je door hele velden met bloemen , in eerste instantie zit/sta je dan ' O shit o shit ' op de motor , maar nee , er omheen rijden is geen doen en er staat echt genoeg.

portugal spanje 2017 296.JPG


Zo nu en dan zie je ook een meertje , barragem (stuwmeer) niet te verwarren met paragem, wat een bushokje/halte is ...

portugal spanje 2017 301.JPG



portugal spanje 2017 312.JPG


En zelfs nog even langs het strand.
portugal spanje 2017 322.JPG


en na een mooie rit dus even langs de decathlon en weer terug naar de camping.
 
Laatst bewerkt:
Er was een storing las ik. Laatste backup is teruggezet, maar daar zit een "gat" van 2 uur in. Alles wat in die uren is geplaatst is dus foetsie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan