leren jas zoals de kushitani takuma

Justice Strike

MF veteraan
12 nov 2006
4.439
0
Amsterdam
Het wordt zomer, en ik begin nu wel te merken dat mijn textieljas nogal warm begint te worden. Nu zag ik een aantal leren jassen en ik vond de Kushitani takuma jas wel erg mooi en praktisch.

nu vind ik de prijs nogal hoog. Dus ik zoek naar alternatieven die net zoals de takuma aan een leren broek geritst kunnen worden en er mooi uit zien. Als ik de jas niet aan mijn broe hoefde te ritsen, dan was de keuze vrij snel gemaakt, icon heeft namelijk wel een aantal jassen die er erg mooi uitzien (zeker boven een spijkerbroek).

Maar ik wil gewoon een die je ook gewoon veilig kunt gebruiken icm een leren broek.

ideeen? De meeste jassen die ik gezien heb zijn onderdeel uit een combi (ritsbare overal). Zoals bij alpine stars (als ik de site zo zie) of zijn niet ritsbaar (of zien er zo uit). ik zie niet zo snel een ander alternatief. Misschien de sjl4, maar die is bijna even duur, en die speedhump zit niet bepaald lekker.
 
Wat voor leren broek heb je dan? Bijna alle leren jassen broeken kunnen wel aan elkaar geritst worden, ongeacht het merk. Wel even letten op de lengte van de verbindingsrits; die wil bij bepaalde merken en/of maten nog wel eens verschillen. Gewoon met je leren broek naar je favoriete motorza(a)k(en) en passen!
 
Wat voor leren broek heb je dan? Bijna alle leren jassen broeken kunnen wel aan elkaar geritst worden, ongeacht het merk. Wel even letten op de lengte van de verbindingsrits; die wil bij bepaalde merken en/of maten nog wel eens verschillen. Gewoon met je leren broek naar je favoriete motorza(a)k(en) en passen!
geen leren broek nog, maar ik wil wel overgaan tot de koop van een leren broek.
 
geen leren broek nog, maar ik wil wel overgaan tot de koop van een leren broek.
Dan kun je toch een jas en broek bij elkaar uitzoeken? Zeker als je beide van hetzelfde merk neemt zal dat eigenlijk altijd mogelijk zijn... Kushitani en Dainese zijn inderdaad niet de goedkoopste merken, maar er is keuze zat. Lijkt me dat je altijd wel iets binnen jouw budget moet kunnen vinden...
 
Dan kun je toch een jas en broek bij elkaar uitzoeken? Zeker als je beide van hetzelfde merk neemt zal dat eigenlijk altijd mogelijk zijn... Kushitani en Dainese zijn inderdaad niet de goedkoopste merken, maar er is keuze zat. Lijkt me dat je altijd wel iets binnen jouw budget moet kunnen vinden...

dat was ook mijn eerste idee. om een jas en broek tegelijk te kopen. Maar, ik wil dan zo'n jas die ook zonder broek gebruikt kan worden.

als je kijkt naar die combis die aangerits kunnen worden, dan zit die rits zo'n beetje rond de middel. Dat wordt dan wel een heel kort jackje. Moet je zo'n rene froger broek tot je middel aanhebben wil dat je buik nog bedekken.

Zo'n takuma jack loop wat verder door en de rits zit binnen in de jas en niet aan de onderkant van de jas zoals bij de combis het geval is. Wat dus ervoor zorgt dat die jassen net wat langer kunnen worden en gebruikt kunnen worden voor dagelijks gebruik met een spijker broekje (ala icon)
 
Laatst bewerkt:
dat was ook mijn eerste idee. om een jas en broek tegelijk te kopen. Maar, ik wil dan zo'n jas die ook zonder broek gebruikt kan worden.

als je kijkt naar die combis die aangerits kunnen worden, dan zit die rits zo'n beetje rond de middel. Dat wordt dan wel een heel kort jackje. Moet je zo'n rene froger broek tot je middel aanhebben wil dat je buik nog bedekken.

Zo'n takuma jack loop wat verder door en de rits zit binnen in de jas en niet aan de onderkant van de jas zoals bij de combis het geval is. Wat dus ervoor zorgt dat die jassen net wat langer kunnen worden en gebruikt kunnen worden voor dagelijks gebruik met een spijker broekje (ala icon)
Ah, OK, nu begrijp ik wat je bedoelt. Maar als je jezelf niet beperkt tot de "race replica" combi's zijn er genoeg jassen te vinden die de rits aan de binnenkant hebben. Je kunt er dan altijd later nog een broek bij kopen, die verbindingsritsen zijn nagenoeg universeel, heus :Y
 
hmm het begint allemaal zo'n beetje bij 300 voor een jas. Wordt dus gewoon een kwestie van doorsparen. Dan vraag ik mij af hoe je van die ontzettend goedkope ikon jassen kunt krijgen :S sommige zijn 200 euro of minder.
 
Kijk anders eens bij Louis of Motozoom, die hebben al complete combi's voor dat geld.

en ik heb nou net betoogd waarom ik niet voor een combi wil gaan. Nee, bedankt voor het advies, maar het moet een afritsbare jas zijn die ansich ook apart te gebruiken valt. Dat is bij een combi meestal niet het geval.
 
Laatst bewerkt:
en ik heb nou net betoogd waarom ik niet voor een combi wil gaan. Nee, bedankt voor het advies, maar het moet een afritsbare jas zijn die ansich ook apart te gebruiken valt. Dat is bij een combi meestal niet het geval.
Bij een combi is dat juist 100% van de tijd het geval. Alleen bij een overall is dat niet het geval.
 
*mep

Ik snap de bedoeling nu. Die korte jackjes zijn gewoon hints... draag alleen de volledige outfit ;)

De jacks zijn zo kort omdat je dan niet met een complete prop 'jas' in je buik zit op een ss.
 
Dat geintje heeft mij 50 euro gekost. Heb een jas van Yes (zustermerk van Dainese) en die hebben dus een eigen soort rits ipv een universele. Dus moest ik er een nieuwe broekrits in laten maken.

Ah, kijk dat is nou goed om te horen. 50 euro vind ik namelijk nogal wat, kun je een betere jas voor kopen met wel de juiste rits.
 
Terug
Bovenaan Onderaan