Leren maatkleding

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.923
11.303
Zuid-Limburg
Instagram
Mijn vriendin heeft moeite om een goed passende leren (sportievere) outfit te vinden die dan ook daadwerkelijk \"fit\". De meeste kleding is toch op mannen gerecht, en die paar damesmaten die er zijn zijn wel heel erg gebaseerd op dames met tengere schoudertjes, om maar iets te noemen.

Nu zijn er een paar zaken die leren maatkleding maken, bijvoorbeeld:

- Sander Düren, Utrecht
- MJK-Leathers

Heeft iemand ervaring met deze kleding, is er ook protectie mogelijk, en wat zijn de kosten tov. pakken die in de winkel te koop zijn?
 
Mijn instructeur heeft iig een leren broek
op maat laten maken.
Ik kan zaterdag wel ff vragen waar hij dat heeft
laten doen (den haag).

De broek alleen (inclusief beschermpads) kostte iets
van fl. 650,- geloof ik.
 
Volgens de advertenties van MJK moet het met de kosten allemaal wel meevallen. In vergelijking tot een Dainese denk ik dan.
 
Ik ben zelf 300% tevreden over MJK.
Ik heb daar 9 jaar geleden mijn pak op maat laten maken, en ben daar nog steeds geweldig tevreden over.
Een keer is de rits kapot gegaan, pak opgestuurd, hebben ze heel mijn jasje weer gefatsoeneerd (wat schade na een schuivertje).
Moest enkel de verzendkosten betalen!!!
Als je een nieuw pak laat maken moet je wel wat geduld hebben, omdat de racerij op de eerste plaats komt.
D.w.z. dat als er veel racers in het weekend op hun plaat zijn gegaan duurt het gewoon een weekje langer dat je pak klaar is.
Ik heb er TOEN fl.1200,- voor betaald, dat ga je nu niet meer redden denk ik.
Maar volgens mij kost het op maat maken niet veel extra, en zijn de pakken niet veel duurder dan andere merken.
Groetjesssszzzzzzz......
 
Maat van mij racet met MJK pak, en is tevreden. Ook na een schuivertje met 170 doettie het nog prima. Je kan inderdaad je eigen design bepalen, en het pak is niet/nauwelijks duurder dan de Italiaanse confectie, waar ik mij nu (voor de laatste keer) in hul.
 
In Arnhem zit een zaak die motorkleding aanmeet dat heeft m\'n tante ook gedaan. Ik weet effe niet meer hoe die heet. Ze was ± 800 piek kwijt voor een compleet pak. Maar nu naar 2 jaar (zeer weinig gedragen) begint het al kapot te gaan. Nu heeft ze alsnog een andere broek moeten kopen.
 
FastCruiser, er zit ( bij ons ) in Utrecht, in een zijstraat van de Kanaalstraat een particulier die lederen kleding in hoge kwaliteit ( en goed doordacht qua binnen- en buitenzak bv ) voor een zeer nette prijs maakt. Ik liet daar m\'n eerste motorpak maken toen ik 18 was ( nu 43 ) en heb daar pasgeleden nog een nieuw vest laten maken. Ik ga ff zoeken naar het tel# als ik vanavond thuis kom.
 
Zo, net ff opgezocht in het telefoonboek:

030-2932301 LEUSDEN, A.VAN
TERNATESTR 3 3531RW UTRECHT

Absoluut de moeite waard om een bezoekje te brengen.
Het is geen bedrijf, het is een kledingmakerij in een woningpand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan