Leren motorkleding voor de vrouwelijke rijder

Kimmetje

MF'er
1 jun 2004
142
0
Ter Aar
Wat zijn de ervaringen van de dames op dit forum met de lederen motorpakken?

Ik ben nu aan het rond kijken voor een leren motorpak naast mijn dagelijkse-trek-over-al-mijn-andere-kleding-heen-pak... Bij Motorport in Uithoorn wel al een dames-jas gepast (Spool en Revit), hiermee zit ik tussen maat 36-40 in, de broek wordt waarschijnlijk tussen 40-44.

Deze week ga ik ook maar kijken bij de Leertent in Amsterdam...

Ik heb vernomen dat vrouwen leren pakken heerlijk vinden zitten

[me]Villie raadt elke (goed uitziende) vrouw een leren pak aan![/me]

EDIT: Welkom op MF!!! :} :} Heel veel plezier hier! :]

Hoe bedoel je ervaringen: hoe het zit, waar je het kunt kopen of wat?
Ik vind het heerlijk zitten en rijden. Alleen bij mij zijn alle damesjassen te smal op de schouders B| dus ik heb uiteindelijk een herenjack moeten kopen...

Met ervaringen bedoelde ik dus: hoe zitten ze, waar moet ik op letten, welke merken zijn okee, welke niet, is het handig om een damespak te kopen of voldoen de heren pakken (meer keuze natuurlijk...)... :)

Ik zou een damespak kopen als het past, die hebben toch wat meer ruimte op sommige plekken ;) en op andere weer wat minder dus het zit lekkerder en het staat mooier.

Een pak moet gewoon lekker zitten en het mag zeker wel strak zijn in het begin, het leer rekt nog wel (in de breedte). Let er wel op dat de protectoren niet knellen want die rekken niet mee. Zelf vind ik het wel lekker als er op de knieholtes/kuiten geen leer zit zodat je geen opgevouwen stuk leer in je knieholte hebt zitten tijdens het rijden. En ga iig even met je pak op je motor zitten om te kijken of het dan ook nog allemaal goed zit.

Alle bekende merken zijn imho oke al betaal je voor de ene de hoofdprijs (merkje kost soms behoorlijk wat) en voor de ander een stuk minder.

Ik ben begonnen met textiel, maar die jas vond ik altijd erg wapperen op de snelweg. Ben toen over gestapt op een losse lederen jas met bijbehorende broek van Revit!, dit was al veel prettiger, enige nadeel van losse jas en broek is als je ver voorover op de motor zit je een stuk stof op de rug te zien krijgt, waar de kou wel eens doorheen wil gaan. Mijn jas was in de loop van de tijd wat uitgelopen en zelf wat smaller geworden waardoor deze te groot in de schouders werd en ik bij veel wind aan mijn jas naar achter werd getrokken. Nu heb ik een damescombi van Spidi en ik wil nooit meer anders.

Uiteraard is er verschil tussen dames en heren modellen, damesmodellen zijn een stuk smaller in de schouders en de voorkant is anders gestikt vanwege een andere borstpartij dan heren ;) De damesbroeken hebben andere lengtematen dan de heren.

Als je een pak past moet je altijd even op een soortgelijke motor, als de jouwe gaan zitten.

Van alle merken is het leder tegenwoordig wel goed, maar het verschil zit 'm vaak in de bescherming die het pak biedt, vandaar o.a. ook het prijsverschil.

Als je normaal gebouwd bent, zou ik kiezen voor een damesmodel bij de juiste zaken heb je genoeg keus (o.a. Safe Veenendaal heeft vele damesmodellen)... maar dat is mijn mening.

Valt nog mee binnen de 10 reply's de eerste vraag voor foto's })

Groeten

P.S. suc6 met het uitzoeken van het juiste leer ;)

let er wel op dat die onder de oksel niet te strak zit, hier komen meerdere lagen leer bij elkaar, dus zware naden, en hier rekt die dus nie gauw uit :)

my 2 cents :)

welkom.jpg

Hoi

Ik heb een leren pak van revitt en het bevalt mij prima!
Jasje is iets groter maat dan de broek maar met aanritsen is het geen probleem.
Ik vind het heerlijk zitten en het ziet er ook wel stoer uit en je bent ook goed beschermd.Ik vind het alleen iets kouder als het onder de 15 graden is en er is geen zon maar dan kan je er een textiel jas dragen, broek heb ik dan gewoon aan.
Mag ook best strak gekocht worden want het gaat nog naar je lichaam staan maar je moet er wel mee even gaan proefzitten op een motor ofzo...
Heerlijk dat je dan geen gewapper heb tijdens het rijden, mij bevalt het prima moet alleen nog de juiste motor erbij..................

Ga gewoon pakken passen en uiteindelijk kom je er wel achter wat voor jou het meest prettige is, succes met zoeken groeten Yvonne

Terug
Bovenaan Onderaan