Leren motorpak, kleine maat

Koenemans49

Rookie
3 mei 2011
3
0
Goeiemiddag,

Ik ben op dit moment aan het lessen maar heb nog geen fatsoenlijk leren pak. Nu heb ik al wel een keer een pak gepast van een vriend van mij maar die was gewoon veel te groot. Het was een Alpinestars combi maat 50.

Dat het motorpak niet paste ligt vooral aan het feit dat ik (echt) klein ben en niet breed. Ik ben namelijk 1.78 en weeg ong 64 kilo.

Nu is mijn vraag of jullie eventueel een advies hebben welke merken kleine maten motorpakken hebben en welke maat ik dan eventueel zou moeten proberen.

Ik ga binnenkort even kijken voor een probiker prx-4 pak, maat 48, maar vrees dat ook dit pak te groot is.

Alvast bedankt!
 
Goeiemiddag,

Ik ben op dit moment aan het lessen maar heb nog geen fatsoenlijk leren pak. Nu heb ik al wel een keer een pak gepast van een vriend van mij maar die was gewoon veel te groot. Het was een Alpinestars combi maat 50.

Dat het motorpak niet paste ligt vooral aan het feit dat ik (echt) klein ben en niet breed. Ik ben namelijk 1.78 en weeg ong 64 kilo.

Nu is mijn vraag of jullie eventueel een advies hebben welke merken kleine maten motorpakken hebben en welke maat ik dan eventueel zou moeten proberen.

Ik ga binnenkort even kijken voor een probiker prx-4 pak, maat 48, maar vrees dat ook dit pak te groot is.

Alvast bedankt!
Probeer eens een damespak ;)
 
1,78 is niet echt klein, 95% van de Fransen, Spanjaarden en Italianen zijn kleiner dan dat (en die zijn ook niet breed).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook 1,78 en ~65kg. Ik heb een aantal pakken gepast en kwam tot de conclusie dat bij sommige merken 48 net te groot is en bij sommige andere pakken 48 wel goed past. Zo zijn de italiaanse pakken vaak wat kleiner.

Als eerste pak wilde ik ook de PRX-4 en was ook bang dat de PRX-4 te groot zou zijn, aangezien de kleinste maat 48 was. De probiker valt echter een stuk kleiner en paste perfect.
Rij nu al 1.5 jaar met et pak zonder klachten :Y
 
ik ben 1m 80 ongeveer. weeg 61 kg...
Ben wel 'breder' van lichaamsbouw maar niks speciaals.
Richa combi, maatje 48 zit als gegoten! ;)
 
Klein? Ik ben 1m66.... en loop rond in een Damen Leathers maatpak :)
Kost wat, heb je ook wat. Zit wel perfect.

En anders kijken naar een damespak. Die zijn alleen beetje getailleerd maar geen hond die dat ziet :)
 
hangt van merk tot merk af en dan nog
heb nu een alpinestars maat 50
sommige 50's van alpinestars pasten me niet

trouwens, een pak van een maat is al ingereden en uitgerekt en dus groter

gewoon gaan passen

edit ben 1m86 en weeg 74kg
 
Laatst bewerkt:
Oke, dan ga ik binnekort toch eens dat probiker pak proberen :)

Kan wel van iemand voor een zacht prijsje een berik pak maat 48 overnemen. Natuurlijk ga ik dit pak passen maar vallen de pakken van Berik juist groot of klein uit?
 
Dan wordt het dus gewoon even verschillende pakken passen.

In ieder geval bedankt voor alle reacties! :)
 
ik ben 1m 80 ongeveer. weeg 61 kg...
Ben wel 'breder' van lichaamsbouw maar niks speciaals.
Richa combi, maatje 48 zit als gegoten! ;)

wtf.. hoe kan je breed zijn met deze verhouding van lengte / gewicht... dat kan gewoon niet!

je bent nog lichter dan alberto contador, en 20cm langer, al zie je wat voor kabouter dat is!!
 
wtf.. hoe kan je breed zijn met deze verhouding van lengte / gewicht... dat kan gewoon niet!

je bent nog lichter dan alberto contador, en 20cm langer, al zie je wat voor kabouter dat is!!

voor dat ik begon te trainen op men 18 was ik ook al 1m 86 en woog ik 63kg (met een klein buikje dan nog!!! droog was ik zeker onder de 60kg)
maar ik was/ben (botten worden niet breder jammer genoeg) dan ook een smal ventje
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf 1,82 met 63 kilo en heb ook het Probiker prx-4 pak. Zolang ik op de motor zit past het perfect, als ik gewoon sta kruipt het nogal in m'n kont en kruis :+

Had van Alpinestars alleen de jassen gepast, en daar paste 54 mij zelfs niet??? :?
Zat nog veelste strak rond mijn borst en schouders.
 
Laatst bewerkt:
Godskolere! Allemaal spijkers! Armen wijd onder de douche anders spoel je door het putje :+ :+ :+

Ik weet dat in ieder geval RevIt lengtematen heeft. Volgens mij heb je dat wel nodig bij 1.80 en dik 60 kg.....

Dan kun je dus een lengtemaat van de 48 nemen.
 
De kleinere herenmaten moeten prima voor je zijn, veel merken voeren maten vanaf 46. En zoals al gezegd veel passen, omdat de pasvormen per merk nogal verschillen.
 
He scharminkels....pak eens een biertje ;-)
Ik ben 1.98 en zo'n 100 kg. Hoe kan je nou 60 kg wegen....ha ha...
En hoe kunnen we het hier zo lang over hebben? Slotje ? :P
 
Informeer even bij Verheul Leather's en Motorcycle gear. Die hebben vrijwel alle maten beschikbaar en mocht jouw maat er niet bij zitten dan kunnen ze je motorpak op maat aanpassen of maken.

www.verheul.nu
 
Laatst bewerkt:
He scharminkels....pak eens een biertje ;-)
Ik ben 1.98 en zo'n 100 kg. Hoe kan je nou 60 kg wegen....ha ha...
En hoe kunnen we het hier zo lang over hebben? Slotje ? :P

wij zijn dun, jij bent dik... welke is het :)

nee, 63kg bij meer dan 180 isnie veel.
als ik zie hoe dun ik zelf ben met mn 75 kg bij 186... damn jullie moeten maraton gaan lopen man! :D
 
He scharminkels....pak eens een biertje ;-)
Ik ben 1.98 en zo'n 100 kg. Hoe kan je nou 60 kg wegen....ha ha...
En hoe kunnen we het hier zo lang over hebben? Slotje ? :P
Ik zou niet verbaasd zijn als ik meer eet dan jij. Echt veel dikker word ik gewoon niet :o
 
Ik ben 1.87 en 60 kilo :P heb ook lang gezocht naar iets fatsoenlijks, uiteindelijk uitgekomen bij een 2e hands probiker pak. Jas is iets te ruim maar broek zit prima. En nu kan ik er nog iets onder aan doen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan