Leren motorpak passen, broek er onder of niet?

Ok en is het merk hein gericke ook een kwaliteits pak(merk) of valt het wel mee is het goed zeg maar.
Want ik ga vandaag een pak van dat merk passen namelijk.
 
Pak zonder broek passen, en heb zelf een Hein Gericke combi gehad, en was daar meer over te spreken dan mijn Evolution combi die ik nu heb.

Edit: Ik doe meestal wel een pyjama broek onder mijn motor broek, als het kouder word :$
 
Laatst bewerkt:
Pak zonder broek passen, en heb zelf een Hein Gericke combi gehad, en was daar meer over te spreken dan mijn Evolution combi die ik nu heb.

Edit: Ik doe meestal wel een pyjama broek onder mijn motor broek, als het kouder word :$

Thermisch ondergoed ;)?
-Warmer als een gewone pyjama broek
-Dunner als een gewone pyjama bnoek (comfort)
-Niet perse duurder, bv Hema 15euro ofzo.
 
Dus gewoon passen in ondergoed ok.

En het is een goed merk mooi ik laat het wel weten of ik hem gekocht heb mannen erg bedankt voor de info.
 
Vraagje een leer motorpak met je spijkerbroek of zonder passen ?




Ik persoonlijk geef de voorkeur aan mét spijkerbroek.
Dan kan je je leren broek, bij een combi, of je leren overall uitdoen.
Want om bij een middagje 'brommers kiek'n' in je thermo ondergoed, pyjamabroek of in een plakkerige leren outfit rond te stappen is ook niet echt aanbevelenswaardig.
 
Laatst bewerkt:
Lederen broek met spijkerbroek eronder :?

Lijkt me niet echt comfie zitten......

En warm in de zomer......

Spijkrbroek en textiel broek lijkt me een betere combi dan.
 
Laatst bewerkt:
denk wel dat de verkoper raar staat te kijken als je dat pak over je spijkerbroek gaat aantrekken.
 
denk wel dat de verkoper raar staat te kijken als je dat pak over je spijkerbroek gaat aantrekken.
:^

En bij toertochten/meetings ga je toch niet je broek uitdoen.
Althans niet bij een normale toertocht................ :X

Plakkerig wordt een motorbroek niet zo snel.
Jas/armen wel -> ventilerende onderkleding. :)
(WB doet circuitrijden met synthetische hardloopkleding er onder aan)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon zonder spijkerbroek. Als je van plan bent om er mee naar je werk oid te gaan kun je mss beter textiel kopen. Of je daar omkleden naar je gewone kloffie natuurlijk

Leer moet gewoon zo strak mogelijk zitten.
 
Ok en is het merk hein gericke ook een kwaliteits pak(merk) of valt het wel mee is het goed zeg maar.
Want ik ga vandaag een pak van dat merk passen namelijk.
Het is geen leer, maar even een anecdote.

Enkele jaren geleden hebben wij (enkele collega's en vrienden) een weekend georganiseerd in de buurt van Bitburg. Het hele weekend heeft het keihard geregend, maar toch zijn we gaan rijden. Eerst zijn we naar een lokale motorboer gegaan om voor enkelen van ons een regenpak te gaan aanschaffen. De handelaar had helemaal geen regenpakken, dus zijn we doorgereden naar Bitburg. In een fietsenwinkel waren nog enkele regenpakken te koop, maar die waren zo extreem duur, dat we daar maar van af gezien hebben. Vervolgens reden we naar Trier, waar een Hein Gericke winkel lag. Iedereen (behalve ik) kocht daar regenkleding, sokken, schoenen, handschoenen en colletjes. De verkoopster vroeg aan mij, nadat iedereen klaar was, of ik ook nog iets nodig had. Ik antwoordde negatief, waarop ze vroeg waarom ik niks nodig had. Per slot van rekening hadden alle anderen wel iets gekocht. Ik wees haar op de merkjes op mijn jas, broek, schoenen, colletje en handschoenen en zei alleen maar: "Guck mal: nur Hein Gericke, ich bin komplett trocken." ("kijk maar: alleen maar Hein Gericke, ik ben nog helemaal droog.") Zowel de verkoopster als de bedrijfsleider schoten in een deuk van het lachen, waarna ze ons vertelden dat ze nog nooit zo'n goede reklame hadden meegemaakt. Ieder ander persoon die in de winkel was (ook mensen die niet bij onze groep hoorden), heeft toen direct wat aangeschaft.

Voor mij geldt er geen beter merk dan Hein Gericke, hoewel Louis behoorlijk in de buurt komt.
 
Ik persoonlijk geef de voorkeur aan mét spijkerbroek.
Dan kan je je leren broek, bij een combi, of je leren overall uitdoen.
Want om bij een middagje 'brommers kiek'n' in je thermo ondergoed, pyjamabroek of in een plakkerige leren outfit rond te stappen is ook niet echt aanbevelenswaardig.

:')

gewoon een korte broek eronder, en anders een textiel broek nemen als je er een extra broek onder wil, maar een spijkerbroek onder een leren broek? _O- dat rijd toch voor geen meter :')
 
Ja nu word het wel moeilijk hoor.



Koop of gebruik een niet al te dikke(stof)spijkerbroek, bij voorkeur stretch, en hou die aan tijdens het passen.
Dan ligt het natuurlijk ook veel aan het merk wat je in gedachten hebt.
En leer krimpt ook, want mijn eerste leren overall is ook veel strakker gaan zitten.....
 
Laatst bewerkt:
'leer motorpak.' > 'Leren motorpak passen, broek er onder of niet?'
 
Het is geen leer, maar even een anecdote.

Enkele jaren geleden hebben wij (enkele collega's en vrienden) een weekend georganiseerd in de buurt van Bitburg. Het hele weekend heeft het keihard geregend, maar toch zijn we gaan rijden. Eerst zijn we naar een lokale motorboer gegaan om voor enkelen van ons een regenpak te gaan aanschaffen. De handelaar had helemaal geen regenpakken, dus zijn we doorgereden naar Bitburg. In een fietsenwinkel waren nog enkele regenpakken te koop, maar die waren zo extreem duur, dat we daar maar van af gezien hebben. Vervolgens reden we naar Trier, waar een Hein Gericke winkel lag. Iedereen (behalve ik) kocht daar regenkleding, sokken, schoenen, handschoenen en colletjes. De verkoopster vroeg aan mij, nadat iedereen klaar was, of ik ook nog iets nodig had. Ik antwoordde negatief, waarop ze vroeg waarom ik niks nodig had. Per slot van rekening hadden alle anderen wel iets gekocht. Ik wees haar op de merkjes op mijn jas, broek, schoenen, colletje en handschoenen en zei alleen maar: "Guck mal: nur Hein Gericke, ich bin komplett trocken." ("kijk maar: alleen maar Hein Gericke, ik ben nog helemaal droog.") Zowel de verkoopster als de bedrijfsleider schoten in een deuk van het lachen, waarna ze ons vertelden dat ze nog nooit zo'n goede reklame hadden meegemaakt. Ieder ander persoon die in de winkel was (ook mensen die niet bij onze groep hoorden), heeft toen direct wat aangeschaft.

Voor mij geldt er geen beter merk dan Hein Gericke, hoewel Louis behoorlijk in de buurt komt.

mwah.... prijs kwaliteit zal wel top zijn hoor ;) maar als je echt een superpak wilt zijn er maar een paar merken die bovenaan staan (€€€€€€€)

rukka_0_85339.jpg


heb er zelf de centen niet voor, dus voor me nieuwe textiel broek heb ik een Lindstrands besteld :9~ dat is ook een Scandinavisch merk welke ervaring heeft met sneeuwscooter kleding })
 
:')

gewoon een korte broek eronder, en anders een textiel broek nemen als je er een extra broek onder wil, maar een spijkerbroek onder een leren broek? _O- dat rijd toch voor geen meter :')



Ik heb er nooit problemen door ondervonden, moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit 'circuitdagjes' gedaan heb of zal gaan doen.
Ook heb ik geen behoefte om 'kneesliders' op te plakken, laat staan ze te gebruiken.
 
mwah.... prijs kwaliteit zal wel top zijn hoor ;) maar als je echt een superpak wilt zijn er maar een paar merken die bovenaan staan (€€€€€€€)

[afbeelding]

heb er zelf de centen niet voor, dus voor me nieuwe textiel broek heb ik een Lindstrands besteld :9~ dat is ook een Scandinavisch merk welke ervaring heeft met sneeuwscooter kleding })
Dan noem je ook even wat. Voor minder dan de helft ben je bij HG al voorzien, hoewel die pakken eerder aan vervanging toe zijn. Iemand in onze club rijdt al zo lang ik 'm ken met dezelfde Rukka, terwijl ik toch al de nodige pakken versleten heb.

Met sneeuwpakken moet je opletten dat ze waterdicht zijn. Dat zijn de meeste sneeuwpakken nl niet.
 
Laatst bewerkt:
Koop of gebruik een niet al te dikke(stof)spijkerbroek, bij voorkeur stretch, en hou die aan tijdens het passen.
Dan ligt het natuurlijk ook veel aan het merk wat je in gedachten hebt.
En leer krimpt ook, want mijn eerste leren overall is ook veel strakker gaan zitten.....
:? :? :? :? , dan bij jij de eerste waarbij dat gebeurt :X :X
zou het ook door een dikkere spijkerbroek kunnen komen? wat opzich al kolder is om die onder leer te dragen |( |(
of ben jezelf in de tussentijd gegroeid :+
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht serieus dat het als grap bedoeld was,spijkerbroek onder je leren motorbroek _O-

Een leren pak zit als een 2e huid(is het ook natuurlijk)maar ga het niet passen alsof het gewone kleding is.
Zorg ervoor dat je thermo ondergoed aan hebt anders krijg je je pak bijna niet aan en uit.
Thermo ondergoed is niet alleen om je warm te houden maar ook om je koel te houden op warme dagen,echt een aanrader,en mijn ondergoed heeft speciale vlakken waar de protectiedelen op de knieën ed tegen aan drukken zodat je dit niet voelt.
Als ik mijn pak destijds alleen gekocht zou hebben dan was deze zeker te groot geworden,ik ben destijds geholpen door iemand van Revit en ik had eerst gigantisch spijt omdat ik dacht een te klein pak gekocht te hebben.
Nu zit het ontzettend prettig en ik heb mijn textielpak nooit meer gedragen.

Moraal van dit verhaal,laat je goed adviseren door mensen die er verstand van hebben en draag thermo ondergoed en geen spijkerbroek.Dan komt het helemaal goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan