Leren motorpak / Textiel motorpak

hilnanne

Die hard MF'er
17 nov 2006
292
0
spijk
Goedendag iedereen,

Ik vroeg me af wat voor pak de mensen hier gebruiken. En wat de reden hiertoe is.
Word er bewust gekozen voor een leren pak door iedereen of zijn er genoeg die ook een Textiel pak hebben.

ik zelf heb een textiel pak, met protectors op mijn onderarmen, rug, schouder, elleboog, knieen en onderrug.
Ik heb hiervoor gekozen om ik wat breder ben als een gemiddeld mens, en dus niet in een leren pas pak. denk ik.
 
Helemaal in 't leer .....
Vindt t mooier bij mijn motor staan (rij 900RR) ,
en het zit lekkerder vindt ik .....
 
heb ze beiden :)

slecht weer --> textiel
overig weer --> leren jas (van combipak), broek meestal achterwege, spijkerbroekie an dus
 
Vroegâh had ik leder. [Uitsluitend voor de blitz]
Leer is precies 2 sec waterdicht.
Leder is ook veel kouder.
Maar tegenwoordig Goretex.
Alleen als je je zelf in een etalageruit ziet weerspiegelen zie je dat een lederenpak mooi strakker zit. LB.
Mij kan niet schelen of je dan mooier in een lederen pak bent.

's Winters kun je de thermo voering er in doen. Lekker warm. :Y

Ik heb nog wel een lederen jack maar dat is meer voor de korte eindjes.
Je weetwel in combinatie met een spijkerbroek. :P Zie mijn avatar.
 
Laatst bewerkt:
Altijd in ´t leer. Ten eerste omdat ik ´t mooier vind, en ten tweede omdat ik (nog) geen textielpak heb. Tegen de kou heb ik thermo ondergoed. Bovendien wordt er nogal vlug gepekeld als het koud zou kunnen worden, en pekel is slecht voor m´n alu 8Rbrug. En het verhaal van te breed voor leer, er bestaat ook zoiets als maatwerk.

Bij regen draag ik trouwens een regenoverall.
 
Laatst bewerkt:
Altijd in ´t leer. Ten eerste omdat ik ´t mooier vind, en ten tweede omdat ik (nog) geen textielpak heb. Tegen de kou heb ik thermo ondergoed. Bovendien wordt er nogal vlug gepekeld als het koud zou kunnen worden, en pekel is slecht voor m´n alu 8Rbrug. En het verhaal van te breed voor leer, er bestaat ook zoiets als maatwerk.

Klopt. Ik heb ook wel eens een maatwerk lederen pak gehad.
Dat is later gestolen. FF Lenen en dan nooit meer terug brengen. Je kent dat wel.
Hé? Die heb ik toch allang teruggegeven?
De pakken die je zo kunt kopen hebben meestal te korte beentjes en armpjes. :Y
 
Kijk, da´s dan weer zwaar qud Stoffel. Zo leer je wel je vrienden kennen. -O- Ik moet btrouwens gaan uitpassen en opkijken, mijn koeienvel begint bij de schouders wat krap te worden. Niet, dat ik nou zo zwaar ben ofzo(1,85 m bij 75 kilo), maar triathlontraining, en dan vooral het zwemgedeelte, zorgt zelfs al na een klein halfjaar dat m´n pak smaller aanvoelt. Wordt nog lastig, als ik van de zomer ga zwemmen, moet ik al die lastige vrouwen van me afmeppen :+
 
Kijk, da´s dan weer zwaar qud Stoffel. Zo leer je wel je vrienden kennen. -O- Ik moet btrouwens gaan uitpassen en opkijken, mijn koeienvel begint bij de schouders wat krap te worden. Niet, dat ik nou zo zwaar ben ofzo(1,85 m bij 75 kilo), maar triathlontraining, en dan vooral het zwemgedeelte, zorgt zelfs al na een klein halfjaar dat m´n pak smaller aanvoelt. Wordt nog lastig, als ik van de zomer ga zwemmen, moet ik al die lastige vrouwen van me afmeppen :+

Ik heb daarna een [voor die tijd een hip kleuren] lederen pak gekocht. Maar daar pas ik nu met geen mogenlijkheid meer in. Wel jammer maak je nog best de blitz.

Vriendin natuurlijk ook een. :Y
full
 
Laatst bewerkt:
bij redelijk weer leren pak, zit gewoon een stuk lekkerder
bij slecht weer of kou, textielpak. Schijnen waterdicht te zijn maar dat gaat bij mij over het algemeen maar ca. 1 jaar goed, dan lekken de mouwen door :(
 
Textiel; da's ten eerste praktisch (waterdicht, trek je gewoon over je normale kleren aan) en ten tweede vind ik leren pakken niet zo mooi :X
 
Laatst bewerkt:
(..)
Ik heb hiervoor gekozen om ik wat breder ben als een gemiddeld mens, en dus niet in een leren pas pak. denk ik.
Goede maat kopen, of pas laten maken (Topskin; Sander Duren; Verheul; MJK etc.).

En zelf rijd :] ik meestal in leer, al dan niet met waterdichte laag erover. Zit toch lekkerder tijdens rijden dan mijn textielen outfit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een leren pak, rij het meest in de lente,zomer en herfst.
Ik heb laatst geinformeerd voor een nieuw pak en ik kreeg bij alle motorzaken het advies weer een leren pak aan te schaffen.
 
Ik heb textiel.
Waarom? Ben nu nog aan het lessen en met dit weer is textiel toch wat lekkerder dan leer, en bovendien is textiel goedkoper. Tegen de tijd dat ik zelf een motor ga kopen ben ik hopelijk ook een kilootje of 10 zwaarder en pas ik een strak leren pak wat ik nu gekocht zou hebben toch niet meer.
 
heb nu textiel.

broek is makkelijk voor als je naar school gaat. kan er lekker een andere broek onder doen en dan de motorbroek en jas in je kluisje haha. en jas omdat ik geen leer ga dragen op een textile pof broek

24 feb. maar ff kijken of ik voor de zomer/toerdagen een mooi leren combi kan vinden

is toch wel the bomb 8-)
 
Heb zelf een Difi pak van textiel, t is waterdicht en warmer. Juist omdat ik ook het hele jaar door de motor wil kunnen pakken en een hekel heb aan natte kleding omdat ik in een regenbui terecht gekomen ben.
En vind leer erg mooi, maar heb zelf ook een maatje meer en dan vind ik het toch niet echt mooi. Leer staat ook mooier als je op een ssport zit.
 
Laatst bewerkt:
Leer als het wegdek droog is (en blijft), textiel op alle andere momenten.
Dus, aangezien ik het hele jaar door rijd, zeer dikwijls textiel.
Reken erop dat het wegdek van november tot eind maart maar 1/5 van de dagen volledig droog is.
 
Heb door de jaren van alles gehad maar ik rij eigenlijk het liefst in een leren pak van Topskin. In de winter met voering en event een regending er overheen. eigenlijk wordt ik maar zelden echt nat onderweg i.t.t. anderen hier :) Ik heb het idee dat het niet vaker dan eens per 5 dagen regent als ik onderweg ben. Dat het wegdek niet helemaal drioog is maakt mij niet uit, daar wordt je niet echt nat van.
Textiel vond ik altijd rot zitten. Ik doe de broek gewoon over mijn spijkerbroek heen of soms thermospul er onder. In de zomer heb ik een gaatjes koe broek en dan wel zo'n textiele gaatjes jas er op. Maar pas het derde textiele jack dat ik bezat beviel me goed.
 
Laatst bewerkt:
Nu nog textiel, je wil toch goed beschermd de weg op maar nog niet genoeg centjes voor leer... Maar strakjes rijd ook ik rond in leer!!! :]

*nog ff kijken hoe en waar, ben lang en dun... Grrr...*
 
Goedendag iedereen,

Ik vroeg me af wat voor pak de mensen hier gebruiken. En wat de reden hiertoe is.
Word er bewust gekozen voor een leren pak door iedereen of zijn er genoeg die ook een Textiel pak hebben.

ik zelf heb een textiel pak, met protectors op mijn onderarmen, rug, schouder, elleboog, knieen en onderrug.
Ik heb hiervoor gekozen om ik wat breder ben als een gemiddeld mens, en dus niet in een leren pas pak. denk ik.


Mijn vrouw draagt leer in bed.
 
Nu nog textiel, je wil toch goed beschermd de weg op maar nog niet genoeg centjes voor leer... Maar strakjes rijd ook ik rond in leer!!! :]

*nog ff kijken hoe en waar, ben lang en dun... Grrr...*

Ik wil ook Leer kopen voor in de zomer, maar ik ben dus ook lang maar ook breed (heb ipv een sixpack een beertender :? ) En dan lijkt mij een leren pak dus niet meer mooi
 
Terug
Bovenaan Onderaan