Leren motorpakken

Persoonlijke mening, maar een lederen pak zou ik toch ergens halen waar je hem kan passen en waar mensen werken die weten hoe eenpak hoort te zitten zodat je geen miskoop doet.

Ik snap dat je graag goedkoop via internet wat wil aanschaffen, maar just my 2 cents :)

Verder geen ervaring met de site of hetmerk trouwens, sorry.
 
Zou me goed laten informeren over kwaliteiten, zit nog al wat verschil in.

Laatst op het circuit ging er 1 onderuit in een "goedkoop" leren pak. Was een klein schuivertje maar toch lag alles open.

Ben geen kenner hoor, maar iets met veiligheid stiksels is voor mij een Pre. Dan zit er onder het leer nog een stiksel zodat het 2e stiksel ook beschermd is door een laag leer. Bij een enkel stiksel kun je door een glij partij makelijk door het stiksel gaan en dan ligt het pak dus open.... met alle gevolgen van dien.

Het pak moet je tenslotte wel beschermen bij een glij partij(tje)

Suc6
 
bkoppejan schreef ooit in een ander topic:
Ik heb op dit moment een mooie getunde witte ducati 848 in mijn schuur staan maar ben ook voor de fun aan het rondkijken naar andere motoren.

Nu kwam ik een mooie carbon zwarte KTM rc8 tegen uit 2008 met volgens zeggen 185pk. Wat is nu jullie mening over de ktm? Zal ik de duc verkopen en de rc8 kopen of lekker de duc houden?

Wel geld investeren in een mooie fiets (niets mis mee..) en dan niet (of minder) willen investeren in je eigen veiligheid? Vind ik een beetje gek.. Als Tschul een topmerk zou zijn zou je ze wel vaak op de weg zien. Ik heb er echter nog nooit van gehoord. Zijn de pakken überhaupt getest en hoe presteren ze?

Ik zou persoonlijk toch kijken voor een merk dat zich al bewezen heeft. En dat hoeven dan echt niet gelijk de topmerken te zijn.

Als je het hier niet mee eens bent: prima, dan zeg ik koop er een, test 'm uit op het circuit, maak een goeie schuivert en deel je ervaringen :+

Ohja, en natuurlijk kan je beter ergens in een winkel gaan passen. :)
 
Laatst bewerkt:
Of een bewezen merk, maar dan 2e hands? Sommige mensen verkopen hun pak erg snel, soms als nieuw. Je moet het wel treffen.
Scheelt soms op bijna nieuwe pakken de helft.

Anderzijds, NIET bezuinigen op een pak.
 
komt van de site lederhosengalerie.de Bockleder.de daar staan ze op de site. zou een bekend pak kopen in nederland. kost wel een paar euro meer en Garantie.
 
Laatst bewerkt:
Passen is de boodschap want onderling verschillen de maten wel eens tussen de merken. Bij alpinestars heb ik een maatje 50 terwijl bij vanucci een maat 50 mij veel te lang is aan de mouwen en mijn borstkast bijna verbrijzeld. Bij revit zit dan weer alles goed maar ook ter hoogte van mijn borstkast gaat de rits niet dicht. De maattabellen zijn richtlijnen en geen garantie. Ga eens kijken bij fc moto of Louis in aken. Je kan er soms koopjes doen en ze hebben ook goede merken maar bespaar niet op je eigen veiligheid.
 
Heb nog nooit van het merk gehoord, maar dat wil niets zeggen.
Er zullen nog wel meer merken zijn waar ik, en vele andere, nog nooit van gehoord hebben.

Alleen pakken kopen van een bekend merk?
Wat een flauwe kul, alsof onbekende merken geen kwaliteit kunnen maken.

Meteen iedereen weer negatief, terwijl ze helemaal niets van de kwaliteit afweten....
Maar het is geen bekend merk, dus dan zal het wel rotzooi zijn.....

Bovendien zijn ze de helft goedkoper dan een bekend merk.
Is dat omdat de kwaliteit minder is?
Of sponsoren ze gewoon geen dure coureurs, geven ze geen geld uit aan marketing, reclame, enz., leveren ze zonder tussenpersonen, geen grote voorraad?
Allemaal zeer dure opties die veel geld kosten en die A-merken wel doen.
 
Praat eens met wat jongens die circuit rijden, die vallen wat vaker dan gemiddeld.
Onbekend merk zegt idd niet alles, maar het valt wel op dat de goedkopere merken minder goed beschermen, met name stiksels sneller loslaten, etc.

Zolang je niet valt hoef je pak aan te trekken :P
 
Heb nog nooit van het merk gehoord, maar dat wil niets zeggen.
Er zullen nog wel meer merken zijn waar ik, en vele andere, nog nooit van gehoord hebben.

Alleen pakken kopen van een bekend merk?
Wat een flauwe kul, alsof onbekende merken geen kwaliteit kunnen maken.

Meteen iedereen weer negatief, terwijl ze helemaal niets van de kwaliteit afweten....
Maar het is geen bekend merk, dus dan zal het wel rotzooi zijn.....

Bovendien zijn ze de helft goedkoper dan een bekend merk.
Is dat omdat de kwaliteit minder is?
Of sponsoren ze gewoon geen dure coureurs, geven ze geen geld uit aan marketing, reclame, enz., leveren ze zonder tussenpersonen, geen grote voorraad?
Allemaal zeer dure opties die veel geld kosten en die A-merken wel doen.
Zo heb ik 9 jaar geleden lederen racehandschoenen gekocht van het merk Held voor een prikje (iets van een 30€). Super goed en kwaliteit is top maar na al deze tijd zijn ze versleten. Held heeft ondertussen een naam opgebouwd en heb nu terug een nieuw paar handschoenen gekocht van Held maar wel aan 119€. Prijs wil inderdaad niet altijd iets zeggen ook al is het merk niet bekend. ik heb nu ook laarzen van FLM, zou ook een goed merk moeten zijn maar ik wil niks meer van FLM hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan