Leren pak in de wasmachine

Ik heb m n eerste Damen jasje ook nog steeds, niemand begrijpt nu hoe ik daar ooit in paste , maar wegdoen nooit!
 
Ik gebruik dit voor diep reinigen:

20190731_151201.jpg


En dit als was, dat doe ik 1 a 2 keer per jaar:

20190731_151204.jpg


Allebei echt goed spul.
 
Neejoh, niet die WD40, het eindigt ergens...

Je had m eerst in moeten smeren met leerzeep en dan erin

Ik denk dat jan hier een punt heeft. Ik moest mijn paardenharnashement ook altijd met leerzeep schoonmaken, maar dat deed ik met een spons, hardnekkiger vuil met de groene kant van een spons en nog hardnekkiger met een borstel, als een nagelborsteltje... En het werd altijd perfect schoon. Ik heb het idee dat je niet echt met de hand aan het werk bent geweest
 
Neejoh, niet die WD40, het eindigt ergens...



Ik denk dat jan hier een punt heeft. Ik moest mijn paardenharnashement ook altijd met leerzeep schoonmaken, maar dat deed ik met een spons, hardnekkiger vuil met de groene kant van een spons en nog hardnekkiger met een borstel, als een nagelborsteltje... En het werd altijd perfect schoon. Ik heb het idee dat je niet echt met de hand aan het werk bent geweest

Ik heb serieus met een sopje en een schuurspons geprobeerd het vuil er af te krijgen...
3 emmers sop kleurden rood..
Maar het was niet genoeg....

Ik ga op zoek naar leerzeep :)
 
Ik heb jaren geleden een lederen jas opnieuw in de verf gezet met lederverf van HG en dat is nog steeds als nieuw. Dat hebben ze waarschijnlijk in meerdere kleuren. Even goed schoonmaken met spiritus en HG verf er over en het is weer nieuw.

Ik krijg geen commissie.

Ik kan bevestigen dat leerverf perfect werkt. Er zijn meerdere leveranciers van dit soort spul, zoek ook maar eens op bankstellen opnieuw verven, dan kom je ook nog meer kleuren tegen. Voorbehandelen is zoals bij alle verfklussen van cruciaal belang.

@Desmohyper Dat pak is poddomme prachtig man ... ik kan me voorstellen dat je daar aan gehecht bent. :t Weggooien is nog laaaaaang niet nodig!!
 
Geen idee, nog niet naar gekeken....:)



Het witte was minder wit, iets meer vliegen,vet en zooi.



Is m’n eerste pak, 23 jaar oud....
Ik ben inmiddels 43 jaar oud......en dat klopt, da’s bijna uit het jaar nul _O-
Dat jij je pak van 23 jaar oud nog past......!! Ik niet in ieder geval.
 
En die slides ook gewoon meewassen he _O- _O- _O- :}

Dit is mannenhuishouden ten top :t

slides.jpeg
 
leerzeep gebruiken, kopen bij bv. een boerenbond,welkoop of ruiterzaak. Opbrengen en met een schuursponsje ZONDER DRUK inwrijven, als het goed is ontstaat een schuimlaagje waarin het vuil komt te zitten. tussentijds met een schone handdoek het vuil afnemen. Herhalen tot er geen vuil schuim meer afkomt en dan weer invetten met een leercreme of olie.

Ik gebruik eigenlijk altijd zadelzeep en leerbalsem van de Welkoop. bevalt me goed op mijn leren spullen

benno
 
leerzeep gebruiken, kopen bij bv. een boerenbond,welkoop of ruiterzaak. Opbrengen en met een schuursponsje ZONDER DRUK inwrijven, als het goed is ontstaat een schuimlaagje waarin het vuil komt te zitten. tussentijds met een schone handdoek het vuil afnemen. Herhalen tot er geen vuil schuim meer afkomt en dan weer invetten met een leercreme of olie.

Ik gebruik eigenlijk altijd zadelzeep en leerbalsem van de Welkoop. bevalt me goed op mijn leren spullen

benno

Thnx voor de tip ! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan