Leren pak in de wasmachine

aan he einde van ieder race seizoen gooi ik mijn pak in de wasmachine ( wasserette in rotterdam) en je hebt ook speciaal wasmiddel voor leer , hey sport , ik verwijder wel de kneesliders. daarna laat ik hem een paar weken drogen thuis in de garage en vet hem pas na een paar weken een keertje in met ledervet. pak wordt iedere keer heerlijk schoon en ruikt ook weer fatsoenlijk aan het begin van het nieuwe jaar , de pakken kunnen prima tegen de wasmachine een koe gaat ook niet naar binnen als het regent en ook op de motor rij je rustig door in de regen en ben je tot op het bot nat. enige wat je niet moet doen is je pak drogen in de volle zon of op de verwarming .
 
Gewoon een dagje in de regen rijden , het meeste spoelt er dan wel van af.:]
 
Genoeg adviezen gelezen dus hoppa mee aan de slag; met een borstel/schoonmaakmiddel bij op meest vervuilde stukken behandelen en daarna weer in de wasmachine. Kneesliders eraf en die separaat schoonmaken.

Eigenlijk ook een mooie pak, past prima bij je duc.....Ik heb een periode correct TexPort pak, ook al zo oud en nog mooi doordat ik hem aan het einde vh seizoen behandel. Soms de wasmachine in of een lauwe sopje, rustig laten opdrogen en invetten....
 
nee toch ,ijt is wat de koe schijt , is wel goed voor je pak ,een soort recycling ………………..misschien?
 
Een leren pak doet niet moeilijk over wat water. Ik heb voor een paar jaar terug een nieuw leren pak gekocht, en dat knelde op een paar plaatsen.
Ik heb het pak een dag in dr badkuip vol (schoon) water laten weken, aangetrokken en een 200km gaan rijden. Toen paste het pak perfect. Een wedk later netjes ingevet, en ik heb er nu een fijn pak aan!
 
Dit vind ik echt een fantastische toevoeging. Nu heb ik het idee dat jij normaal gesproken altijd alles in smerig water wast. :+
Nou, wij wassen normaal alles in water waar toch wel een wasmiddel aan is toegevoegd. Dat werkt beter dan alleen schoon water... Dan kan het aan mij liggen, maar ook aan jou ...
 
Heb je babybillendoekjes geprobeerd? Werkt bij mijn leren pak erg goed, zelfs de witte delen krijg ik goed schoon en vliegvlekvrij.
 
Een leren pak doet niet moeilijk over wat water. Ik heb voor een paar jaar terug een nieuw leren pak gekocht, en dat knelde op een paar plaatsen.
Ik heb het pak een dag in dr badkuip vol (schoon) water laten weken, aangetrokken en een 200km gaan rijden. Toen paste het pak perfect. Een wedk later netjes ingevet, en ik heb er nu een fijn pak aan!

Dit deed ik vroeger met mijn kisten bij defensie, kokend water erin, even wachten en leeg gieten. afkoelen en dan nat aantrekken. Nooit geen last gehad van zere voeten. De laarzen stonden gelijk naar je voeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan