Leren pak, welke merk??

Lexo

MF'er
1 nov 2017
120
14
Nijmegen
Ik ben aan het kijken naar een 2-delig leren pak.
Nu kom ik overal de "bekende" merken Alpinestars, Dainese, Rev'it tegen, wat minder voorkomende merken, IXS, Arlen Nes, Berik, Bering. En nog een hoop "eigen" merken bij de verschillende shops.


Nu vind ik het lastig om het kaf van het koren te scheiden. Wat zijn nu de daadwerkelijke verschillen in kwaliteit? Hebben jullie adviezen om bepaalde merken links te laten liggen bijvoorbeeld? Ik snap dat pasvorm een grote rol speelt, maar als leek is kwaliteit en beschermingsgraad lastig in te schatten.
 
Je wil zeker weten kwaliteit? Gewoon 1 van de jouw bekende merken nemen en passen.

Ik heb goede (crash) ervaring met MQP (bestaat niet meer) en mijn Spidi, heb hem al 14 jaar en 3x mee gegleden nog steeds dik in orde.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het kijken naar een 2-delig leren pak.
Nu kom ik overal de "bekende" merken Alpinestars, Dainese, Rev'it tegen, wat minder voorkomende merken, IXS, Arlen Nes, Berik, Bering. En nog een hoop "eigen" merken bij de verschillende shops.


Nu vind ik het lastig om het kaf van het koren te scheiden. Wat zijn nu de daadwerkelijke verschillen in kwaliteit? Hebben jullie adviezen om bepaalde merken links te laten liggen bijvoorbeeld? Ik snap dat pasvorm een grote rol speelt, maar als leek is kwaliteit en beschermingsgraad lastig in te schatten.


Ik denk dat er qua kwaliteit niet zo veel verschillen zullen zijn. Maar zo nu en dan zie je door de bomen het bos niet meer, enkel Dainese heeft al ik weet niet hoeveel verschillende modellen en kleuren. Het ligt, imho, hoofdzakelijk aan je eigen voorkeur en uiteraard aan wat je ervoor wilt betalen. En natuurlijk of je jaarlijks het nieuwste van het nieuwste wilt of denkt te moeten hebben. Wel geef ik je het advies enkele motorkledingzaken te bezoeken en verschillende pakken te passen.
 
Precies, ik zie door de bomen het bos niet meer en wil natuurlijk geen miskoop doen.

Passen lijkt me zoiezo een heel goed idee inderdaad.
 
Precies, ik zie door de bomen het bos niet meer en wil natuurlijk geen miskoop doen.

Passen lijkt me zoiezo een heel goed idee inderdaad.


Bij jou om de hoek ;) (Termaat)heb je een vrijwel onbeperkte keus, redelijke prijzen en krijg je heel goed advies.
 
Laatst bewerkt:
Termaat ken ik, daar komt tot nu toe bijna al m'n gear vandaan, maar daar moet je ook maar net een verkopen treffen die niet alleen naar zijn/hun voorkeursmerk praat heb ik gemerkt.
Dus vandaar dat ik hier wat onafhankelijk advies hoop in te winnen ;-)

Is een MJK pak dan beter omdat hij op maat is, of vanwege de gebruikte materialen? Of onderbuikgevoel?
 
Termaat ken ik, daar komt tot nu toe bijna al m'n gear vandaan, maar daar moet je ook maar net een verkopen treffen die niet alleen naar zijn/hun voorkeursmerk praat heb ik gemerkt.
Dus vandaar dat ik hier wat onafhankelijk advies hoop in te winnen ;-)

Is een MJK pak dan beter omdat hij op maat is, of vanwege de gebruikte materialen? Of onderbuikgevoel?



MJK motorkleding - MJK Leathers
 
Termaat ken ik, daar komt tot nu toe bijna al m'n gear vandaan, maar daar moet je ook maar net een verkopen treffen die niet alleen naar zijn/hun voorkeursmerk praat heb ik gemerkt.
Dus vandaar dat ik hier wat onafhankelijk advies hoop in te winnen ;-)

Is een MJK pak dan beter omdat hij op maat is, of vanwege de gebruikte materialen? Of onderbuikgevoel?

MJK is een gerenommeerd merk in de motorsport. Die weten wel wat ze doen.
Een maatpak.. is op jou afgestemd en je hebt dus niet 'net te groot, net te klein, te lang, te kort' gezeur. Dat maakt het natuurlijk ook al 'beter'.
Echter sommige mensen passen ook perfect in een confectiemaat (die maten bestaan niet voor niets) :) :Y
 
MJK is een gerenommeerd merk in de motorsport. Die weten wel wat ze doen.
Een maatpak.. is op jou afgestemd en je hebt dus niet 'net te groot, net te klein, te lang, te kort' gezeur. Dat maakt het natuurlijk ook al 'beter'.
Echter sommige mensen passen ook perfect in een confectiemaat (die maten bestaan niet voor niets) :) :Y


Natuurlijk, maar daar staat tegenover dat je, zolang je een maatpak hebt, eigenlijk altijd een soortement dieet moet blijven volgen al was het enkel maar ivm gewichtstoename. Een leren pak/overall kan ook gaan krimpen vanwege iemands eetgewoonten.. :+
 
Laatst bewerkt:
Kom eens bij MJK en raak het leer aan. Daarna ga je het dunne en stugge leer van grote fabrikanten altijd vies vinden. Bij MJK is het leer dik, glad en ademend. In het Nederlandse klimaat is zo'n pak niet koud en niet heet.
 
Een MJK pak is echt heel fijn en gaat (als je niet te veel groeit) heel veel jaartjes mee.
Niet te warm 's zomers want het ademt vele malen beter dan een textiel pak en door het hierboven beschreven dikkere en zeer soepele leer is het ook heel lang door te dragen als het buiten frisser wordt. Ik heb de mijne nu een jaar of 5 en het is werkelijk nog als nieuw en ik rij veel.
 
Het grootste nadeel van MJK vindt ik dat de pakken zwaar en dik zijn...........

Het voordeel is dat alle logo's gestikt zijn, geen zeefdruk.
 
Dagje gaan passen bij een tent waar ze een groot assortiment hebben. De door jou genoemde merken zijn prima. Veel komt aan op pasvorm. Je kunt nog zo'n kwalitatief geweldig pak hebben, maar als die tijdens het rijden niet goed zit is dat alleen maar pijnlijk/afleidend. Als ik je een tip mag geven: koop er ook gelijk rugbescherming bij. Vaak zit er in zo'n combi alleen een schuim matje.
 
Termaat....daar moet je ook maar net een verkopen treffen die niet alleen naar zijn/hun voorkeursmerk praat heb ik gemerkt.

Hier dezelfde ervaring.
Tot 3 maanden terug kwam al mijn gear nog van termaat, al bijna 20jaar. Echter 3 maanden geleden, bij de aanschaf van een compleet nieuwe outfit vond ik ze teveel naar een richting sturen. Vond het advies niet meer objectief en op mij gericht en heb toen besloten niks bij termaat te kopen.
 
ik heb zowel een mjk pak als een damen pak en beide zijn op maat gemaakt waarbij de damen is aangepast/vermaakt en het mjk pak echt maatwerk is . beide zijn van goede kwaliteit . het mjk pak is echt top kwaliteit , zowel het leer als het stiksel na 10 jaar past het nog steeds. kijk vooral naar het stiksel( dubbel uitgevoerd met dik gare ) en naar de ritsen (heavy duty) hierin kan je wel degelijk verschil zien tussen een basis pak en de top merken.

beter 1 x goed investeren en er iedere dag plezier van hebben dan voor een goedkoop pak halen wat toch niet helemaal top zit of nog erger bij een glijpartij niet de beste beveiliging geeft
 
Damen heeft daarbij de neiging de pakken te krap aan te meten. Van mijn pak was de broek zo strak dat ik er niet eens in kwam. Dus die moest weer opnieuw. Ze gaan wel lang mee. Mijn vorige pak heb ik 17 jaar gehad en toen verkocht omdat ik wat was aangekomen. Ik heb m’n huidige pak ook al weer 6 jaar. Ziet er nog goed uit ook!
 
Damen is erg goed maar ook duur. Heb nog steeds leren spul van mijn vader van Damen Leathers uit de jaren 70/80, en dat is behalve de inmiddels muffige keldergeur nog zo goed als nieuw. Zelfs het regenpak van ruim 35 jaar oud was nog steeds redelijk functioneel behalve dat het iets doorlekte bij het kruis.

Persoonlijk heb ik gezocht naar een goede prijs/kwaliteit balans en kwam uit bij Halvarssons. Daar ben ik nog steeds tevreden mee hoewel de binnenvoering van de jas bij de mouw na een jaar ineens los zat. Was ongeveer 700€ kwijt voor leren jas + broek.
 
Laatst bewerkt:
Termaat ken ik, daar komt tot nu toe bijna al m'n gear vandaan, maar daar moet je ook maar net een verkopen treffen die niet alleen naar zijn/hun voorkeursmerk praat heb ik gemerkt.
Dus vandaar dat ik hier wat onafhankelijk advies hoop in te winnen ;-)

Is een MJK pak dan beter omdat hij op maat is, of vanwege de gebruikte materialen? Of onderbuikgevoel?

Tja, hier gaat iedereen je ook aanraden wat ze zelf dragen. Had ik je trouwens al verteld hoe goed Dainese Laguna Seca pakken zijn?
 
Is het niet hetzelfde als met merkkleding tov niet merkkleding?

Merkkleding blijft langer mooi, betere kwaliteit en vooral duurder.

Mede doordat ze eerder nieuwe technologieën hebben (ontwikkelingskosten) en gewoon vanwege de naam.

Maar is een b-merk daarom bij voorbaat minder veilig?
 
Woonplaats: Nijmegen.

Je flikkert je laptop aan de kant en gaat gewoon naar dé motor(kleding) winkel in je woonplaats om je uitgebreid te laten adviseren. Sterker nog: Als je in Nijmegen woont en zulke vragen online stelt moet je je schamen :Y :P :+

Ze komen daar niet voor niets van heinde en ver om hier motorkleding te kopen. Je weet vast wel welke winkel ik bedoel ;)
 
Hmzz blijkbaar heb je er andere ervaringen dan ik, lees ik nu. Ik ben in ieder geval erg tevreden bij Termaat. Behalve mijn helmen, komt daar eigenlijk alles vandaan. En je bent er altijd nog zelf bij als je het gevoel hebt dat je naar een bepaald merk "gestuurd" wordt. Ik heb die ervaring echt niet daar.
 
Ow ik ga zeker bij termaat langs hoor, maar hier vragen staat vrij toch?

Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden! Overal is wel iets voor te zeggen merk ik ;-)
 
Je kunt ook een 🐄 Vangen die uithollen laten drogen en aantrekken.😂

Maar ik zou gaan voor maatwerk een damen of mjk pak.
 
Damen heeft daarbij de neiging de pakken te krap aan te meten. Van mijn pak was de broek zo strak dat ik er niet eens in kwam. Dus die moest weer opnieuw.

Dat was mijn Damen broek in het begin ook. Toen ik hem ophaalde en op mijn motor ging zitten kreeg ik bijna mijn voeten niet meer aan de grond omdat mijn kuiten niet helemaal de pijpen in wilden.

Inmiddels heb ik die broek al 10 jaar en hij zit nog steeds als gegoten en draagt comfortabeler dan motorjeans (die ik dus ook bijna nooit draag).

Wel een paar reparaties laten doen, niet bij Damen maar bij Tijger Leathers in Den Haag. En een eventueel volgende broek ga ik daar ook laten maken, maar dat zal nog wel een paar jaar duren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan