Leren van tweakers forum

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
De moddereters :) kennen het tweakers forum wel.. ook aan hun de vraag.

Op tweakers heeft men alles geleerd met vallen en opstaan en de kop flink stoten (vooral dat laatste)

Is het niet verstandig om dingen van hun hier nu al in te lijven om vervelende dingen tegen te gaan.

Het forum word steeds groter etc. Dus misschien wat meer structuur erin op een of andere manier.

Een van de tweakers dingen is dat je bijv. eerst zoveel posts moet doen voordat je in huiskamer en al die onzin kunt.

Is het misschien iet verstandig dat mensen eerst bijv. zoveel posts over het gehele forum moeten zetten voordat ze in offtopic kunnen etc ?

misschien fouten ideeen hoor..maar we kennen de huiskamer, de kroeg etc. perikelen vast allemaal nog wel..sluiten..weer openen.. sluiten.. veeel gezeik..

misschien wat stof tot nadenken voor de toekomst..

(laatste motor meeting waren 320 motoren.. de eerste was er misschien 40, moet je aan he tdenken zetten :) )
 
trouwens..

ik zeg niet dat ik gelijk heb hoor, of dat dat de goeie manier is..

maar andere dingen etc zijn er vast ook wel..

gewoon eens nadenken over hoe verder op het forum in 2020 ;)
 
Ik mag aannemen dat de huidige Crew hier al overna heeft ged8 en denkt....

Bijkomend aan je post wil ik wel ff zeggen dat het mij wel een must mot zijn dat je uberhaupt wel iets met motoren mot hebben en dan niet zo van: "Ik ben vandaag langs safe gereden".
Keb een beetje het idee dat als je hier niet voor uitkijkt dat je dan meer een ouwuh wijvuh ;) forum krijg......

Ik snap ook wel dat dit moeilijk in de gaten is te houden, maar er is wel iets op te verzinnuh .. zoiets als: Je mag niet meer als 1 of 2 of 3..... Offtopics plaatsen in de maand ofzo. (ook goed voor banaan zn ego score ;) )

Of lul ik nu raar :?
 
Het idee wat je oppert over Off-Topic is al eens getest maar weer afgeschaft volgens mij.
Hoewel het aantal MF leden flink gegroeid is vind ik het nu nog erg goed te overzien. Na een dag niet MF'en is het niet zo dat je compleet de draad kwijt bent in mijn ogen. Tuurlijk, op bepaalde dingen is het antwoord al tig keer gegeven maar dat maakt weinig uit vind ik, is die persoon vast geholpen.

PS. vind jij dat het hier op libresse.nl of yes lijkt? niet mee eens, in weze is er imho niks veranderd hoor.. mensen met verschillende meningen en manieren van uiten zijn er altijd al geweest... eerst had je Ragonite, nu Aprilia Smoke haha ;)
 
Mag ik aub bedanken voor een GoT-achtige dictatuur hier? :X

Daar hadden ze laatst zelfs een smilie-policy met regels welke smilie je wel en niet mag gebruiken. |(
 
Het idee wat je oppert over Off-Topic is al eens getest maar weer afgeschaft volgens mij.
Hoewel het aantal MF leden flink gegroeid is vind ik het nu nog erg goed te overzien. Na een dag niet MF'en is het niet zo dat je compleet de draad kwijt bent in mijn ogen. Tuurlijk, op bepaalde dingen is het antwoord al tig keer gegeven maar dat maakt weinig uit vind ik, is die persoon vast geholpen.

PS. vind jij dat het hier op libresse.nl of yes lijkt? niet mee eens, in weze is er imho niks veranderd hoor.. mensen met verschillende meningen en manieren van uiten zijn er altijd al geweest... eerst had je Ragonite, nu Aprilia Smoke haha ;)
:^

Voorheen hadden we de regel dat mensen pas na 30 dagen (of posts, dat weet ik niet meer) in OT konden. Nadeel hiervan was dat nieuwe mensen 'onzin' topics in Algemene Motorpraat startten omdat ze niet in OT konden. En vervolgens waren ze 'hun' topic kwijt omdat het door een mod verplaatst was naar OT. Vandaar dat de regel nu is dat je ingelogd moet zijn voordat je in OT kunt. Er is wel eens overgesproken om hetzelfde met WIWTD te doen om te voorkomen dat er veel niet-MF'ers naar meetings komen, maar in de praktijk is dat nauwelijks een probleem, dus hebben we dat niet gedaan.

Op zich valt het 'Libelle' gehalte imho nog wel mee en dergelijke topics blijven dan toch geconcentreerd in OT. Verder ben ik het met Rev eens dat we er niet naar moeten streven om alles streng te reguleren. We proberen alles zo vrij mogelijk te houden en zo lang dat goed gaat houden we dat zo. Mocht blijken dat dat niet meer gaat, dan is het imho vroeg genoeg om maatregelen te nemen. Het spreekt voor zich dat we dat goed in de gaten houden en dat dit soort zaken ook regelmatig besproken worden in de crew.
 
Bespaar me aub got regels hier..

bedoel... blegh!

maar misschien dat sommige dingen goed over te nemen zijn..

niet teveel want dan word ik hier ook gebanned ivm mijn mening *D



maar daar is het zo groot geworden etc... en zo fout gegaan.. misschien wat van te leren voor hier in de toekomst...


ik zeg niet wat moet, wat mag, wat kan, ik denk alleen mee :)
 
Ik vind het hier wel lekker gaan, zeker vergeleken bij politie-staatjes zoals Fok! en Tweakers. De moderators (Sigma en Orpheus) doen goed werk, zijn niet 'bazig' aanwezig en geven me niet het gevoel dat ze boven de 'normale' bezoekers staan. Op andere forums fora is dat wel anders.

Met de +/- 9000 (?) geregistreerde users die MF nu heeft loopt alles nog prima. Dat er af en toe een mutsentopic tussenzit, ach, lekker boeien. Klik je d'r niet op. Wat betreft het afschermen van bijv. off-topic... tsja, denk dat je d'r weinig mee opschiet. Ik zie de voordelen er in iedergeval niet van.

Wat is er verder zo goed aan bijv. Tweakers dat MF zou kunnen overnemen?
 
Mag ik aub bedanken voor een GoT-achtige dictatuur hier? :X

Daar hadden ze laatst zelfs een smilie-policy met regels welke smilie je wel en niet mag gebruiken. |(

stupid.gif


zo min mogelijk regels, het gaat goed zo vind ik. De sfeer is goed en dat moeten we zo houden.

[me]SubZero heeft een ban op :r GoT --> Post van SubZero in topic 'Nieuwe Motor-Forum userpolicy'[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan