Lerenpak warm??

yamaRules

Die hard MF'er
5 aug 2002
836
3
nvt
Ik ben van plan een leren pak aan te schaffen, Maar nu vroeg ik me af is een lerenpak wel warm genoeg in de herfst/winter.
Tis momenteel al bokkoud maar in mijn textielpak zit een dikke voering waardoor het wel uit houden is. Hoe zit dat met een leren pak.
 
Ik weet het eigenlijk niet. Ik heb net ook een leren pak gekocht. Als het te koud is heb je altijd je texielen pak toch nog?!?!
 
Met thermo onderkleding is het goed uit te houden in mijn leren broek. Ik heb wel een textiel jas aan, dus over een leren jas kan ik niks zeggen. :)
 
khad vandaag een tshirt trui en dan leren pak.. en nog had ik t niet echt warm.. kga maar is van die therma shirts aanschaffen.. schijnen wel te werken
 
valt best mee tot het echt koud word,pakweg onder de 5 graden. Heb vorige nacht gewerkt en ben deze morgen in lederen pak naar huis gekomen (55km) zonder een centje kou

In de winter gaat ook de gore tex aan hoor
 
Leren pak is niet echt warm.
Tenzij je er thermokleding onder doet.
Dan is het nog wel uit te houden.
Toch lijkt het me fijner om een thermo overall te dragen,die schijnen wel lekker warm te zijn.
 
valt best mee tot het echt koud word,pakweg onder de 5 graden. Heb vorige nacht gewerkt en ben deze morgen in lederen pak naar huis gekomen (55km) zonder een centje kou

In de winter gaat ook de gore tex aan hoor

Tsjonge, hoe krijg je die onder de 5 graden uit je mond zeg ;)

Ik heb het met de dagtemp van heden ten dagen al koud :z
Voor 1 november heb ik thermo onder me textiel.
 
Ligt er aan wat voor motor je hebt.

Ik zelf heb een textiel pak voor de winter. Maar alleen in m'n jas zit de voering ingeritst. M'n benen zitten mooi achter de kuip, dus die zijn nog lang niet koud.

Heb jij een motor met een lekker hoge ruit, waardoor je goed uit de wind zit, dan kan je nog een tijdje met leer doorrijden. Maar als je een sporfiets met zo'n minschermpje hebt. Dan zul je het toch al snel koud krijgen.
 
Rij zelf in leer race-pak.
Moet strak zitten dus gepast en gekocht op "1 of 2 T-shirtjes eronder".
Je kunt ook "ruimer" kopen zodat je je onder je pak dik kunt kleden, maar dan zit je pak nergens meer naar.

Ik kan je vertellen dat je de winter niet doorkomt met 1 of 2 T-shirtjes onder het leer brrrrrrrrrr. Of je bent niet zo'n mietje als mij.
Koude wind op de borst is echt k.....te en een ijskoude tank tussen je benen ook. Of je moet van SM houden.

Maar, je hebt toch textiel...... Probleem opgelost: pakje vanaf voorjaar tot najaar, textiel in winter.
 
Maar, je hebt toch textiel...... Probleem opgelost: pakje vanaf voorjaar tot najaar, textiel in winter.
[/quote]

Ja ok zit wat in, maar dan wacht ik nog ff met aanschaffen van een leer pakkie.
Misschien tijdens de motorbeurs in utrecht. (kweet alleen niet wanneer die is)
 
Miauw miauw donderpoes,

Beurs in Utrecht is eind februari.

Tip: bezoek wat motorzaken voordat je naar de beurs gaat en probeer wat pakken.
(kunt daar op je gemak passen, op een beurs is dat vaak wat anders).
Vraag ze vervolgens of ze op de beurs staan en welke aanbiedingen ze daar hebben.
Zelf heb ik ervaren dat ze me gewoon in de zaak al de aanbieding maakte die ze ook op de beurs zouden gaan maken.

Vragen mag altijd..............
 
Ik rijd met een leren combi. Onder de jas doe ik een goede trui. Ik doe niet van die dikke sokken aan omdat ik dan niet meer kan bewegen in de laarzen. Hoe meer je kunt bewegen hoe minder koud heb ik ervaren. Geld trouwens ook voor de handschoenen. Van die dunne leren. Heb ik ook iets op gevonden, eerst wolle handschoentjes, dan plastic handschoenen en dan de leren handschoenen. Werkt goed. Ik rij op een naked bike en met mijn leren broek is het aardig uit te houden. Ow een koude borst..... krant onder je jas stoppen.(heb je smiddags ook nog wat te lezen).
 
Leren pak warm?!?!? Pffffff, hell no. Die kou komt er echt dwars doorheen.

Wat wel warm is, is gewoon een dun waterdicht, winddicht jasje eroverheen. Dan heb je niet veel meer dan een t-shirt nodig onder je pak. Zo'n jas isoleert de warmte onder je leren pak. En je wordt ook niet zo'n michelin mannetje. Koude benen heb je toch niet zo'n last van.
 
Ik vond het vanochtend voor het eerst zo fris dat ik overweeg om m'n binnenvoering in m'n textielen pak te stoppen. (woon-werk)

Leer gaat voor mij nog prima tot rond het vriespunt. De broek is het probleem zeker niet, en met thermo-onderkleding of een flinke krant kom je een heel eind!

Het lastigste vind ik rond de nek, want zo'n dun kraagje houdt mij niet warm genoeg. In de winter ga ik wel alleen in het leer als het droog is, want als de eerste druppels door dat pak heen zijn gekomen is er geen houden meer aan en dan wordt het wel ijskoud!
 
Ik heb nu mijn lederen jasje nog aan en ik merk dat het nu goed kouder begint te worden. Dadelijk lekker veer de textieljas uit de kast. Ben bang dat ik een nieuw moet kopen, deze is alles behalve waterdicht.... :(
 
Als je het kan betalen is allebei natuurlijk dé optie. Anders lekker een leren pak kopen en er goed thermo-ondergoed onder dragen. Dan hou je het aardig lang uit!
 
Als je het kan betalen is allebei natuurlijk dé optie. Anders lekker een leren pak kopen en er goed thermo-ondergoed onder dragen. Dan hou je het aardig lang uit!
Tja ik ben student dus het is goed te financieren *D
 
'k Heb vanochtend voor het eerst mijn textiel jasje (met wintervoering) aangetrokken op m'n leren broek. Was wel lekker warm :)
Om 6.00 uur is het 4 graden en dat vind ik te koud voor een leren jack, waar alleen een t-shirtje onder past.....
 
Ik doe m'n textiel jas gewoon over m'n leren combi heen als het koud wordt :)

Beschermspul eruit en hij past zo over de combi heen *D veilig en warm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan