les 1: harde wind....geen zeil

Iriz

Rookie
18 okt 2004
24
0
Zondag de eerste km's gemaakt met mijn cb-1: helemaal blij *D


Wilde vandaag niet op de motor naar mijn werk gaan, omdat het zo hard waaide. Had ik het maar wel gedaan eigenlijk, want toen ik thuiskwam zat er een grote scheur in mijn zeil wat er net 1 dag om zat. Later hoorde ik dat de smurf was omgevallen.
Gelukkig geen schade verder, even nieuw zeiltje bestellen en klaar.

Maaarrrr...een onbekende mede-motorrijder heeft m weer netjes op zijn wielen gezet; dank je wel!!! :}
 
:? mag ie niet nat worden of snap ik het niet helemaal :?

enne...hij moet toch door een waterkraan?
 
met wind kun je gewoon rijden.
Waait het heel hard, en je zit op de motor, moet je nooit tegen de wind in leunen maar je motor "uit je handen laten waaien" en zelf rechtop blijven zitten.
Afschuinen dus, met hulp van de wind.
Valt de wind ineens weg, dan kukel je niet meteen om...

weer of geen weer...
tis altijd :]
 
je hebt zeiltjes en zeiljes hoor. het ene zeiltje scheurt sneller dan het andere.

zorg verder dat je hoes niet te groot is. als ie goed past vangt ie natuurlijk wel wind, maar die 'stroomt' er dan ook goed langs. als je hoes te groot is gaat er een bolling ontstaan die steeds erger wordt totdat je hoes scheurt of je zelfs je motor om trekt.

en wat betreft rijden in de wind. steeds goed opletten waar de wind vandaan komt. en bij het stoplicht gewoon even twee voetjes aan de grond.
 
Iesje, iesje toch... Wel wat beter voor mijn arme smurfje zorgen hoor.. :9

Ahjoh, zolang ie niet valt met jou erop... Krassen zaten er toch al op!
 
Bij stormweer voorspellingen haalde ik meestal het zeil van m'n motor af. Beter een natte fiets dan een omgevallen fiets. Zo'n zeil is een behoorlijke windvanger, vooral als de wind er een beetje onder kan komen.
 
Bij stormweer voorspellingen haalde ik meestal het zeil van m'n motor af. Beter een natte fiets dan een omgevallen fiets. Zo'n zeil is een behoorlijke windvanger, vooral als de wind er een beetje onder kan komen.

:^

mijn pa zijn oude motor is daardoor ook een keer omgeflikkerd. Gewoon er niet om doen dus (iig niet als het hard waait/stormt)
 
met wind kun je gewoon rijden.
Waait het heel hard, en je zit op de motor, moet je nooit tegen de wind in leunen maar je motor "uit je handen laten waaien" en zelf rechtop blijven zitten.
Afschuinen dus, met hulp van de wind.
Valt de wind ineens weg, dan kukel je niet meteen om...
?
 
Valt de wind ineens weg, dan kukel je niet meteen om...

Ineens omkuukelen op de motor terwijl je rijd... :? Ehh, gyroscopischeffect van wielen?

Zolang je kijkt waar je naar toe wilt, hoef je niet na te denken over hoe je het effect van de wind moet corrigeren. Gewoon niet over nadenken. Kijken is de hele truuk van het motorrijden.
 
Ineens omkuukelen op de motor terwijl je rijd... :? Ehh, gyroscopischeffect van wielen?

Zolang je kijkt waar je naar toe wilt, hoef je niet na te denken over hoe je het effect van de wind moet corrigeren. Gewoon niet over nadenken. Kijken is de hele truuk van het motorrijden.

Bij harde wind is counter-steering het beste. Druk geven op je stuur aan de kant waar de wind vandaan komt. Je motor helt licht richting wind. Zelf zit je rechtop. Prima.
 
Bij harde wind is counter-steering het beste. Druk geven op je stuur aan de kant waar de wind vandaan komt. Je motor helt licht richting wind. Zelf zit je rechtop. Prima.
Ik kijk gewoon alleen waar ik heen wil en nog nooit problemen gehad. Countersteering doe je dan automatisch..

Wel bij het stoplicht twee voetjes aan de grond.. :)
 
Zondag de eerste km's gemaakt met mijn cb-1: helemaal blij *D


Wilde vandaag niet op de motor naar mijn werk gaan, omdat het zo hard waaide. Had ik het maar wel gedaan eigenlijk, want toen ik thuiskwam zat er een grote scheur in mijn zeil wat er net 1 dag om zat. Later hoorde ik dat de smurf was omgevallen.
Gelukkig geen schade verder, even nieuw zeiltje bestellen en klaar.

Maaarrrr...een onbekende mede-motorrijder heeft m weer netjes op zijn wielen gezet; dank je wel!!! :}
Niet goed!
Voortaan lekker laten liggen. Als je hem rechtzet kan hij nl. weer omwaaien.
 
Bij mij staan ze lekker in de luwte en op de zijstandaard. Laat dus altijd het zeil erop zitten (tenzij ik ga rijden natuurlijk :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan