les geven

Spoeffy

MF'er
16 dec 2004
190
0
Delft
weten jullie toevallig of daar nog regels over zijn? vroeger mocht je zelf les geven geloof ik als er maar iemand achterop zat met zijn rijbewijs? of als je soort vergunninkje haalde bij de gemeente!
nu is zoiets zeker helemaal niet meer mogenlijk?
mijn vader wil namelijk een klein beetje les...
thnks alvast
 
weten jullie toevallig of daar nog regels over zijn? vroeger mocht je zelf les geven geloof ik als er maar iemand achterop zat met zijn rijbewijs? of als je soort vergunninkje haalde bij de gemeente!
nu is zoiets zeker helemaal niet meer mogenlijk?
mijn vader wil namelijk een klein beetje les...
thnks alvast

ben rij instructeur.. en je mag alleen les geven als je daarvoor bevoegd bent.. dus als je een instructie bewijs hebt gehaald.
 
In nederland mag Les meen ik alleen gegeven worden door een bevoegd instructeur
 
hmm dat dacht ik idd al!
vroeger was dit wel anders toch?
vroeger was het volgens mij zo (ben pas 24 dus weet het niet zo goed)
dan kon je een vergunning geloof ik aanvragen en dan mocht je tijdelijk rijden binnen je woonplaats.. maar dan moest je geloof ik wel binnen een bepaalde tijd je rijbewijs halen ofzoiets...

hoor mn pa daar wel eens over
 
ja want daar gaat het ook om!
hij wil gewoon kleine stukjes kunnen rijden vanaf mijn huis nr de garage bijv +/_ 300 meter
dus ga wel een keertje met hem naar een parkeerplaats om te oefenen!
alstie mr nie valt :?
 
je mag alleen les geven als je daarvoor bevoegd bent.. dus als je een instructie bewijs hebt gehaald.
:^


hij wil gewoon kleine stukjes kunnen rijden vanaf mijn huis nr de garage bijv +/_ 300 meter
dus ga wel een keertje met hem naar een parkeerplaats om te oefenen!
alstie mr nie valt :?
Dan nog ben je in overtreding ;) Dat mag volgens mij alleen op eigen terrein.
Waarom niet gewoon lessen? Die ene les extra zal hem de kop niet kosten :)
 
Ik heb al meerdere mensen les gegeven. Niet het verkeersinzicht op de openbare weg maar wel motorbeheersing op een afgesloten terrein. Meestal op het binnenterrein van het circuit van Zandvoort.

Daar leer ik ze schakelen, 8jes draaien, rem proef, slalommen, en dergelijke.


Na mijn lessen is vaak nog maar een paar reguliere lesjes nodig voordat ze op examen kunnen. Scheelt behoorlijk in je les kosten. :Y


Of het verboden is? Denk van wel maar tegenwoordig is bijna alles verboden. B| Ik trek m'n eigen plan en ik probeer het zo veilig mogelijk te houden. :W
 
jfw/spider!!! fuck off....
de rest bedankt voor jullie reacties! zijn nog wel mensen die normaal kunnen reageren..
 
jfw/spider!!! fuck off....
de rest bedankt voor jullie reacties! zijn nog wel mensen die normaal kunnen reageren..
Lekker kort lontje heb jij zeg :N
Spider geeft een doodnormaal antwoord. Omdat jij wat anders had willen horen hoef je niet zo te reageren...
 
jfw/spider!!! fuck off....
de rest bedankt voor jullie reacties! zijn nog wel mensen die normaal kunnen reageren..
WTF :? Ik reageer normaal, ik geef normaal antwoord en dan dit? :(
Dan heb je toch mooi de verkeerde voor je, doe zelf ff normaal B|

Of zeg ik niet wat je wilt horen? Dan moet je het niet op een forum vragen.


Lekker kort lontje heb jij zeg :N
Spider geeft een doodnormaal antwoord. Omdat jij wat anders had willen horen hoef je niet zo te reageren...
:^

:^
 
ben rij instructeur.. en je mag alleen les geven als je daarvoor bevoegd bent.. dus als je een instructie bewijs hebt gehaald.
Dat is niet helemaal waar. Ik ben niet bevoegd en geef mijn vrouw regelmatig rijles. Ik moet er wel bij zeggen dat ze haar rbw al heeft. :+
 
koop voor een appel en een ei een schakelbrommer, en laat de ouwe man daarmee maar op en neer rijden, voor die afstanden die hij wil rijden is dat toch zat. en het is legaal (als hij rijbewijs B heeft of een certi )
 
ben rij instructeur.. en je mag alleen les geven als je daarvoor bevoegd bent.. dus als je een instructie bewijs hebt gehaald.


les geven mag je vaak ook wel zonder instructeursbewijs. hangt er maar net vanaf waarin je lesgeeft :+

maar wat betreft de wvw: die schrijft voor dat voor het opleiden tot een rijbewijs een voor die discipline geldig instructeursbewijs vereist is. Dit geldt dus niet alleen voor praktijklessen op de openbare weg, maar ook voor bijvoorbeeld theorielessen!
 
:^Dan nog ben je in overtreding ;) Dat mag volgens mij alleen op eigen terrein.
Waarom niet gewoon lessen? Die ene les extra zal hem de kop niet kosten :)
helemaal mee eens...

stel dat hij het net ff verkeerd aanleerd dan kost het hem alleen meer om het natijd goed te leren :+ ik zou gewoon direct voor lessen gaan.
 
Doe eens een beetje knap ja, die mensen helpen je alleen maar :(

Nou ik wil wel toegeven dat ik niet hielp, maar Spoeffy's leeftijd en woonplaats en beroep deden mij vermoeden dat hij student is....of hij is echt fietsenmaker, maar daar zijn er minder van in delft dan studenten....of juist meer als je de 2de categorie fietsenmakers meeteld :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan