Les in het buitenland???

Freaky Cat

MF veteraan
26 mrt 2003
6.316
3
Noord Scharwoude
Ik stel deze vraag ff voor Jaq ze kan momenteel niet inloggen.

Jaq vraagt;
Ik ben met mijn instructeur naar belgie geweest. Ik vroeg 'm van tevoren "mag dat?". Heeft-ie alleen zijn wenkbrauwen opgetrokken.
 
nope mag niet.... de instructeur heeft alleen een licentie om in NL les te geven.
tenzij hij er ook 1 voor belgie heeft natuurlijk :9
 
Nou, met de truck mag het in elk geval niet. Hij mocht niet met die auto in DLd rijden als hij les gaf. Want ik vroeg hem of we niet via Dld konden rijden.
 
nope mag niet.... de instructeur heeft alleen een licentie om in NL les te geven.
tenzij hij er ook 1 voor belgie heeft natuurlijk :9

Volgens mij ben je buiten Nederland ook niet verzekerd, dus als er wat gebeurt dan hebben jij en je instructeur een groot probleem.
Op een lesmotor ben je zelf juridisch aansprakelijk voor verkeersovertredingen enzo omdat de instructeur niet in kan grijpen (dit in tegenstelling tot lesauto). Ik weet niet hoe dat zit als je de expliciete opdracht krijgt om de grens over te rijden, maar ik zou het risico niet nemen geloof ik.
 
Volgens mij ben je buiten Nederland ook niet verzekerd, dus als er wat gebeurt dan hebben jij en je instructeur een groot probleem.
Op een lesmotor ben je zelf juridisch aansprakelijk voor verkeersovertredingen enzo omdat de instructeur niet in kan grijpen (dit in tegenstelling tot lesauto). Ik weet niet hoe dat zit als je de expliciete opdracht krijgt om de grens over te rijden, maar ik zou het risico niet nemen geloof ik.

Moet je gewoon niet doen !
 
Nou ze kon niet inloggen omdat ik op dat moment op haar lag,nou goed.


piccies....





:9



Ik ben BTW best geinteresseerd in het enige juiste antwoord hierop.
Mag je met je lesmotor wel héél Nederland door? Met de Instructor erbij dan?
 
Thanks, Cat. Maar aan de reacties te zien blijf ik voortaan lekker in NL.
 
Terug
Bovenaan Onderaan