lessen bij Dekker Meurs

Mercato

Rookie
24 jun 2004
26
0
Citaat uit de krant

Deze zomer nog je motorrijbewijs halen?

Doe je natuurlijk via de Motoropstapdagen. Onbeperkt iefenen op een van onze oefenterreinen vanaf 20 euro per uur.

Iemand ervaring met deze rijschool.

En weet iemand wat / hoe je daar lest?
 
toch eens bellen vandaag. t is ni veel 2o euro voor een uur, dus er zal wel wat aan de hand zijn. o-)
 
ik heb daar mijn rijbewijs gehaald, vond het op zich wel goed (eerst mijn B gehaald, daarna ook A, das nu 4 weken terug) Zijn leuke mensen. Een deel rijdt wel met de auto achter je aan en geeft zelf ook autorijles, een ander deel is alleen met motor bezig en rijdt volgensmij ook op de motor achter je aan, maar dat zou je na kunnen vragen. (ik had Ramon -> auto)

ben in 2x geslaagd, maar dat het alleen met mezelf te maken, niet met de rijschool, die hadden me goed klaargestoomd ;)

Je krijgt les op een GS500, lekkere motor. In het begin misschien een wat oudere die rijdt op zich ook wel goed (weet trouwens niet of je voor zwaar op mag? anders weet ik zo ff niet welke motor je dan krijgt)

Tja, het oefenterrein ligt in de buurt van het maxima medisch centrum (als je vanuit het centrum naar veldhoven rijdt, aan je linker kant voor het ziekenhuis.... daar is een groot parkeerterrein. Erg veel plek om met een aantal motoren tegelijk te oefenen. (beter dan waar je moet afrijden in Weert) Als het goed is zijn ze bezig om dit terrein ook klaar te stomen voor afrij terrein van het CBR)

Ik zou zeggen ga er gewoon voor, als ik mijn hersens had gebruikt was ik in 1x geslaagd geweest.....

(EDIT: ik moest 42 euro per uur betalen....... :( )
 
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan een "only motoren" rijschool. Die rijden altijd met een motor achter je aan, en zijn zelf ook echte fulltime motorrijders. Kenmerkend daaraan is dat je altijd verplicht bent een motorbroek aan te hebben en dergelijken, en zijn vaak veel beter met controleren wat je fout doet. Ik heb mijn op de weg lessen van iemand met een auto erachter (omdat hij ook autoles geeft, dus 30 uur in de week auto, dan beter die paar uur motor ook in de auto)

Geeft opzich wel goede tips, maar ben wel blij dat ik de pionnen bij een ander had. Daar reed ook een andere, die zelf ook autoles gaf (ezendam in enschede), en die liet de lui gewoon rondjes rijden, zonder wat te zeggen, en liep zelfs een keer weg. Lag er 1 op de grond, die mijn instructeur maar ff rechtop gezet heeft en een tip gegeven. Weer een verschil te noemen. Ik wil niet zeggen dat dit bij alle scholen zo is, echter bij eem "motor only" school gebeurt het je zeker niet.
 
@YamaMarkie: dat is dus helaas niet waar. Ik kom bij een "motor only" school andaan - overigens ook nog eens KNMV erkend - die wel een beetje leek op de baggerschool die jij beschrijft. Voorbeelden: ongeinteresseerd tegen de motor aanhangen, 25 keer langzame slalom laten doen zonder 1 aanwijzingn en dan zegt'ie "Nou, dat leek natuurlijk nergens naar, volgende oefening". Gooi je een pillonnetje om, hoor je "Laat mijn pillonnen eens staan". Enzovoorts.

Ik rij nu bij een gecombineerde auto-, motor- en aanhangerrijschool en ik ben weer helemaal happy: geen gezeik, gewoon aanwijzingen.

Conclusie: eikels heb je overal, hou je ogen open (en ga naar een andere rijschool als het niet bevalt, modder geen maanden aan zoals sommigen)
 
He, ik heb van een 'automannetje' les gehad, maar hij wist wel wat ie met de motor kon, deed het ook voor op de motor en in het begin heb ik een paar keer achterop gemoeten omdat ik niet schuin genoeg durfde. Ik was dus wel tevreden oven mijn instructeur. Gaf ook aanwijzigingen hoe het beter kon. Niet na een paar keer, maar al de eerste keer dat je de oefening moest doen meteen zeggen wat goed of fout was.

Maja, je hebt idd overal vervelende mensen, maar mijn ervaring bij dekker meurs (eindhoven) zijn erg positief, zowel voor auto als voor motor (ook al reed hij dan lekker warm in zijn auto achter mij aan als het tegen het vriespunt lag tijdns het lessen ;) )
 
Ik heb daar les gehad wat uitmonde in een zaak die via advovcaten geregeld moest worden.

Voor mijn eerste les: Ik krijg van hun nog 'oude' formulieren waarop stond dat ze ergens anders gevestigd waren. Dus ik daar naar toe(veldhoven) blijken ze in de stad te zitten.

Ik krijg een motor waarvan de koppelingshendel was afgebroken en die niet/nauwelijks schakelde

Ik kon een pakket kopen en dat was dan goedkoper dan losse lessen, dat gedaan, en de volgen les, was er al niemand meer.
Afspraak was dat ik op zaterdag zou lessen omdat ik doordeweeks niet kon omdat ik toendertijd vrachtwagenchauffeur was, en dus niet kon zeggen wanneer ik thuis was.
Bleken ze 'onderling' te hebben beslist dat ik gewoon maar doordeweeks moest lessen omdat het te druk was zaterdags :? Dus ik kwam daar de volgende les voor niets omdat ik van niets afwist B|

Ik heb daar 4 lessen gehad en ik heb ze aangeschreven dat ik mijn lesgeld terug wilde omdat ze geen afspraken nakomen en ondeugdelijk materiaal hadden. Eerste instantie wilden ze neit betalen, maar naar overleg met een zeer goede advocaat :} zijn ze toch ,maar overstag gegaan.

Ondertussen was ik bij http://www.rijschool-robert-wetzel.nl/ gaan lessen en de eerste keer geslaagd.
'rommelige'rijschool op het eerste gezicht, maar ik heb goed les gekregen om een rustige manier, en niet op dat pusherige gedoe van deckers/meurs, die overigens niet zo goed bekend staat bij de vereniging van rijscholen ;)
 
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan een "only motoren" rijschool. Die rijden altijd met een motor achter je aan, en zijn zelf ook echte fulltime motorrijders. Kenmerkend daaraan is dat je altijd verplicht bent een motorbroek aan te hebben en dergelijken, en zijn vaak veel beter met controleren wat je fout doet. Ik heb mijn op de weg lessen van iemand met een auto erachter (omdat hij ook autoles geeft, dus 30 uur in de week auto, dan beter die paar uur motor ook in de auto)

Geeft opzich wel goede tips, maar ben wel blij dat ik de pionnen bij een ander had. Daar reed ook een andere, die zelf ook autoles gaf (ezendam in enschede), en die liet de lui gewoon rondjes rijden, zonder wat te zeggen, en liep zelfs een keer weg. Lag er 1 op de grond, die mijn instructeur maar ff rechtop gezet heeft en een tip gegeven. Weer een verschil te noemen. Ik wil niet zeggen dat dit bij alle scholen zo is, echter bij eem "motor only" school gebeurt het je zeker niet.

Ik ben 22, dus ik ga meteen voor zwaar. Wat ben je daar zo ongeveer krijt geweest?
Ik heb net gebeld, en de bijzondere verrichtingen kosten 20 euro per uur als je op het terrein oefent. Dan rest is idd 42 eureo per uur. Nadeel vond ik wel dat je er 2 tot 3 maanden over doet om je rijbewijs te halen(volgens de rijschool met 20 lessen) en dat vind ik nogal lang.
 
Als je in omgeving Eindhoven woont kan ik je de auto-, motor-, aanhanger-, vrachtwagen-, rijschool De Leeuw aanraden. Ze hebben 2 instructeurs die echt aandacht aan je schenken en je niet ophouden of proberen te pushen.

Ik heb er een pakket gehad van 28 lessen, met alle exames voor 1500 euro.

Het is daar 39 euro per uur, hij ligt aan de avignon laan in woensel.

Suc6! :]
 
Als je in omgeving Eindhoven woont kan ik je de auto-, motor-, aanhanger-, vrachtwagen-, rijschool De Leeuw aanraden. Ze hebben 2 instructeurs die echt aandacht aan je schenken en je niet ophouden of proberen te pushen.

Ik heb er een pakket gehad van 28 lessen, met alle exames voor 1500 euro.

Het is daar 39 euro per uur, hij ligt aan de avignon laan in woensel.

Suc6! :]
Die deden het toch in samenwerking met de ANWB als ik het goed heb :?
 
De reden dat je bij dekker op het moment zo goedkoop kunt rijden, is omdat zij heel veel voertuigen stil hebben staan. Zo hebben ze ook een soort van opendag waar je de leswagens kan bekijken. Maar voor je lol laat je geen 15 wagens stil staan. Zij doen dat dus wel omdat ze toch al stil staan!!

Ik heb mijn rijbewijs via http://www.rijschoolheezen.nl gehaald. Dat is mij heel goed bevallen. Je moet rond de € 1.000,= tellen voor het rijbewijs. Het is een rijschool met 7 auto's, maar hij doet voornamelijk motor omdat ie dat veel leuker vindt. Is dus meer hobby. Ook een voordeel is dat je op zaterdag kunt lessen!!
 
De reden dat je bij dekker op het moment zo goedkoop kunt rijden, is omdat zij heel veel voertuigen stil hebben staan. Zo hebben ze ook een soort van opendag waar je de leswagens kan bekijken. Maar voor je lol laat je geen 15 wagens stil staan. Zij doen dat dus wel omdat ze toch al stil staan!!

Ik heb mijn rijbewijs via http://www.rijschoolheezen.nl gehaald. Dat is mij heel goed bevallen. Je moet rond de € 1.000,= tellen voor het rijbewijs. Het is een rijschool met 7 auto's, maar hij doet voornamelijk motor omdat ie dat veel leuker vindt. Is dus meer hobby. Ook een voordeel is dat je op zaterdag kunt lessen!!

Ik heb mijn autorijbewijs daar gehaald, en dat is zeer goed bevallen. En wat is er mis mee dat ik daarom goedkoop kan lessen?
 
Ik heb daar les gehad wat uitmonde in een zaak die via advovcaten geregeld moest worden.

Voor mijn eerste les: Ik krijg van hun nog 'oude' formulieren waarop stond dat ze ergens anders gevestigd waren. Dus ik daar naar toe(veldhoven) blijken ze in de stad te zitten.

Ik krijg een motor waarvan de koppelingshendel was afgebroken en die niet/nauwelijks schakelde

Ik kon een pakket kopen en dat was dan goedkoper dan losse lessen, dat gedaan, en de volgen les, was er al niemand meer.
Afspraak was dat ik op zaterdag zou lessen omdat ik doordeweeks niet kon omdat ik toendertijd vrachtwagenchauffeur was, en dus niet kon zeggen wanneer ik thuis was.
Bleken ze 'onderling' te hebben beslist dat ik gewoon maar doordeweeks moest lessen omdat het te druk was zaterdags :? Dus ik kwam daar de volgende les voor niets omdat ik van niets afwist B|

Ik heb daar 4 lessen gehad en ik heb ze aangeschreven dat ik mijn lesgeld terug wilde omdat ze geen afspraken nakomen en ondeugdelijk materiaal hadden. Eerste instantie wilden ze neit betalen, maar naar overleg met een zeer goede advocaat :} zijn ze toch ,maar overstag gegaan.

Ondertussen was ik bij http://www.rijschool-robert-wetzel.nl/ gaan lessen en de eerste keer geslaagd.
'rommelige'rijschool op het eerste gezicht, maar ik heb goed les gekregen om een rustige manier, en niet op dat pusherige gedoe van deckers/meurs, die overigens niet zo goed bekend staat bij de vereniging van rijscholen ;)

Ow dat is minder.
Maar hoe komt het dat ze negatief bekend staan? Slechte service?
 
Ik heb bij Dekker/Meurs gelest, zowel B (10 jaar geleden) als A (half jaar geleden). Is prima bevallen, kreeg les van Han, maar die is nu vertrokken daar. Die kerel volgde tenminste altijd op de motor!

Ik had overigens direct al besloten dat ik geen pakket wilde (ga maar eens rekenen!), losse lessen is véél goedkoper als je de 1e keer slaagt en maar een beetje duurder als je de 2e keer slaagt! Daarna maakt het al helemaal niet meer uit.

Nooit problemen gehad met die rijschool. Met lessen inplannen ging het ook soepeltjes, maar ik was de laatste keer ook wel erg flexibel qua lestijden...een van de weinige voordelen van werkeloos zijn :) En in oktober-december is het animo om A te halen niet zo groot ;) , maakt het ook allemaal wat relaxter qua plannen enzo. Moet je alleen niet bang zijn van een beetje regen, kou, pekel en sneeuw.

En over dat wel/niet goed bekend staan...ach, dat hele wereldje gooit met modder naar elkaar. Ik heb familie in de branche en heb een aantal smeuiige verhalen gehoord })
 
Als je uit de omgeving Eindhoven komt wil ik je deze ten zeerste aanraden! En de zaken bij Dekker gaan volgens niet al te best, en dat blijkt ook wel uit de rest van het reclameartikel dat ik ook gelezen heb. Verder weinig (persoonlijke) ervaring met de rijschool.

Edit: zie net dat Hard Base hem ook al aanbevolen had.
En inderdaad, zoals ik ook al probeerde te zeggen: ik kom vaak langs het kantoor en ik zie ook vaak de audi A2 blikken stil staan.
 
Is het normaal dat je 2 tot 3 maanden doet over het behalven van een motorrijbewijs?
Vind dat namelijk vrij lang. Wilde eigenlijk deze vakantie nog op :(
 
Is het normaal dat je 2 tot 3 maanden doet over het behalven van een motorrijbewijs?
Vind dat namelijk vrij lang. Wilde eigenlijk deze vakantie nog op :(
Vraag een snelcursus(=extra €os ;) )aan.
Je krijgt dan een rijvaardigheids-test, en daar van uit wordt gekeken hoe je zo snel mogelijk je rijbewijs kan halen.
Let wel: veel mensen maken zomers gebruik van dit, dus de wachttijd kan ook nog eens lang zijn ;)
 
Ik heb er 2 jaar geleden gelest en 1e keer geslaagd met een pakket (= examen garantie, slipcursus, proefexamen). Achteraf had het goedkoper gekunt (door b.v. de losse lessen te nemen en de slipcursus te laten vervallen). Maarja, dat is achteraf.
Op zich goede les gehad.
 
toch maar wachten tot het najaar misschien. Minder druk, weer centjes op de bank en dan kan ik op mijn gemak een motor uitkiezen. Misschien allemaal wat te gehaast nu.
 
Ik heb er 2 jaar geleden gelest en 1e keer geslaagd met een pakket (= examen garantie, slipcursus, proefexamen). Achteraf had het goedkoper gekunt (door b.v. de losse lessen te nemen en de slipcursus te laten vervallen). Maarja, dat is achteraf.
Op zich goede les gehad.
2jaar of 2maanden :?
 
Laatst bewerkt:
Is het normaal dat je 2 tot 3 maanden doet over het behalven van een motorrijbewijs?
Vind dat namelijk vrij lang. Wilde eigenlijk deze vakantie nog op :(


Ligt er natuurlijk helemaal aan hoe vaak jij lest. Ik deed lessen per week en was zodoende in een week of 7 klaar. Zou je dus snel inschrijven bij een rijschool als je het voor die tijd wilt halen. En vraag naar de vakantie van je instructeur!! Niet dat hij ff een maand op vakantie gaat tijdens jouw les periode
 
Terug
Bovenaan Onderaan