Lessen met een enduro

Mitchelll

Rookie
14 jun 2010
10
0
Lelystad
Kon er hier nog niet iets over vinden, als ik het over het hoofd gezien heb, dan hoor ik het graag.
Weet iemand een rijschool die met enduro motoren rijlessen verzorgt voor het gewone A2 of A rijbewijs? Of waar eventueel met een eigen enduro gereden mag worden in de les?
Ben eigenlijk niet op zoek naar een oordeel waarom dit een slecht idee is :N :Y , wel naar een rijschool waar dat zou kunnen... ;)
 
Tegenwoordig ga je ze niet meer vinden, aangezien ze allemaal met onderhoudsvriendelijke 4-pitters rond tuffen

Volgens mij heb je hierover mij een email gestuurd. Die heb ik beantwoord.

Rijschool waar je met eigen motor mag lessen zijn er genoeg van mijn weten. Zolang alles veilig en goed uitgevoerd kan worden dan is er niets op tegen om te lessen met een andere motor.
 
Tegenwoordig ga je ze niet meer vinden, aangezien ze allemaal met onderhoudsvriendelijke 4-pitters rond tuffen

Volgens mij heb je hierover mij een email gestuurd. Die heb ik beantwoord.

Rijschool waar je met eigen motor mag lessen zijn er genoeg van mijn weten. Zolang alles veilig en goed uitgevoerd kan worden dan is er niets op tegen om te lessen met een andere motor.

Dat klopt helemaal en daar ben ik ook al een stuk wijzer van geworden!! Het probleem is alleen dat (veel) rijscholen er al moeilijk over doen als je met een eigen motor wil lessen en haken al helemaal af als het woord 'enduro' valt. Vandaar dat ik benieuwd was of er mensen zijn die rijscholen weten die daar geen moeite mee hebben.
 
Dat klopt helemaal en daar ben ik ook al een stuk wijzer van geworden!! Het probleem is alleen dat (veel) rijscholen er al moeilijk over doen als je met een eigen motor wil lessen en haken al helemaal af als het woord 'enduro' valt. Vandaar dat ik benieuwd was of er mensen zijn die rijscholen weten die daar geen moeite mee hebben.

Noem het dan ook geen enduro maar een all-road ;) ik kan wel een paar rijscholen noemen maar handig om te weten welke regio je zit anders heb je er nog niets aan
 
Noem het dan ook geen enduro maar een all-road ;) ik kan wel een paar rijscholen noemen maar handig om te weten welke regio je zit anders heb je er nog niets aan

Ja, all-road klinkt in dat verband wel beter ja, haha :} :}
Ik woon in Flevoland, maar vind het op zich ook geen grote ramp als ik een stukje rijden moet, al is Eindhoven of Maastricht of zo wel weer wat veel van het goede... O-)
 
Vreemd dat die rijscholen zo moeilijk doen... Toen ik indertijd met een onbestuurbaar gedrocht van een Savage moest lessen, had ik dat maar te accepteren...

Ik zie het volgende voor me: je werd ontvoerd en onder dwang op zo'n Savage.

Erg klote als ze je zo in de tang hebben dat je niet eens meer naar een andere rijschool mag gaan!
 
Waarom niet lessen op een motor van de rijschool?
Deze zijn immers beter ingesteld op bijzondere verrichtingen dan een enduro.(met noppenbanden)

Een rijschool heeft ook een aparte verzekeringsclausule.
Met je eigen motor heb je dat niet.

Voldoet jouw enduro wel al aan alle eisen? (knippers / claxon etc.)

Ik zie mezelf niet gaan met dit weer op noppenbanden op een natte rotonde met bladeren etc. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet lessen op een motor van de rijschool?
Deze zijn immers beter ingesteld op bijzondere verrichtingen dan een enduro.(met noppenbanden)

Een rijschool heeft ook een aparte verzekeringsclausule.
Met je eigen motor heb je dat niet.

Voldoet jouw enduro wel al aan alle eisen? (knippers / claxon etc.)

Ik zie mezelf niet al gaan met dit weer op noppenbanden op een natte rotonde met bladeren etc.
8-)
;)
 
Waarom niet lessen op een motor van de rijschool?
Deze zijn immers beter ingesteld op bijzondere verrichtingen dan een enduro.(met noppenbanden)

Een rijschool heeft ook een aparte verzekeringsclausule.
Met je eigen motor heb je dat niet.

Voldoet jouw enduro wel al aan alle eisen? (knippers / claxon etc.)

Ik zie mezelf niet gaan met dit weer op noppenbanden op een natte rotonde met bladeren etc. 8-)

Zoals TS aangeeft is een mogelijkheid tot het monteren van andere wielen of zelfs andere banden een optie.

Qua verzekering heb je een punt, dat is een risico voor TS.

Anderszijds zal de rijschool je altijd thuis op moeten halen of je moet met motor en aanhanger naar de rijschool moeten.
 
Ik woon in Flevoland, maar vind het op zich ook geen grote ramp als ik een stukje rijden moet, al is Eindhoven of Maastricht of zo wel weer wat veel van het goede... O-)

Beetje domme vraag misschien, maar hoe ga je daar komen dan? Of ga je elke keer met een aanhanger of bus die kant op? Ik zou gewoon een motor van de rijschool pakken, dat is veel makkelijker toch? Kan je daarna de rest van je leven nog enduro rijden.

Waarom persé lessen op Enduro dan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt EGJ, ik heb ook een hekel aan taalfouten en betrap mezelf er nu ook op. :+

Nah, taalfouten..., gelukkig controleer ik mijzelf niet :P
Het ging mij meer om de dubbelzinnigheid.

Zie mezelf,..."Niet gaan","Al gaan", "al gaan (in de zin van onderuit)" :)
Goed, tot zo ver het taalgeneuzel.

Maar uh, hoeveel geld scheelt het al je met een eigen motor lest?
En wat zijn de verdere voordelen?
 
Nah, taalfouten..., gelukkig controleer ik mijzelf niet :P
Het ging mij meer om de dubbelzinnigheid.

Zie mezelf,..."Niet gaan","Al gaan", "al gaan (in de zin van onderuit)" :)
Goed, tot zo ver het taalgeneuzel.

aha, zo had ik het niet gezien. (de dubbelzinnigheid) ;)
 
Beetje domme vraag misschien, maar hoe ga je daar komen dan? Of ga je elke keer met een aanhanger of bus die kant op? Ik zou gewoon een motor van de rijschool pakken, dat is veel makkelijker toch? Kan je daarna de rest van je leven nog enduro rijden.

Waarom persé lessen op Enduro dan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Op een motor van de rijschool zou inderdaad praktischer zijn. Heb ik 1 keer gedaan, maar heb al een aantal jaren last van een heup. Door de kleinere hoek op van de zithouding op een wegmotor is dit eigenlijk niet te doen voor me. Op een enduro heeft m'n been een net even andere houding (iets minder gehoekt zeg maar) en gaat dit wel goed. Vandaar.
Om bij een rijschool te komen is wel wat omslachtiger met een eigen enduro, maar de aanhanger is gewillig ;)
 
Waarom niet lessen op een motor van de rijschool?
Deze zijn immers beter ingesteld op bijzondere verrichtingen dan een enduro.(met noppenbanden)

Een rijschool heeft ook een aparte verzekeringsclausule.
Met je eigen motor heb je dat niet.

Voldoet jouw enduro wel al aan alle eisen? (knippers / claxon etc.)

Ik zie mezelf niet gaan met dit weer op noppenbanden op een natte rotonde met bladeren etc. 8-)

Nee, noppenbanden lijken me niet zo'n feest in dit verband. Maar een setje andere wielen kan dan uitkomst bieden.
 
Waarom niet lessen op een motor van de rijschool?
Deze zijn immers beter ingesteld op bijzondere verrichtingen dan een enduro.(met noppenbanden)

Een rijschool heeft ook een aparte verzekeringsclausule.
Met je eigen motor heb je dat niet.

Voldoet jouw enduro wel al aan alle eisen? (knippers / claxon etc.)

Ik zie mezelf niet gaan met dit weer op noppenbanden op een natte rotonde met bladeren etc. 8-)

Wat betreft verzekering zijn er maatschappijen die een eigen motor verzekeren voor gebruik in de rijlessen, dus dat hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn.
Wat betreft het CBR is een enduro ook geen probleem. Had ik maandag ff nagevraagd anders heeft verder in de 'materie' verdiepen ook weinig zin :]
 
Is er geen andere rijschool in de buurt met andere (grotere?) lesmotoren.

Dat je heup je in de weg zit is inderdaad lastig. Maar misschien dat er iemand ergens te vinden is die een Transalp o.i.d. gebruikt als lesmotor en die wel geschikt voor je is?

Of...een rijschool voor lange mensen? Eerlijk is eerlijk, google levert me ook niet echt wat op, maar misschien dat een lesmotor met een verhoogd zadel het al wat dragelijker zou maken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan