Lessen met eigen motor?

lambal

MF veteraan
6 aug 2006
3.141
315
Kun je lessen met een eigen motor ipv de lesmotor van de instructeur?
Accepteert de verzekering zoiets?
 
Ja, dat kan. Of het handig is....
Zelf heb ik voor BV met de motor van de rijschool gelest. Zitten van die handige valbeugels op :X
Daarna op mijn eigen motor GXS-F 750. Verzekering was via KNMV geregeld. Even aangeven dat je ermee lest. Kostte 10% meer premie en wordt op de polis vermeld.
 
lastig..
is een topic over..
dus..
ff de zoekfunctie..en dan via een omweggetje.kun je het vinden..(het hokje waar google in staat.. daar in invullen.. dan komt het goed..


succes..
 
Mijn motivatie was dat je na het halen van je rijbewijs al rustig aan je eigen motor hebt kunnen wennen. En hij stond daar zo treurig toen ik nog niet mocht :] zonder oortjuh
 
Nou ja, ik ben nu eigenlijk alleen maar "aan het bijhouden" . Ik rijdt iedere maandag een uurtje (soms anderhalf). Het probleem is dat ik verdorie 10 weken (!) moest wachten (nu nog 5) voordat ik AVD kan doen...
Met de eigen motor lijkt me dat natuurlijk leuker dan met een les ER5 (niks tegen de ER5 maar heb zelf een Hornet staan die popelt om de weg op te gaan. :9~
 
Kun je lessen met een eigen motor ipv de lesmotor van de instructeur?
Accepteert de verzekering zoiets?
Ik vroeg me dat eigenlijk ook af. Vroeger wist je niet beter, je haalde een L-plaatje op bij de plaatselijke politie en je ging rijden. Ik denk dat er nog geen eens motorrijscholen bestonden in mijn tijd. Examen stelde dan ook geen drol voor. Drie straatjes en dat was het.

Maar als je tegenwoordig ook nog op je eigen motor mag lessen, worden er dan nog eisen gesteld aan de motor, of mag je ook op een Peugeot Viva City 100 CC scooter lessen en afrijden?
 
Maar als je tegenwoordig ook nog op je eigen motor mag lessen, worden er dan nog eisen gesteld aan de motor, of mag je ook op een Peugeot Viva City 100 CC scooter lessen en afrijden?
Grens zal wel bij 25 kW liggen, lijkt me. Of er ook een ondergrens voor beperkt rijbewijs is, weet ik niet.
 
Ik heb die topic effe doorgelezen...http://www.motor-forum.nl/forum/topic/65712

Ik denk dat het een no-no wordt want ik heb geen zin om voor die paar lessen extra te gaan betalen.Ach, dan ros ik die ER5 nog wel af (niet vooruit te branden dat ding). :Z
 
Grens zal wel bij 25 kW liggen, lijkt me. Of er ook een ondergrens voor beperkt rijbewijs is, weet ik niet.


grens is 35 kw (en aan welke kant van de grens je moet zitten is afhankelijk van of je zwaar of licht afrijdt)
verder zijn er nog eisen aan minimaal haalbare snelheid.

Ik meen echter ook gehoord te hebben dat de examen motor aangemeld moet zijn bij het cbr. ik weet niet of dat met een eigen motor eenvoudig te regelen is.
 
Lijkt mij ook niet echy slim om met je eigen motor te gaan lessen. Als jet het echt wilt dan zou ik wel effe checken of je verzekering het ook ok vindt.
 
"Vroeger wist je niet beter, je haalde een L-plaatje op bij de plaatselijke politie en je ging rijden. Ik denk dat er nog geen eens motorrijscholen bestonden in mijn tijd. Examen stelde dan ook geen drol voor. Drie straatjes en dat was het."

Die goeie ouwe tijd.....

Tegenwoordig wordt je helemaal uitgekleedt als je een motorrijbewijs wilt halen.Ben je zomaar een eurootje of 1500 lichter! :N
 
Tegenwoordig wordt je helemaal uitgekleedt als je een motorrijbewijs wilt halen.Ben je zomaar een eurootje of 1500 lichter! :N


1500??

dan heb je een dure rijschool!
ik heb precies 825 euro uitgegeven en ben sinds een paar weekjes de trotse eigenaar van een nieuw roze papiertje! *O*
 
1500??

dan heb je een dure rijschool!
ik heb precies 825 euro uitgegeven en ben sinds een paar weekjes de trotse eigenaar van een nieuw roze papiertje! *O*

Allemaal relatief... als jij twee lessen hebt gehad en toen al direct je roze papiertje hebt gehaald ben je nog altijd duurder uit :+
 
Lessen met eigen motor kon 25 jaar geleden ook al B|
Ik weet niet hoe dat nu geregeld is maar destijds kreeg ik 40% korting als ik op eigen fiets leste :]
 
Toen ik leste hadden de rijscholen bij ons in de buurt helemaal geen motor.Je moest zelf een motor kopen je vroeg een oefenvergunning aan en je kon rijden.De rijschoolhouder heeft een keer achter mij aangereden een week voor het examen en dat was het.Maarja dit is 38 jaar geleden. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan