lessen op vol vermogen..

Bennie B

MF'er
1 apr 2006
86
0
zutphen
...terwijl je nog geen 21 bent, is dit mogelijk? Ik wil namelijk mijn motorrijbewijs gaan halen maar ik wil niet aan de 25kw shit zitten maar ik wil wel zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen.
Oftewel, kan je op vol vermogen lessen als je 20 bent en dan de dag nadat je 21 bent geworden afrijden voor vol vermogen?
 
Lescollega van mij heeft dat ook gedaan, 2 dagen na z'n 21e verjaardag AVB gedaan. Hij heeft daarvoor op de 25kw ER5 gelest en is daarna overgestapt op de vol vermogen. Ik heb ook op beide gereden, zat geen merkbaar verschil in.
 
Lescollega van mij heeft dat ook gedaan, 2 dagen na z'n 21e verjaardag AVB gedaan. Hij heeft daarvoor op de 25kw ER5 gelest en is daarna overgestapt op de vol vermogen. Ik heb ook op beide gereden, zat geen merkbaar verschil in.

met lessen gebruik je ook geen vermogen

hier in rotterdam rijdt een instructeur met een gsx-r750 :X Wat zal dat ding zich ongelukkig voelen
 
nou dan heb ik iets anders ik heb gelest met vol vermogen(voor zover dat der inzat) was een er500 maar ik kreeg dus wel een 25kw rijbewijs voor 2 jaar.en ik mocht bijna geen examen doen omdat de motor dus niet begrensd was en dus niet geschikt voor me ik had zoiets van nou das lekker maar het mocht op verantwoording van de rijschool omdat ik persee examen wou doen wie weet hoelang ik had moeten wachten als ik idd examen moest doen op een 25kw machine O-)
 
Lescollega van mij heeft dat ook gedaan, 2 dagen na z'n 21e verjaardag AVB gedaan. Hij heeft daarvoor op de 25kw ER5 gelest en is daarna overgestapt op de vol vermogen. Ik heb ook op beide gereden, zat geen merkbaar verschil in.

Dus het maakt niet uit of je een ER-5 25kw koopt of vol vermogen ?
Raar dat ze dan een 25kw versie maken als er geen verschil in zit.

Er zit wel degelijk VEEL verschil in !!!! Ook al is het maar een pk of 10-14 extra, het ding is een stuk rapper zonder begrenzing, ook ligt de top een stuk hoger.
 
Dus het maakt niet uit of je een ER-5 25kw koopt of vol vermogen ?
Raar dat ze dan een 25kw versie maken als er geen verschil in zit.

Er zit wel degelijk VEEL verschil in !!!! Ook al is het maar een pk of 10-14 extra, het ding is een stuk rapper zonder begrenzing, ook ligt de top een stuk hoger.
Als lesser merkte ik er geen verschil in, is dat de juiste nuance? Maar heb er alleen in de bebouwde kom mee gereden, en in de acceleratie tot +/- 80 vond ik er bar weinig verschil inzitten. Op de snelweg zal het ws een ander verhaal zijn, maar daar ben ik met de volvermogen niet geweest. Kusje?
 
Je mag lessen op elke motor zolang je maar afrijd op een motor die je mag besturen. Dus als je na je 21e afrijd mag dat op een zware. Ben je nog geen 21 moet je op een lichte motor afrijden.
 
Als lesser merkte ik er geen verschil in, is dat de juiste nuance? Maar heb er alleen in de bebouwde kom mee gereden, en in de acceleratie tot +/- 80 vond ik er bar weinig verschil inzitten. Op de snelweg zal het ws een ander verhaal zijn, maar daar ben ik met de volvermogen niet geweest. Kusje?

Als je een vrouw bent wil ik wel een kusje :+

Ook tot de 80km/u redelijk veel verschil hoor, mits je wel een beetje gas geeft en sportief weg rijd. Maar de meeste lessers zullen wel niet doorrijden })

Ik reed 170km/u op een 80km/u weg, even een oude GS500e lesmotor ontkolen, instructeur komt me vol gas op zn GSX600F inhalen om als eerste een bocht te maken die verderop lag. Op dat soort momenten merk je echt wel het verschil tussen een trage 25kw'er of een vol vermogen 500cc twin.
Een 25kw GS500e had namelijk nooit de 170km/u gehaald, laat staan in de tijd die dat beestje er over deed.

Na mn rijbewijs te hebben gekocht, een 25kw GS500e gekocht, wel eens met een andere jongen gereden met een vol vermogen GS500e en die reed mij echt zoek binnen de bebouwde kom.

btw, die instructeur is nu geen instructeur meer, maar dat had niets met dit soort acties te maken :]
 
Lessen mag je onder de 21 ook op een volvermogen, je mag er alleen geen enkel examen op doen. Meteen na je 21e mag je dus op de motor waar je op gelest hebt examens doen.
En er zit zeer veel verschil in 25kW honda cb500 en een volvermogen cb500. Trekt veel verder door in toeren, en trekt ook wat harder onderin toerengebied.

Gr,

Nick.
 
Tussenacceleraties schelen veel. Met lessen merk je het voornamelijk op de snelweg waar veel lesmotoren met moeite 140-150 rijden. Ik heb 1 keer snelweg gelest op een zware motor en je voelt dan duidelijk dat hij nog wel ff verder wil trekken.
Tijdens je examen zal het weinig verschil maken gezien je voornamelijk stad en 80km wegen zal rijden. Het snelweg gedeelte is enkele kilometers lang en gaat voornamelijk om het in en uitvoegen.

Afrijden mag idd alleen op de voor jou geldende catagorie.
 
Ik ben bezig voor mijn 25 KW rijbewijs en ik rij meestal op een cb500 onbegrenst en rij af en toe op een cd 250 en dara moet ik ook mee afrijden.
ik merk het verschil wel goed. en vooral op de snelweg de cb250 kan maar net de 120 halen. met de bijzondere verichtingen ging alles ook veel makkelijker op de 250 :]
 
het kan cker ja... zou wel nie meteen 1000 cc halen en toch ff zo oefenen iig voor een jaartje ofzow.

maar ik ben zelf 19 heb ook keer gelest op de vol vermogen maar dat ding merk je hooguit bij de laatste 1000 toeren :S dus eigen merk je er niets van ...
 
maar ik ben zelf 19 heb ook keer gelest op de vol vermogen maar dat ding merk je hooguit bij de laatste 1000 toeren :S dus eigen merk je er niets van ...

Geef dan eens gas man ! Dan merk je wel verschil. Niet als een natte krant optrekken ! })
 
Je mag lessen op een max. 34kW motor en daar ook examen op doen. Maar je mag weer niet op een 34kW motor rijden als je je rijbewijs net hebt, stomme regel maar het is nou eenmaal zo :?
 
heb ook een paar keer gelest op een 25> kw fiets, niet te merken maar toch. wel afgereden op een 25 kw'er
 
Terug
Bovenaan Onderaan