Lessen

NickZXR

Die hard MF'er
14 sep 2005
306
0
Zevenhoven
Hej, vdaag heb ik m'n eerste motorles gehad, 1,5 uur intake. Tijdens deze les heb ik precisiestop gedaan, noodstop bij 50kmph, slalom met 30kmph, uit een parkeervak in een bocht wegrijden, en de kleine slalom (nog best oefenen)

Het ging lkkr, zo ook vond de instructeur, hij denk dat ik 4-6 lessen nodig heb voor AVB en ook zoiets voor AVD. En ik mag al examen aanvragen voor AVB. Jammer dat er zoveel tijd tussenzit :r
Ik les bij Stuivenvolt te Amstelveen (Legmeerdijk), 42 euro per uur, meestal samen met iemand anders.

Hoeveel lessen hadden jullie nodig voor welk onderdeel, welke rijschool in welke plaats zitten jullie, en wat kost het, en rij je alleen met instructeur of met nog een leerling.
Laten we er een informatief topic van maken voor alle nieuwe motorrijders :)

Gr,
Nick. :]
 
Ik betaal 950 euro voor 15 lessen van anderhalf uur
beide examens zitten er ook bij, ik les bij Nieuw Amsterdam in amsterdam.
En echt een vette instructeur trouwens! en bij cbr staat ie ook redelijk goed aangeschreven.
 
ik heb een pakket voor 720, dat is 6 voertuigbeheersing + examen 8 op de weg + examen. dus totaal van 14 lessen + de 2 examens. allemaal 1 uurs lessen trouwens
in enschede trouwens
heb voor voertuigbeheersing 4 lessen nodig gehad (en heb een intake les van 2 uur gehad) en denk dat ik wel alle 8 lessen op de weg ga nemen.
solo rijlessen zijn 33/38 euri, en duo 30/35 euri. 1e examen 80 euri, 2e 180 euri.

les voor ik examen bijzondere verrichtingen had, heb ik les gekregen van de kerel die de helft van die dingen had verzonnen
 
ben afgereden in almere bij vboc

pakket was 21 uur + de 2 examens voor 959 en dan broek erbij *O*
maja had daarnaast jammer genoeg nog 2 extra examens nodig die 210 kosten ;(
en wat pakketjes van 10 uur a 349 eurootjes -O-

maja heb hem wel gehaald en de instructeurs zijn geweldig altijd lachen met die mensen :}

nu wil ik :]
 
ik heb een pakket voor 720, dat is 6 voertuigbeheersing + examen 8 op de weg + examen. dus totaal van 14 lessen + de 2 examens. allemaal 1 uurs lessen trouwens
in enschede trouwens
heb voor voertuigbeheersing 4 lessen nodig gehad (en heb een intake les van 2 uur gehad) en denk dat ik wel alle 8 lessen op de weg ga nemen.
solo rijlessen zijn 33/38 euri, en duo 30/35 euri. 1e examen 80 euri, 2e 180 euri.

les voor ik examen bijzondere verrichtingen had, heb ik les gekregen van de kerel die de helft van die dingen had verzonnen

Jemig, jouw pakket is echt supergoedkoop :} wil ik oooook :9~ :P
 
Jah dat klinkt niet verkeerd.
Ik ga het in 10 lessen proberen AVB al binnen :) .
Mijn pakket is 10 lessen, 1 keer AVB en 1 keer AVD voor € 650,-.
 
mn lesschool belde net, wat ik wilde met de rijles van vanmiddag, tis zo knetters heet. gister al meisje bij bijzondere verrichtingen onwel geworden, vind je gek met die hitte stilstaan steeds in zo'n pak. meeste stopten vanmiddag dus ik ook maar, rijden op snelweg is vast nog te doen, maar dan sta je bij kruising en dan ist ineens warm
 
mn lesschool belde net, wat ik wilde met de rijles van vanmiddag, tis zo knetters heet. gister al meisje bij bijzondere verrichtingen onwel geworden, vind je gek met die hitte stilstaan steeds in zo'n pak. meeste stopten vanmiddag dus ik ook maar, rijden op snelweg is vast nog te doen, maar dan sta je bij kruising en dan ist ineens warm


Wat is het dan toch ook een bullshit om met dit weer een pak aan te moeten bij bijzondere verrichtingen!
Trek gewoon stevige schoenen aan en een spijkerbroek, klaar!
 
ik kan lessenpakket krijgen van 10x 1,5 uur voor 600 eu, AVB doen is 120 eu en AVD is 240 euro incl eigen verklaring. trouwens afgelopen dinsdag motortheorie gehaald.

ik had dus maandag les, gwoon eigen broek, een leren jasje, helm, handschoenen en mn 'gri sport support system' schoentjes, maar was ook al aardig zweten:S
 
ik kan lessenpakket krijgen van 10x 1,5 uur voor 600 eu, AVB doen is 120 eu en AVD is 240 euro incl eigen verklaring. trouwens afgelopen dinsdag motortheorie gehaald.

ik had dus maandag les, gwoon eigen broek, een leren jasje, helm, handschoenen en mn 'gri sport support system' schoentjes, maar was ook al aardig zweten:S


Gewoon sneller rijden, dan koel je vanzelf af
 
ik ga in augustus/september bij van de top lessen in bennekom dat is vlakbij ede
en dan heb je een 10 rittenkaart van 380 euro of een 20 rittenkaart van 740 euro.
en de avb examen is 85 euro en avd 195 euro.
misch wel leuk om erbij te vermelden op wat voor motor jullie lessen.
greets
 
ga hoop ik binnen 4 weken beginnen in katwijk bij gravekamp
krijg les op een BMW 650 GS
voor 1070€ de 2 examens, en 17 lessen á 1.5 uur :] :]
 
ik leerde zelf het meest van oefenexamens maken. kreeg van rijschool een theorie boek met een klein boekie met vragen, heel veel aan gehad, want had een cd van 2004, en dat was simpel ast maar kan, maar de vragen van 2006 waren veel moeilijker.
en leer ook dingen als waar meeste ongelukken gebeuren (vroegen ze mij ook, op 50,80 of 120 km/u wegen) dat soort dingen die niet direct met motorrijden te maken hebben
 
Gewoon leren.
Heb hem zelf nu twee uur geleden gehaald.

En wat hierboven wordt gezegd is echt waar. Scahf een boekje of cd-rom aan met proefexamens. Daar leer je gewoon het meeste van.

Grtjs,
pandora
 
Terug
Bovenaan Onderaan