Let nou eens op in het verkeer automobilisten!

Ik ben op mijn knalgele vstrom van achteren aangereden, 2 weken terug. Ja automobilisten zien je te laat. Bij mij was ie te druk met boterhammen eten.
 
Ja, ik zie nergens een vraag die naar auto-forum.nl gesteld kan worden
 
“Want als een van die smartphonejunks in een Whatsapp-waas mijn motor over het hoofd ziet, dan heb ik geen zachte airbag om op te landen. Je kunt tegenwerpen dat ik daar zelf voor heb gekozen, dat ik mij kwetsbaar opstel. Maar dat is geen argument.”

Meneer kan ook investeren in een Helite airbag vest. Desalniettemin valt het vele telefoongebruik in de auto (en het daarbij behorende rijgedrag) mij ook erg op.
 
Als die kerel nou zijn kleding eens aanpast met wat meer opvallende kleuren, helpt misschien. Beetje een nietszeggend artikel wat mij betreft.

Daarnaast moet iedereen gewoon opletten in het verkeer, niet alleen de automobilisten. Maar ook de fietsers, voetgangers, vrachtwagenchauffeurs, koeriers, bestelbusjekamikazapiraten en weet ik veel wat nog meer. Als je meedoet in het verkeer heb je een verantwoording richting je overige medemensen en deelnemers.
 
Als je meedoet in het verkeer heb je een verantwoording richting je overige medemensen en deelnemers.
Volledig met je eens. Helaas is de praktijk dat veel fietsers, voetgangers, vrachtwagenchauffeurs, koeriers, auto's en andere kamikazepiloten deze verantwoordelijkheid niet nemen en alleen maar zo snel mogelijk van A naar B willen.
 
Wanneer je aan het verkeer deelneemt, ongeacht je voertuig naar keuze - laat je ogen al het werk doen.

En wat betreft smartphones...

78811953_10215169817866914_2632848736660750336_o.jpg
 
Als die kerel nou zijn kleding eens aanpast met wat meer opvallende kleuren, helpt misschien.

Daar zijn ook al honderden discussies over geweest.

Helpt niet... nou ja, het helpt. Maar alleen voor mensen die tóch al opletten. De zombies achter het stuur gaan je nog steeds niet opmerken. Net zoals ze een ambulance met zwaailicht en sirene ook niet opmerken.
 
Zelfs al letten automobilisten op, ze zien je vaak niet omdat een motor niet in het visuele verwachtingspatroon zit. Ze scannen visueel naar grotere objecten.
 
Het gaat prima volgens mij , er worden niet dagelijks honderd doodgereden of oid`s .. alhoewel sommige motorrijders daar soms wel naar solliciteren met hun apekool stunten en rijgedrag .. (ook ik zelf dus )
Dus het valt nog wel wat mee in dit drukke landje ..O-)

Motorrijden is sowieso om jezelf denken ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan