Let nou eens op in het verkeer automobilisten!

Het gaat prima volgens mij , er worden niet dagelijks honderd doodgereden of oid`s .. alhoewel sommige motorrijders daar soms wel naar solliciteren met hun apekool stunten en rijgedrag .. (ook ik zelf dus )
Dus het valt nog wel wat mee in dit drukke landje ..O-)

Motorrijden is sowieso om jezelf denken ..
Vooral dat laatste…..

Alleen heb nog geen oplossing voor plakkers/klevers achter mij. En om het gas flink op te zetten vind ik ook niet altijd handig handig.
 
Alleen heb nog geen oplossing voor plakkers/klevers achter mij. En om het gas flink op te zetten vind ik ook niet altijd handig handig.
simpel: even je middenbok laten zakken tijdens het rijden, komt dan vast wel goed })})
schrikken ze zich geheid de pleuris van :t_O-_O-

maar serieus: negen van de tien keer schuif ik dan gewoon een baantje op zodat ie erlangs kan (beter dat ie in geval van een onverwachte stop achterop de auto voor mij klapt, dan op mij) en kan ik 'm beter in het oog houden voor zover hij nog in mn buurt is.
in andere situaties wil inhalen (om m'n voorligger tussen mij en de klever te krijgen) of een extra rondje om de rotonde wel es helpen :t
hoe graag je die idioten eens een slok van hun eigen medicijn zou geven: het is als gevolg van hun domheid gewoon de moeite niet waard...
 
Laatst bewerkt:
Vooral dat laatste…..

Alleen heb nog geen oplossing voor plakkers/klevers achter mij. En om het gas flink op te zetten vind ik ook niet altijd handig handig.
Ik had laatst zo'n eikeltje achter me op de N307, petje op, donker mannetje van een jaar of 20, neukertje naast hem en ongeveer bovenop mijn achterwiel kruipen. Ik maak met mijn hand een beweging dat hij afstand moet houden, maar dat was hij niet van plan. Het enige wat je dan kunt doen is of even een stukje vluchtstrook nemen en snelheid minderen, maar er is daar geen vluchtstrook.

Dus gaat het gas er op en ros ik hem even naar twee keer de toegestane snelheid en binnen no time is dat dropvetertje uit mijn spiegels verdwenen.

Andere keer ergens in de buurt van Medemblik. We rijden met vier motoren, 80 km weg, verboden om in te halen en een mokkel in een Opel kruipt ongeveer bovenop de achterste motorrijder. Haalt hem even later in en kruipt ongeveer in mijn achterlicht. Haalt mij in en ik zie achter op die Slopel 'Harley Davidson' staan. Even verder slaat zij rechtsaf en Eric, boom van een vent met een redelijk korte lont wil er achteraan om haar even te wassen en te watergolfen. Maar daar hebben we hem van kunnen weerhouden.

Kortom: wat is wijsheid?
 
Die BMW F800S op de foto draait zichzelf toch in de prak voordat je de oprit af bent..

Win win; je komt dus nooit in het verkeer terecht!
 
Oplossing heb ik niet maar:

Laatst naar achteren gewuifd naar een bellende dametje in een Fiat 500…ze begreep mijn signaal.
Verleden jaar een dikke AMG heeft mij snoeihard ingehaald over doorgetrokken strepen, probleem heeft hij zelf opgelost.

zou eigenlijk een stroboscoop willen monteren…. :+ …maar doe het niet.
 
Volledig met je eens. Helaas is de praktijk dat veel fietsers, voetgangers, vrachtwagenchauffeurs, koeriers, auto's en andere kamikazepiloten deze verantwoordelijkheid niet nemen en alleen maar zo snel mogelijk van A naar B willen.
Motorrijders niet? Zitten ook de nodige forenzen tussen.
 
Waarom niet op de claxon drukken als er iemand tijdens het rijden de telefoon vasthoudt?
Wordt wel niet gewaardeerd, wel eens meegemaakt 😜
 
Ik drink soms ook wel eens water op de motor.
Zo'n fles met een nippel, vizier los en dan proberen die nippel tussen mijn lippen te schuiven.
 
Helaas afgelopen week nog zelf mee gemaakt op een provinciale weg. Automobilist haalt mij en de voor mij rijdende auto in. Deze automobilist wordt tijdens inhalen nog eens ingehaald door een motorrijder met hoge snelheid. Wonderbaarlijk genoeg belande de motorrijder niet in de berm tijdens deze actie. Ik had echt zo'n WTF moment hierbij. Dat had behoorlijk fout kunnen aflopen gezien de fietser op naastgelegen fietspad. Voorbeeld van een echte kamikaze piloot.
 
Dus gaat het gas er op en ros ik hem even naar twee keer de toegestane snelheid en binnen no time is dat dropvetertje uit mijn spiegels verdwenen.
Deed ik ook, en dat kostte mij dus mijn rijbewijs, want dropvetertje maakte er ook nog een wedstrijdje van….
 
Er zijn ook oplettende automobilisten.. reed straks achter een Skoda en die sproeide ineens ruitenwisser vloeistof over het dak heen. Zeer aardig van de man; mijn vizier was vies 😉... denken ze toch nog mee die bestuurders..
 
Er zijn ook oplettende automobilisten.. reed straks achter een Skoda en die sproeide ineens ruitenwisser vloeistof over het dak heen. Zeer aardig van de man; mijn vizier was vies 😉... denken ze toch nog mee die bestuurders..
En die staat nu bij de dealer voor nieuwe spiegels?:+
 
Vooral dat laatste…..

Alleen heb nog geen oplossing voor plakkers/klevers achter mij. En om het gas flink op te zetten vind ik ook niet altijd handig handig.

Oplossing, gas los laten! Dan ga jij harder rijden en het risico nemen op een bon (overijverige flitsagent of staande gehouden worden door een KLPD-er of burgeragent)....

Ik had laatst zo'n eikeltje achter me op de N307, petje op, donker mannetje van een jaar of 20, neukertje naast hem en ongeveer bovenop mijn achterwiel kruipen. Ik maak met mijn hand een beweging dat hij afstand moet houden, maar dat was hij niet van plan. Het enige wat je dan kunt doen is of even een stukje vluchtstrook nemen en snelheid minderen, maar er is daar geen vluchtstrook.

Dus gaat het gas er op en ros ik hem even naar twee keer de toegestane snelheid en binnen no time is dat dropvetertje uit mijn spiegels verdwenen.

Andere keer ergens in de buurt van Medemblik. We rijden met vier motoren, 80 km weg, verboden om in te halen en een mokkel in een Opel kruipt ongeveer bovenop de achterste motorrijder. Haalt hem even later in en kruipt ongeveer in mijn achterlicht. Haalt mij in en ik zie achter op die Slopel 'Harley Davidson' staan. Even verder slaat zij rechtsaf en Eric, boom van een vent met een redelijk korte lont wil er achteraan om haar even te wassen en te watergolfen. Maar daar hebben we hem van kunnen weerhouden.

Kortom: wat is wijsheid?

Hier idem, dan ga jij dus die asociale motorrijder spelen (max. snelheid). En wat als jij die bon krijgt, die kun je niet afschuiven van "werd opgeduwd". Althans niet met zulke snelheden, als je dit dan al zou doen is even uitlopen om ruimte te maken meer dan voldoende.

Waarom niet op de claxon drukken als er iemand tijdens het rijden de telefoon vasthoudt?
Wordt wel niet gewaardeerd, wel eens meegemaakt 😜
Dat wel eens gedaan, of even op het raam getikt en gewezen naar de mobiel. Daar schrikken ze wel van (is ook geen optie om dat elke keer te doen). Je zal er zo'n lul bij hebben die even opzij stuurt. O-) _O-

P.S. Maar zie een hoop reactie's en begrijp die reacties niet die wijzen op veilige kleding...
Schrijver heeft wel een punt, denk dat wij ons allemaal wel eens ergeren aan hen die met een mobiel in de hand rijden (zie ze af en toe ook op de motor ;(). Sinds ik 7 jaar geleden begonnen ben met motorrijden, zie ik het beeld om mijn heen drastisch veranderen. Mensen hebben enkel nog maar oog voor hun leven euh, mobieltje. Leven van een motorrijder lijkt hen niets meer of minder uit te maken.
Probeer mijzelf ook uit de gevaren te rijden, maar als je al een paar keer bijna van je motor bent gereden dan is de redelijkheid of het einde van je geduld wel eens bereikt.
 
Ik denk dan een deel van het probleem ook is dat auto's en autorijden tegenwoordig ook zo enorm saai is geworden. De auto's zijn stiller comfortabeler en voorzien van allerlei rijhulpmeuk. Autorijden is tegenwoordig niks meer aan. Auto's zijn niks meer aan. Op de meeste autoreviews is de bediening van de multimedia een belangrijk punt geworden! Onbegrijpelijk. Goed voor de veiligheid een I-pad in de auto! En alle autofabrikanten apen elkaar na omdat de mensen dit blijkbaar willen? En nu 100 op de snelweg. Die gasten vallen allemaal in slaap...
 
Als die kerel nou zijn kleding eens aanpast met wat meer opvallende kleuren, helpt misschien. Beetje een nietszeggend artikel wat mij betreft.

Daarnaast moet iedereen gewoon opletten in het verkeer, niet alleen de automobilisten. Maar ook de fietsers, voetgangers, vrachtwagenchauffeurs, koeriers, bestelbusjekamikazapiraten en weet ik veel wat nog meer. Als je meedoet in het verkeer heb je een verantwoording richting je overige medemensen en deelnemers.
Tja, sommige mensen rijden nog altijd in op wegenwerken. Als dat al over het hoofd wordt gezien...
 
Ik denk dan een deel van het probleem ook is dat auto's en autorijden tegenwoordig ook zo enorm saai is geworden. De auto's zijn stiller comfortabeler en voorzien van allerlei rijhulpmeuk. Autorijden is tegenwoordig niks meer aan. Auto's zijn niks meer aan. Op de meeste autoreviews is de bediening van de multimedia een belangrijk punt geworden! Onbegrijpelijk. Goed voor de veiligheid een I-pad in de auto! En alle autofabrikanten apen elkaar na omdat de mensen dit blijkbaar willen? En nu 100 op de snelweg. Die gasten vallen allemaal in slaap...
Provinciale weg met een paar pittige bochten er in: Iedereen reed door, ging vrijwel nooit wat mis. Dan vliegt er logischerwijs een keer iemand uit een bocht waardoor de Gemeente een reden heeft om indirect gesponsord te worden voor een snelheidsverlaging. En dan gaat de automobilist slapen: Telefoontje er bij, 10" scherm in het dashboard, 55 op de teller..
 
Ik rij nu 18 jaar motor vanuit de gedachte dat iedereen er op uit is om je dood te rijden, werkt prima! Die ene keer dat ik aangereden werd, stond ik stil bij een oversteekplaats. Daar viel niet op te anticiperen.. De trut in kwestie had inderdaad een tablet voor d'r neus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan