Let nou eens op in het verkeer automobilisten!

onregelmatige snelheid rijden. Dat maakt het heel vermoeiend om te kleven.
Ook weleens gedaan, en heb je kans dat je de 'verkeerde' tegenkomt.....dan heb je kans op nog meer ellende. Met blik om me heen ala maar op de motor heb je schijn van kans.....

Kortom, gas erop.....
 
Neem zo'n ruiten-tik-hamertje mee op de motor, dat zal ze leren lol :p

Ik heb nog maar net mijn rijbewijs maar ik kan hier al wel een btje over meepraten... tijdens het lessen al een aantal keer een noodstop moeten maken omdat een automobilist mij wel aankeek maar mij kennelijk eigenlijk niet zag, of gewoon schijt aan mij had.
Ik heb er een gefilmd met mijn gopro wat bijna expres leek maar goed.

Mijn instructeur zei altijd bij klevers etc, gewoon even niet meer naar je snelheids meter kijken en wegwezen. Uiteraard met inachtneming van veiligheid en andere weggebruikers.
Zelfde verhaal bij inhaal manouvres, op mijn examen zelfs de 150 aangetikt omdat dat op dat moment gewoon nodig was om te ontsnappen aan een wegpiraat 1e klas en het volgende gaatje verderop te kunnen bereiken.
Ik kreeg alleen maar complimenten voor de rit.

Ik zie ook een groot verschil per locatie, in grote steden of arme buurten wonen nou eenmaal meer gekken.
Ook rond de grote distributie centra in Amsterdam Westpoort bijvoorbeeld (sorrie dat ik het zeg) lijken nou eenmaal meer mensen met een geestelijke ontwikkelingsachterstand te werken en dus rond te rijden. Ik heb in de auto al menig filmpje geschoten waarbij ik allang groen heb maar flink moet remmen of niet kan vertrekken. omdat er gewoon nog een hele rits (5 of zelfs meer) auto's door rood de bocht om komen knallen omdat ze blijkbaar te laat voor hun werk zijn.

Als je de verhalen in de media hoort over hoever NL gezakt is op de lijst kwa verkeersveiligheid (echt flink gezakt) en de plannen om de rij examens aan te passen/moeilijker te maken.
Ik zou er helaas niet raar van opkijken als er in de toekomst allemaal nieuwe regeltjes, wetten en eisen worden ingevoerd in Nederlandregeltjesland.
 
Niet lomp gas dicht pleuren maar gewoon gas er een beetje op en weer terug naar je snelheid of daar net onder.

Ook je positie maakt veel uit. Als je midden in de strook rijdt dan kunnen ze langs je kijken en kruipen dan dichter op.
Wanneer je links in de strook rijdt, positie alsof je in de auto zit, dan blokkeer je het uitzicht en ook dan houden ze vanzelf meer afstand.
In zijn zicht rijden klopt maar het blijft dweilen met de kraan open als ze ondertussen aan hun (pik) Nintendo aan het spelen zijn....
 
8% van de automobilisten heeft laatst in een onderzoek toegegeven wel eens een spelletje te spelen op de telefoon. Een spelletje, niet eens een bericht oid maar gewoon een spelletje! Hoeveel % zullen dan whatsappen of andere zaken regelen? Volgens de politie is, na snelheid, afleiding in het verkeer de grootste groep waar ze boetes voor uitschrijven. Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat er zo veel mensen met iets anders bezig zijn met dan autorijden. Je ziet het ook dagelijks meerdere keren. Ik ben voor de lol eens gaan tellen hoeveel mensen met iets anders bezig zijn maar je raakt de tel al snel kwijt.

Daarom ben ik ook zo blij met die nieuwe camera die flitst op telefoons. De hoop is dat als de pakkans groter wordt, er ook minder mensen iets anders gaan doen. Maar eigenlijk is het van de zotte dat mensen zo onverantwoordelijk zijn dat alleen een boete ze van hun telefoon af kan houden. De verantwoordelijkheid is steeds verder te zoeken lijkt wel.
 
Niet lomp gas dicht pleuren maar gewoon gas er een beetje op en weer terug naar je snelheid of daar net onder.

Ook je positie maakt veel uit. Als je midden in de strook rijdt dan kunnen ze langs je kijken en kruipen dan dichter op.
Wanneer je links in de strook rijdt, positie alsof je in de auto zit, dan blokkeer je het uitzicht en ook dan houden ze vanzelf meer afstand.
Mee eens!

Ik zie ook een groot verschil per locatie, in grote steden of arme buurten wonen nou eenmaal meer gekken.
Ook rond de grote distributie centra in Amsterdam Westpoort bijvoorbeeld (sorrie dat ik het zeg) lijken nou eenmaal meer mensen met een geestelijke ontwikkelingsachterstand te werken en dus rond te rijden. Ik heb in de auto al menig filmpje geschoten waarbij ik allang groen heb maar flink moet remmen of niet kan vertrekken. omdat er gewoon nog een hele rits (5 of zelfs meer) auto's door rood de bocht om komen knallen omdat ze blijkbaar te laat voor hun werk zijn.


Ik zou er helaas niet raar van opkijken als er in de toekomst allemaal nieuwe regeltjes, wetten en eisen worden ingevoerd in Nederlandregeltjesland.
Niet alleen rond die gebieden, overal in het land. Vraag mij wel eens af of sinds internet er is, wij als mens hier slimmer van geworden zijn O-) _O- :? Vrees van niet. En met jongeren, die op een kaart de weg naar huis niet eens weten te vinden.
Maar dat had Frits Bom (de vakantieman) al eerder opgemerkt, dat mensen niet eens weten waar ze op vakantie zijn.

En nog meer regeltjes... elk jaar komen er borden bij. Wetgever acht dat jij als gebruiker ervan op de hoogte stelt.
 
8% van de automobilisten heeft laatst in een onderzoek toegegeven wel eens een spelletje te spelen op de telefoon. Een spelletje, niet eens een bericht oid maar gewoon een spelletje! Hoeveel % zullen dan whatsappen of andere zaken regelen? Volgens de politie is, na snelheid, afleiding in het verkeer de grootste groep waar ze boetes voor uitschrijven. Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat er zo veel mensen met iets anders bezig zijn met dan autorijden. Je ziet het ook dagelijks meerdere keren. Ik ben voor de lol eens gaan tellen hoeveel mensen met iets anders bezig zijn maar je raakt de tel al snel kwijt.

Daarom ben ik ook zo blij met die nieuwe camera die flitst op telefoons. De hoop is dat als de pakkans groter wordt, er ook minder mensen iets anders gaan doen. Maar eigenlijk is het van de zotte dat mensen zo onverantwoordelijk zijn dat alleen een boete ze van hun telefoon af kan houden. De verantwoordelijkheid is steeds verder te zoeken lijkt wel.
Ik snap alle frustratie ook wel, maar wat velen niet realiseren is dat het een verslaving is en niet zo maar eentje.
Net op de fiets nog, moest in een woonwijk zijn, Goh waarom stuurt hij mij nou zo , staat hij wel op fiets ingesteld, waarom zit ik op het trottoir ? he ik kan niet zien of hij op fiets staat met die felle zon. En ondertussen maar aankloten en uitwijken , op de motor zal dit misschien wat minder zijn , maar dat ging vorig jaar ook een keer mis :X .

Alcohol, roken, drugs e.d zijn inmiddels ruimschoots gedocumenteerd en daar weet iedereen wel wat over , al dan niet correct.
Een smartphone is voor vele net of er een heel interresant iemand op je schoot zit met het gezicht naar je toe en continue allerlei dingen benoemt en vraagt die je interessant vind of je op een andere manier prikkelen.

Persoonlijk probeer ik zoveel mogelijk mij niet kwaad te maken over die situaties in het verkeer, het lekkere gevoel na een rit van een uur laten verknallen door bij elkaar net 3 minuten aan ergernis is gewoon zonde.
 
Een deel ziet het echt niet en een ander deel heeft een hekel aan motoren en gaat expres klieren.

Denk dat ik echt wel opval met mijn fluorescerende oranje werkbroek en ik voer altijd verlichting dus als dat niet opvalt moeten ze niet deelnemen aan het verkeer :P
 
Een deel ziet het echt niet en een ander deel heeft een hekel aan motoren en gaat expres klieren.

Denk dat ik echt wel opval met mijn fluorescerende oranje werkbroek en ik voer altijd verlichting dus als dat niet opvalt moeten ze niet deelnemen aan het verkeer :P
ook als het wel goed opvalt heb je er betrekkelijk weinig aan bij klierkoppen... :/
als je laatstgenoemden uit het verkeer haalt, heb je de helft al gewonnen.

had net een tesla achter me met bovenmatige belangstelling voor m'n nummerplaat (en ik reed al sneller dan ´officieel´ mocht).
die pipo vond het kennelijk maar niks dat ik niet per direct voor hem de berm in dook ofzo, want de ruimte tussen hem en mij werd steeds kleiner en kleiner... :( (voor inhalen was ie denk ik te bang)
verderop bij een verkeerslicht moest ik rechtsaf, en heb toen naar 'm dat ´rustig aan doen´ gebaar gemaakt, welke nefom-huilers ook nog wel eens maken als je op de motor passeert.
tesla had daar geen boodschap aan, want die reed onverminderd rechtdoor de kruising over om maar zo snel mogelijk bij de volgende achterbumper te kunnen zijn...

koekblikkers... het zijn net mensen... 8)7
 
Waarom zijn we verbaasd?
In elke groep heb je sukkels/hufters/gevaren op de weg.

En elk voertuig kan niet gezien worden, van motor, auto, vrachtwagen tot hulpdienst met toeters en bellen.


En dat is óók zo bij motorrijders. Verkeer doe je samen. Ik maak jaarlijks zo’n 125.000km ofzo dus veel wegervaring en voorkom veel maar ook wel mensen die iets bij mij voorkomen.
 
ook als het wel goed opvalt heb je er betrekkelijk weinig aan bij klierkoppen... :/
als je laatstgenoemden uit het verkeer haalt, heb je de helft al gewonnen.

had net een tesla achter me met bovenmatige belangstelling voor m'n nummerplaat (en ik reed al sneller dan ´officieel´ mocht).
die pipo vond het kennelijk maar niks dat ik niet per direct voor hem de berm in dook ofzo, want de ruimte tussen hem en mij werd steeds kleiner en kleiner... :( (voor inhalen was ie denk ik te bang)
verderop bij een verkeerslicht moest ik rechtsaf, en heb toen naar 'm dat ´rustig aan doen´ gebaar gemaakt, welke nefom-huilers ook nog wel eens maken als je op de motor passeert.
tesla had daar geen boodschap aan, want die reed onverminderd rechtdoor de kruising over om maar zo snel mogelijk bij de volgende achterbumper te kunnen zijn...

koekblikkers... het zijn net mensen... 8)7
Afstappen, uitlokken en bam op z’n bek slaan. Werkt altijd. 1x zelf moeten afkopen met een gebroken enkel (uitgemond op een vechtpartij), maar meeste bestuurders schrikken wel bij de “eerste” waarschuwing.
 
Afstappen, uitlokken en bam op z’n bek slaan. Werkt altijd. 1x zelf moeten afkopen met een gebroken enkel (uitgemond op een vechtpartij), maar meeste bestuurders schrikken wel bij de “eerste” waarschuwing.
Ik snap waar dit vandaan komt, maar kom op man _O- Hoe kun je dat nou promoten?

Als motorrijder ben je altijd aan de verliezende kant bij een confrontatie op snelheid. Als het zover komt dat je afstapt en verhaal komt halen bij de automobilist (of andersom) heb je het te ver laten komen. We dragen dan wel zo'n 10kg aan bescherming, maar de beste aanpak is en blijft het vermijden van conflict. Dat leer je bij vechtsporten en kun je toepassen op vele aspecten van het leven. Tenzij je op Dandanthefireman's youtube kanaal wil komen - en hij gaat je voor paal zetten, net als ik zou doen hier op MF.

De Tesla pannekoek uit bovenstaand verhaal zal binnenkort de aandacht van de politie trekken en dan heeft ie een stuk groter probleem dan een geïrriteerde motorrijder waar hij toch niet naar gaat luisteren, laat staan z'n gedrag veranderen. Het heeft letterlijk nul zin om dat soort mensen op hun gedrag te wijzen.

Een beetje zoals pro-mondkapje, pro-diversiteit, pro-open grenzen, pro-Rutte of pro-EU schapen...

Maar laat ik daar geen woorden aan vuil maken.
 
Afstappen, uitlokken en bam op z’n bek slaan. Werkt altijd. 1x zelf moeten afkopen met een gebroken enkel (uitgemond op een vechtpartij), maar meeste bestuurders schrikken wel bij de “eerste” waarschuwing.
Daar gaan we weer, ik heb een grotere lul als die ander....

En waar eindigt dit, als je eens een grotere tegenstander tegenkomt. Bij een doorsnee NL-er met een gebroken kaak op het wegdek. En bij de verkeerde met een mes of kogel in je kop....

Denk toch eens na.... is soms moeilijk als het hart het wint van het verstand.
 
Altijd dat gejank over automobilisten, iets wat de meeste motorrijders ook gewoon zijn...:Z

Alsof motorrijders het collectief zo goed doen, met 40% van de ongevallen die enkelzijdig zijn.

Ik rijd nu zo'n 27 jaar motor, vrijwel dagelijks, maar ik herken het geschetste doembeeld echt niet.
 
Helaas afgelopen week nog zelf mee gemaakt op een provinciale weg. Automobilist haalt mij en de voor mij rijdende auto in.
Met welke snelheid? Hoe “hard” reden jullie?
Deze automobilist wordt tijdens inhalen nog eens ingehaald door een motorrijder met hoge snelheid. Wonderbaarlijk genoeg belande de motorrijder niet in de berm tijdens deze actie.
Ook hier weer, perceptie van jouw kant en we weten onderhand wel hoe zintuiglijke waarneming en de interpretatie daarvan beïnvloed worden door eigen kunnen, angsten en ervaringen. Wat wonderbaarlijke toestanden zijn voor de één is alledaags voor de ander, soms zelfs de norm.
Ik had echt zo'n WTF moment hierbij. Dat had behoorlijk fout kunnen aflopen gezien de fietser op naastgelege fietspad. Voorbeeld van een echte kamikaze piloot.
Stel dat het anders was afgelopen, de motorfiets boort zich in de achterkant van de jullie, met jullie trage slakkegang voortbewegende vehikels, inhalende auto. De motor weet de zich zover naar voren te duwen dat het zich in de met ontplofbare vloeistof tank boort en deze doet dan ook wat ze in elke film beloven en je krijgt een vuurbal zo groot als de raket die Schijndel wist te raken in New Kids Nitro. De kettingreactie laat ook jullie tanks ontploffen en alles vliegt in brokken de lucht in. Deze komen als brandende projectielen neer op kleuterscholen en kinderopvangen in de nabije dorpen en gemeenten.

En de fietser op het naastgelegen fietspad?
Die fietst nietsvermoedend door want z’n koptelefoon stond op standje disco jaren ‘80 en leest het die volgende dag pas in de krant. Zijn vermeende potentiële slachtofferrol doet hem zich melden bij de plaatselijke slachtofferhulp, deze vind het nogal wat en de tissues komen op tafel. Begint zijn werk te verzuimen omdat hij zich niet meer over die dodenweg durft te bewegen. De hypotheek kan niet meer betaald worden en als dakloze zwerft hij naar de grote stad waar hij z’n kont moet verkopen om aan de onvermijdelijke heroïne te geraken want dat is het enige wat zijn ellende doet vergeten en is hij waarlijk alles even kwijt.

Waar het in het kort om gaat is dat als je een bericht beantwoord het wel handig is dat je iemand citeert zodat deze op een op zich net zo’n waanzinnige manier kan kan uiten. Anders draait het alleen om de perceptie van jou. Dat maakt de hele discussie waardeloos, een monoloog en da’s niks hè?
Maar goed, stel dat je graag het laatste woord hebt dan moet je het citeren achterwege laten en in je betoog vooral het gufaahhhrrr benadrukken. Het verkoopt goed, dat wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan