Let op: gladde bocht A15/A16!

Richardg

Die hard MF'er
17 sep 2003
762
0
Ik reed gisterenmiddag (in het koekblik, want er zijn nog geen goede helmen en kinderzitjes voor erg jonge kinderen en ik had mijn - bijna 2 jaar oude - dochtertje bij me ;) ) op knooppunt Ridderkerk in de bocht van de A15 (ri. Ridderkerk) naar de A16 (ri. Rotterdam), toen ik daar een koekblik achterstevoren en met behoorlijk wat schade aan de voorkant voor ongeveer 3/4 op de vluchtstrook zag staan. Even gestopt op de vluchtstrook, geholpen om het betreffende koekblik voor het resterende kwart van de rijbaan af en helemaal op de vluchtstrook te krijgen en natuurlijk even gevraagd hoe de bestuurder dát nu voor elkaar had gekregen. Hij vertelde dat hij met ongeveer 50 km/uur de bocht had ingestuurd (normale waarde daar voor een auto, op de motor kan het wel een ietsje sneller O-) ) en dat het net na het begin van de bocht spiegelglad was, waardoor de achterkant was uitgebroken en hij uiteindelijk tegen de binnenvangrail tot stilstand was gekomen. Het had even daarvoor net een beetje geregend, maar dat was niet harder dan flinke miezer. In de betreffende bocht ligt, voor zover ik weet, ZOAB.

Dus een waarschuwing voor de motorrijders in de buurt van Barendrecht/Ridderkerk: let, als het een beetje geregend heeft, goed op in de bocht van de A15 naar de A16 richting Rotterdam, het begin van de bocht kan glad zijn.
 
Hmmm, ik kom daar dagelijks. Zal vanmiddag eens opletten of ik iets merk. Iig bedankt voor de waarschuwing

[edit]
Ik neem aan dat je het hebt over de bocht voor lokaal verkeer, net na de splitsing: linkerbaan Ridderkerk in, rechterbaan via 270 gradenbocht naar de A16?
[/edit]
 
Dank u

RWS gaf 3 jaar geleden ook al toe in een rapport dat de stroefheid van het wegdek A-12 tussen Zoetermeer en Den Haag niet met optimaal is.

Vorig weekend zijn daar ook een hoop autó's op elkaar gegleden.
(Denk zelf dat de bestuurders door met regen lekker door te blijven kachelen en onvoldoende afstand ook wel hebben mee gheolpen daaran ;) )
 
Hmmm, ik kom daar dagelijks. Zal vanmiddag eens opletten of ik iets merk. Iig bedankt voor de waarschuwing

[edit]
Ik neem aan dat je het hebt over de bocht voor lokaal verkeer, net na de splitsing: linkerbaan Ridderkerk in, rechterbaan via 270 gradenbocht naar de A16?
[/edit]
Inderdaad, die 270 gradenbocht rechtsom als je bij Barendrecht de A15 oprijdt en dan richting A16 gaat. Ongeveer op 90 graden na de splitsing was de betreffende koekblikker tot stilstand gekomen (dus nog vóór het punt waar de bocht een beetje gaat "knijpen").
 
Hey daar ben ik ook op mn bek gegaan anderhalf jaar terug, motor ging toen ook zonder enige reden schuiven :P

edit: volgens mij een andere bocht :?
 
[me]ScubaRider vraagt zich af hoe Richardg weet dat'ie bij oprit Barendrecht de A15 op komt :? [/me]
Hoe ik weet dat jíj bij oprit Barendrecht de A15 opkomt? Dat weet ik niet, gooi het maar op toeval.

Hoe ik weet dat 'men' in het algemeen bij oprit Barendrecht de A15 opkomt? Simpel, ik heb 27 jaar in Barendrecht gewoond en mijn ouders wonen er nog ,dus dat stukje Barendrecht - A15 - rechterbocht naar A16 - A16 - Knooppunt Terbregseplein - A20 - A12 - Gouda is behoorlijk bekend terrein....
 
Dank u

RWS gaf 3 jaar geleden ook al toe in een rapport dat de stroefheid van het wegdek A-12 tussen Zoetermeer en Den Haag niet met optimaal is.

Vorig weekend zijn daar ook een hoop autó's op elkaar gegleden.
(Denk zelf dat de bestuurders door met regen lekker door te blijven kachelen en onvoldoende afstand ook wel hebben mee gheolpen daaran ;) )

een vriend van mij zat in een van die blikken, en zijn verhaal is dat het wel ijs leek :X blik t.l. B|


Let op zoab, gevaarlijk goedje
 
Niet overdreven, maar van de zomer reed ik daar gewoon 180 midden in die bocht :?

Edit: dat was van Barendrecht naar Dordrecht .. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan