Let op! Olie/diesel op rotonde Eindhoven Croy

Franko P

MF veteraan
5 mrt 2007
2.177
40
Even een waarschuwing van mijn kant.

Zojuist ben ik onderuit gegaan op de rotonde voor de Ahrend bij industrieterrein Croy in Eindhoven.
Na mn motor rechtgezet te hebben en potverdikkie te hebben gezegd het wegdek eens nader bekeken en deze was ontzettend glad.
Ik vermoed een olie of dieselspoor.

Dus voor diegenen die daar nog moeten zijn vandaag, let op!

Jammer dat ik er op deze manier achter moet komen, heb nogal wat schade aan mn motor maar gelukkig heb ik zelf niets.

EDIT: kaartje
DtnjS.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klikje voor 't kaartje :+

Maar wel weer klote dat je op deze manier je motor moet platgooien. Ik zou als ik jou was even een hoop foto's maken van de situatie (incl. de dieselsporen) en gaan reclameren bij het waarborgfonds (eers even op de site kijken aan welke voorwaarden je claim moet voldoen).
 
Laatst bewerkt:
Ah bedankt wimmel, was al bezig met uploaden van een screenshot maar dat is dus nu niet meer nodig.

Upload was toch klaar, heb m er maar bij gezet.
 
Laatst bewerkt:
Zelf niets? Geen schade aan de motor?

Zelf gelukkig niets, pak niet beschadigd.

De motor is er erger aan toe.

Topkuip beschadigt, spiegel links afgebroken, onderkuip links flink geschaafd, schakelpookje afgebroken, dynamohuis behoorlijk beschadigt en knipperlichtje kapot.

Ik was na enkele minuten alweer onderweg, moest toch naar huis en het leek er op dat afgezien van wat materiele schade er motorisch niets mis was.

Totdat ik op de snelweg zat en ik wat vreemds rook.
Gestopt bij benzinepomp en tot mijn schrik zag ik een olielekkage links. Bleek dus bij mijn dynamodeksel te zijn. Ketting heeft ervoor gezorgd dat mijn achterband en het kontje zeiknat van de olie zijn.

Snel gekeken of er nog wat olie inzat en vervolgens snel de eerste de beste afrit gepakt en motor geparkeerd bij een bedrijf van een bekende. Deze haalt hem vanavond dan ook op met een motoraanhanger zodat er niet meer mee gereden hoeft worden.

Dus al met al nogal wat schade.
 
Is dat de verhoogde rotonde? Zo ja, dan ben ik daar tijdens mijn examen 'bijna'op mn bek gegaan kon op het laatst nog met mn voet corrigeren (wel een gekneusde enkel), gelukkig wel geslaagd. Succes met de schade en hoop dat jezelf niks hebt ;)
 
Ai, da's minder!
Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen!
Succes met de afhandeling van de schade.
 
Heb je rijkswaterstaat gebeld?

Dan kunnen ze het opruimen voordat er meer ongelukken gebeuren.

En sterkte . -O-


Ik ben net bezig met zoeken naar een telefoon nummer, ben nog een beetje in de war, normaal denk ik daar wel meteen aan.

Kan ik dit soort dingen eigenlijk verhalen op de wegbeheerder?
 
Dat is een beroemde, daar vlak bij het CBR?

Toen ik op moest voor mijn A-tje ben ik daar een kwartier voor mijn examen nog onderuit gegaan.

Ook een dieselspoor.....

(wel geslaagd trouwens, was extra voorzichtig op de terugweg met het examen)

Er komen nogal wat vrachtauto's langs over die rotonde en blijkbaar wordt de dop op de tank weleens vergeten....
 
Ik ben net bezig met zoeken naar een telefoon nummer, ben nog een beetje in de war, normaal denk ik daar wel meteen aan.

Kan ik dit soort dingen eigenlijk verhalen op de wegbeheerder?

Foto's maken van het oliespoor en duidelijk maken dat je daardoor onderuit bent gegaan. ( Had je het best direct kunnen doen, maar ik snap wel dat je geschrokken bent)
Dan kun je het waarborgfonds aanspreken, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Succes!

404
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net bezig met zoeken naar een telefoon nummer, ben nog een beetje in de war, normaal denk ik daar wel meteen aan.

Kan ik dit soort dingen eigenlijk verhalen op de wegbeheerder?


Het zou kunnen maar dat wordt een proces met een heeeele lange adem. Ben vorig jaar met mn auto uit de bocht gevlogen omdat de wegdek niet 'stroef' meer was. Verkeer en waterstaat hebben erkend dat ze fout zitten MAAR zeggen dat ze de matrixborden aan hadden dat je max 80 mocht rijden (ik ben met 70 uit de bocht gevlogen.. '( )..ben er dus nog mee bezig.. Je kunt het dus altijd proberen..succes ermee
 
Dat is een beroemde, daar vlak bij het CBR?

Toen ik op moest voor mijn A-tje ben ik daar een kwartier voor mijn examen nog onderuit gegaan.

Ook een dieselspoor.....

(wel geslaagd trouwens, was extra voorzichtig op de terugweg met het examen)

Er komen nogal wat vrachtauto's langs over die rotonde en blijkbaar wordt de dop op de tank weleens vergeten....

Volgens je avatar ben jij de hoofdverdachte! :+
 
Foto's maken van het oliespoor en duidelijk maken dat je daardoor onderuit bent gegaan. ( Had je het best direct kunnen doen, maar ik snap wel dat je geschrokken bent)
Dan kun je het waarborgfonds aanspreken, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Succes!

404

Had rijkswaterstaat zojuist gebeld, deze verwees me door naar de gemeente Eindhoven.
Die dus maar gebeld en die sturen nu iemand om de zaak te bekijken en eventueel de brandweer om de zaak zuiver te spuiten.
Dus dat is gelukkig opgelost.

Gelijk ook maar gevraagd of ik dit kan verhalen op de gemeente, kan dus via hun website.
Zojuist maar alle gegevens ingevuld en hopen op het beste.
Ik ga nu terug met mijn fototoestel, hopelijk ben ik voor de brandweer daar zodat ik die er ook nog bij op de foto kan zetten.

Mocht er niets betaald worden dan is dat erg jammer, maar het is maar geld. Ben allang blij dat ik met een stijve schouder zit te kijken en niet iets ernstigers.

Ik post hier nog wel wat de uiteindelijke uitkomst gaat worden.
 
Klopt, kom er net vanaf. De gemeente reiniging stond er wel. Blijkbaar heeft een veegwagen van hen een of ander spoor over de rotonde heen getrokken, waarschijnlijk stukken rubber. Hij heeft er een heel deel afgestoken had hij het over.

Foto's van de rotonde zijn gemaakt, vanavond nog foto's van de motor maken.
 
Foto's maken van het oliespoor en duidelijk maken dat je daardoor onderuit bent gegaan. ( Had je het best direct kunnen doen, maar ik snap wel dat je geschrokken bent)
Dan kun je het waarborgfonds aanspreken, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Succes!

404


:^ Bij mij stuurde ik dit destijds mee naar het WBF met succes als resultaat:

- Foto's olie spoor
- Foto's van de brandweer die aan het schoonmaken is
- Registratie set politie
- Getuigen verklaring (belangrijk !!!!!!!!!)
- Schade formulier
- Schade rapport


Succes man
 
Ik ben net bezig met zoeken naar een telefoon nummer, ben nog een beetje in de war, normaal denk ik daar wel meteen aan.

Kan ik dit soort dingen eigenlijk verhalen op de wegbeheerder?

14-040 bellen of 0900-8844. RWS doet niks hieraan als het binnen de bebouwde kom is. Mijn ervaring met politie eindhoven en gemeente Eindhoven is dat ze dit soort dingen snel komen opruimen na een melding. Succes met je motor, wellicht dat je nog aanspraak kan doen op het waarborgfonds.
 
Terug
Bovenaan Onderaan